Včera sa znovu vykoľajil nákladný vlak. Už druhý počas ostatných 2 týždňov. Nedávno som cestoval IC vlakom pod Tatry - a vo Vrútkach zostal stáť na hodinu a pol! Vraj mu začala horieť lokomotíva. V lete iný rýchlik tiež zostali stáť na 90 minút v poli kvôli poruche na lokomotíve. Z každého druhého rýchlika urobili drahé IC, a tie "obyčajné" sú pozostavované zo starých, špinavých vozňov, ktoré asi vytiahli z múzea. To, že v týchto vozňoch funguje iba každé tretie WC by sa dalo prežiť, ale bohvie v akom stave sú ich podvozky... Aby sa dnes človek bál vôbec si do slovenského vlaku sadnúť. Quo vadis, ŽSR???

(cakam kym mi nacita ich web ale asi sme sa pripojili styria naraz a padol im server)
Ale možno, že ju ešte niekto bude mať
IK435_FAN
S tymi buspruhmi je to v Bratislave biedne, a to ide ruka v ruke aj s tym dodrziavanim intervalov. Proste akokolvek by sme chceli zahustit sucastny 6 minutovy interval o 1 ci 2 minuty, stale sa bude proste vytvaarat diera, vozidla sa budu zhlukovat aj tak, a neviem kde by este vzali dalsi 1 ci 2 vozy navyse na jeho dodrzanie...
Trasa od Mosta Apollo az po trhovisko je nedodrzatelna z pohladu intervalu, co takto uprava trasy? Od mosta Apollo by sa odbocilo doprava na Prievozsku, a z nej potom doľava cez Ruzovu dolinu na trhovisko. Navysili by sa vzkm, no verim ze by sa lepsie dodrzal interval /o to predsa ide ako sluzbu mesta obcanom/.
S tym intervalom v CP si to neviem celkom predstavit pri úrovni a flexibilite sucasneho dispecingu. Ak sa zmeni pristup dispecingu, stane sa flexibilnym na aktualne situacie a bude mat moznost operativne riesit problem /a budu ZV/, potom si to predstavit viem.
Pretoze to aby naraz prestavkovali napr 4 vodici s vozmi len preto, ze predtym sa podobiehali a jazdlili za sebou ako vlacik, sa mi zda plytvanie vozmi. Jednoducho, vodic ma narok na prestavku, nie je o com, tak poslem vodica vo vozovni zo zalohy s dispecerom na konecnu a to kolo s vozom sa riadne odjazdi. /viem, sci-fi, ale takto nejako si to predstavujem.../
Musi konecne niekto pochopit ze treba zacat vo vypravach ci sledovani vyprav rozmyslat, nie len sa krvopotne drzat nejakej smernice a neurobit nic flexibilne....