Pri činnosti motora vzniká teplo (teplý vzduch; a to nie len motora v autobuse ale dokonca aj v aute!).
Toto teplo vzniká pri činnosti motora automaticky aj v lete aj v zime a dokonca aj na jar a na jeseň!.
Toto teplo zohrieva "steny", podlahu a kovové časti v zadnej časti autobusu, ale tiež sála aj von mimo autobus.
Keď chceš vysielať rakety na Mesiac, zbytočne tým zaťažuješ fórum o MHD. A ak si už v takom ročníku v škole, že tam máte fyziku, tak si trochu prelistuj v knihe dopredu, čo tam píšu. ?
vsimo prijemne cestovani taxikom prajem...ufam bude o jedneho (....) v autobuse menej...ja som tiez dnes siel elektrickou co vyzerala ze kuri...a stazujem sa???nieee....bo som rad ze tu vôbec nieco jazdi...a je mi jedno ci dojde ikarus, karosa alebo sorka...ja som rad za to ze vobec sa mam ako dostat z bodu A do bodu B...
Nuž - asi nechápeme sa.... Odpoveď som chcel pre VŠETKÝCH cestujúcich. Aj keď sa ONI neozvali. Ale, budeme sa v busoch ohrievať AJ BEZ TVOJICH ARGUMENTOV. Nechcel som nič viac, iba RIEŠENIE. Resp. či ono vôbec existuje. Ak nie, platí, a bude platiť môj žalostný názor, ktorý ťa zjavne NEzaujíma, totiž, že sa budeme aj v lete ohrievať, lebo vhodné riešenie neexistuje. Alebo sa aj toto bojíš napísať? Všimni si, že nenapádam pracovníkov DPB, ale techniku! A to v dobe, keď rakety pristávajú na mesiaci! Ktosi mi raz odpísal, že MY! (na Slovensku), by sme rakety nevyslali ani o tisíc rokov....
Chod si dat sprchu a netrep kraviny, lebo ty technike a konstrukcii autobusu rozumies ako ja cinstine (0 bodov) - kebyze idu plyny z motora do priestoru vozidla (ci uz autobusu alebo auta), tak vozidlo nie je sposobile na premavku a vobec by sa nedostal rano/cez den do premavky (aj nas DPB ma urcite minimalne standarty).
A ano, JE to argument - ci ty si myslis, ze motor aj pocas maximalnych vykonov, ked nan prazi slnko, pracuje pri teplote 10°C? Alebo si myslis, ze sa da vyrobit 100% tepelne odizolovany motor od vozidla pre autobus? Podla teba nie je rozdiel, ak to priestoru motora ide vzduch z okolia bud s 0°C alebo s 40-50°C (na slnku to lahko dosiahnes na cestach)? To co popisujes JE zahrievanie vzduchu motorom ale nie je to umysel/vada. A ziadne tlacitko pre motor "Leto/Zima" nejde urobit. Ci si predstavujes, ze v lete, aby ti neofuklo lytka a aby si sa nam nespotil, bude autobus jazdit max 20 km/h a v zime, aby ta to zahrialo, bude jazdit 90km/h ?
V jednej veci mas pravdu - ty si riadny neodbornik. Dostal si odpoved a stale trepes. A ako ceresnicka ani si nepovedal aky typ autobusu to bol
Lebo ti chýbajú argumenty? Ja mám jediný argument: HORÚCI VZDUCH NEJDE VON - ALE DNU! Chápem, ťažká debata bez argumentov. Hlavne, keď s ľuďmi ako ty sa ani iným nechce vstúpiť do dialógu. Nápadne mi to pripomína argument: Na Slovensku je to tak... Alebo: Môžeš sa sťažovať - ALE potom sa nečuduj. Máš pravdu, necháme to tak "...a karavána ide ďalej... Škoda, veril som, že sa ozve niekto, kto BUDE HĽADAŤ riešenie, a nie navádzať na mlčanie. Čo už. Veď sme na Slovensku, no nie?
Iba pre doplnenie a istotu. Mal som na mysli horúce plyny, fúkajúce cez dierkované otvory (štvorcové) pri schodíkoch, takže ofúknu každého nastupujúceho. Želám príjemné vychutnávanie cca 40-50 stupňového vzduchu (neviem teplotu odhadnúť, ale pálilo to neznesiteľne.)
Tak takejto "múdrej" odpovede som sa obával. Aj som to naznačil. Takže, bez urážok a invektív (veru sa mi tlačia ...) ešte raz: PREČO??? ten motor nekúri v zime, hááá? Druhá, podstatnejšia otázka: PREČO??? (tí zodpovední!) nereklamujú - (aj na základe problémov cestujúcich) že sa neodvádzajú horúce plyny na DRUHÚ stranu, von z busu?? To ja - neodborník!!! viem, alebo tuším, že KEBY sa chcelo, tak BY sa dalo?? HMMM? Čo tak navrhnúť prepínanie ZIMA/LETO? Znovu sa pýtam: Prečo plyny z motora nejdú MIMO autobusu, ALE DOvnútra! už aj tak horúčavami sužovaných pasažierov? Tam smerovala moja otázka! Tú reakciu o motore považujem za alibistické kecy. Prepáč.
Kto má ešte taký príšerný zážitok z cestovania v MHD ako ja?? - Mám na mysli autobusy s tzv. "klimatizáciou"...... By ma zaujímalo - a URČITE! sa budem pýtať v treskúcej zime - že kedy sa majú vykurovať autobusy?! Ak? to šoféri (alebo technika) nezvládajú, tak nech láskavo tú tzv. "klimatizáciu" vypnú! Radšej budem v týchto horúčavách cestovať tak, ako doterajších 40 rokov: v lete JE síce vysoká teplota, ALE! - nie je zvyšovaná kúrením v buse... Nie som technik, ale nech mi niekto múdry vysvetlí, ako je možné, že keď nastúpim do zadných dverí, tak mi lýtka opáli horúci vzduch (ktorý by som privítal v ZIME!) Hmm, To som zvedavý. Lebo, nie je to ojedinelý poznatok, dnes som sa však skoro popálil a musel som ...postúpiť ďalej do voza... Ešte že nebolo plno
Špáry medzi dlažbou sú len zapieskované, takže sa tam burina rýchlo uchytí. To sa však dá eliminovať herbicídovým postrekom, ktorý nikto nerealizoval. Podobný "záhon" vzniká aj v oblúku pri Námestí Biely kríž.
To je ďalšia fáza zatrávňovania - nebude predsa "zelená" iba časť radiály na Záhradníckej... Všimni si ako pekne sa začína zazelenávať trasa na Hlavnú stanicu
MatejBA
A ano, JE to argument - ci ty si myslis, ze motor aj pocas maximalnych vykonov, ked nan prazi slnko, pracuje pri teplote 10°C? Alebo si myslis, ze sa da vyrobit 100% tepelne odizolovany motor od vozidla pre autobus? Podla teba nie je rozdiel, ak to priestoru motora ide vzduch z okolia bud s 0°C alebo s 40-50°C (na slnku to lahko dosiahnes na cestach)? To co popisujes JE zahrievanie vzduchu motorom ale nie je to umysel/vada. A ziadne tlacitko pre motor "Leto/Zima" nejde urobit. Ci si predstavujes, ze v lete, aby ti neofuklo lytka a aby si sa nam nespotil, bude autobus jazdit max 20 km/h a v zime, aby ta to zahrialo, bude jazdit 90km/h ?
V jednej veci mas pravdu - ty si riadny neodbornik. Dostal si odpoved a stale trepes. A ako ceresnicka ani si nepovedal aky typ autobusu to bol