Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #179800:
Teda, sutazou najlepsie zisti ci si to moze dovolit 🙂
Reply on: S499.1023 #179799:
V prvom rade si treba uvedomit ze DPB je mestska firma a keby veci fungovali ako maju tak ked mesto ako akcionar povie ze sa nezucastni tak sa nezucastni.

Pokial ide o cenu, to musi mesto vediet aky ma rozpocet. Najlepsie to zisti sutazou.
Reply on: 810zssk #179798:
Pardon, zle som sa vyjadril, text mal byť "aké ceny by mesto vysúťažilo s vašimi podmienkami".
Ako by si zabránil DPB zapojiť sa do výberového konania a prečo?
Reply on: S499.1023 #179795:
DPB by sa (v mojom koncepte) nezapojil. Ak by sukromni dopravcovia z tendra vysli ako prilis drahi, mesto by sa vratilo k priamemu zadaniu pre DPB.

Samozrejme, vola je najvacsi problem.
Reply on: Mike #179794:
Vsak nie len podla typu vozidla, ale aj podla typu vozidla. Napr. taku 20+30 by som nechal celu normalne spolu, ale 21 by uz bola separatna.
Reply on: 810zssk #179792:
Jancuru na nich ?
Reply on: Valec #179791:
Len tu vo svätom nadšení zabúdate na to, aké ceny by DPB vysúťažil s vašimi podmienkami.
Skúsenosti sú to najmenšie - ono sa dá čerpať odinakiaľ. Len by o to musel byť záujem a ten nebude. Cez mestský podnik sa dajú vyvádzať prachy na správne účty omnoho jednoduchšie.
Reply on: 810zssk #179792:
Ale keby boli 4 zväzky liniek podľa typu vozidla, patričnému dopravcovi by síce odpadli zvýšené náklady z dôvodu rôznych dĺžok (možno typov) vozidiel (aj keď vždy by to šlo zaobstarať teoreticky od jedného výrobcu), ale zasa by mu pribudli náklady na režijných presunoch, keďže asi by nechcel mať po meste 5 rôznych servisných stredísk... (a aj keď vozidlo môže odstavovať a umývať v obratisku a tankovať na prvej benzínke čo je poruke, raz za pár dní (resp. km) by ho mal skontrolovať zospodu, nehovoriac o potrebných prehliadkach P1 P2, teda kontrola bŕzd, obloženia príp. dotiahnutie nastavenie a následne ďalšie časti vozidla...; či opravy po mimoriadnych udalostiach, stačí obyčajná výmena skla)
Reply on: Valec #179791:
Alebo kompromis medzi 4 a 8 časťami bus liniek je 6: podľa oblastného označovania: 20, 30, 50, 60, 70, 80+90..
každá oblasť (okrem 80+90) obsahuje aj kmeňové nosné linky, ktoré si dokážu na seba zarobiť, a doplnkové linky, ktoré musia byť nutne dotované. Logicky by sa mohli spojiť oblasti 20 a 30; 50 s časťou 60 a druhá časť 60 by sa spojila so 70 a dostali by sme Tvoje 4 oblasti (podľa obvodov)..
akurát by bola nevýhoda že okrem dopravcu pre 5 obvod by museli mať všetci vozidlá skoro všetkých dĺžok od 9.5 m až po 18 m (možno aj minibusy teda od 7 po 18 m, teoreticky 15 m vozy by sa dali nahradiť 12 a 18 m a regulovať intervalom)
Reply on: Valec #179791:
Hej, ale nic ine ako ojazdeninu ti nikto na 2 roky nekupi 🙂 neviem ake su moznosti prenajmu.... Ale 5 rokov by uz mohlo byt ok, len kratsia doba sa zrejme rovna vyssia cena. So 4mi balikmi liniek som OK, mozno nie len podla okresov, ale aj typu vozidla.
Reply on: 810zssk #179788:
V zahraničí sa bežne tendruje na 5-8 rokov s tým, že sa vysúťaží cena plus je v podmienkach zadania % o ktoré sa môže v priebehu trvania zmluvy táto cena zvýšiť, v pomere s zmeny ceny vstupov.

