Reply on: Igorko #17895:
Ako priklad zastavky na zrusenie su obe dvojice zastavky "Vazovova" plus zrusenie zastavky "Florianske namestie". Uplne by stacil jeden par s nazvom "Vazovova" alebo "Prestupny Terminal Vazovova" na Radlinskeho ulici pred Hydroconsultom, ci ako sa to vola. Spravit to alebo ako zastavku viedenskeho typu, alebo ako klasicky ostrovcek s