Že nechceš ojazdeniny si predsa môžeš presne našpecifikovať v zadaní a to kritériami nízkopodlažnosti, vybavenia vozidiel, maximálneho a priemerného veku vozidla.... a samozrejme sadzobníkom pokút za ich nedodržanie. Ale obávam sa, že v takom prípade by DPB ani náhodou nevyhral žiadny z tendrov. ?

BTW, rozdeliť tých pár bratislavských A-bus liniek na 8 častí je strašne veľa... kľudne by stačili 4 (podľa okresov, mimo BA I.). Ak si vezmeš, že takýto tender treba zverejniť minimálne rok vopred... to by sa jeden človek stále musel venovať len tendrovaniu a v začiatkoch by sa prípadné chyby súvisiace so žiadnymi skúsenosťami v tejto oblasti prenášali z jedného tendra na druhý.
Prepáčte, že vám tu prerušujem diskusiu, chcem len upozorniť, že bratislavské imhd.sk má už svoj FB page:
http://www.facebook.com/pages/baimhdsk-imhdsk-Bratislava/332000240183269
Reply on: 810zssk #179788:
No pokial by sa dal ten vzorec, co znie celkom schopne,tak moze byt. Do 2rocneho kontrakut by sa asi nik nehrnul. Uz to len presadit cim skor. No bolo to na mestskom zastupitelstve 1.3.2012, ale ako navrh 1 z poslancov, nic viac potom o tom.
Reply on: Petto #179787:
A kolko rocny kontrakt si predstavujes? Zas nemozes ocakavat ze hodis dopravcovi zmluvu na dva roky a on teraz kvoli dvom rokom nakupi vozy... leda tak nejake ojazdeniny a la ABUSS.

Cena nemusi byt stanovena fixne. Moze byt stanovena ako vzorec do ktoreho dosadime urcite faktory a nejaku hodnotu "x" (povedzme ze tym xkom budeme cely vzorec nasobit) a dopravcovia budu sutazit o to kto da co najnizsie "x" pri splneni podmienok. Ani RegioJet nema v zmluve konkretnu sumu, ale vzorec. Napr. ak stupne cena dopravnej cesty tak to cele zaplati stat. Podobne tam ma napr. inflaciu.
Reply on: 810zssk #179786:
Elektronickou aukciou by sa vytypovana linka dala odjazdit aj lacnejsie - no to asi vies.
S tymi nakladmi mas recht, ak by mesto sa opozdilo zaplatit sukromnikovi, tak by to dopadlo veeeelmi zle. Hoc ten 8rocny kontrakt mi pride trochu vela, ved pohonne hmoty + mzdy atd pochybujem, ze by boli fixne stanovene.
Reply on: Petto #179785:
Vo vseobecnosti som zastancom mestskych DP, ale v pripade BA absolutne preferujem postupne tendrovanie liniek sukromnym dopravcom a to z dvoch dovodov: v prvom rade je to vec kapitalu, ktory DPB nema, ale niekto iny ano... v druhom rade je to aj o tom ze mestsky dopravny podnik funguje dobre kym mesto chce a aktivne svoj zaujem presadzuje.. mesto tam vsak dlhodobo nie je schopne nasadit managera zameraneho velmi silno na kvalitu poskytovanych sluzieb... v takom pripade mestsky podnik straca svoje opodstatnenie...

Takze ja by som privital ak by sa kazdy rok uzavrel 8-rocny kontrakt na osminu liniek (autobusovych; drahovu dopravu by dalej prevadzkoval DPB). Lenze aby to fungovalo musia byt splnene dva body:
1. Tender musi byt naozaj ferovy.
2. Mesto musi vybranemu dopravcovi realne naklady uhradzat. Cize nie ako pri DPB kedy si objednava vykony, DPB ich odjazdi a potom nedostane za ne zaplatene.
Reply on: Marek1978 #179782:
DPB sa zase rúti do kolapsu. ?
Musí už ten podnik padnúť, lebo toto bude stále a stále.
Mali by už uvažovať naozaj o vyčlenení abus nejakých liniek pre súkromného dopravcu. Veď s horším vozovým parkom asi jazdiť nebude ako DPB. Prečo sa tomu stále bránia ?!
Reply on: Marek1978 #179782:
v blizkej dobe nepride ziadna.
Reply on: Marek1978 #179782:
Tu sa toho spomínalo....
Reply on: Valec #179777:
Niekto tu spominal, ze pride 30 soriek na prenajom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.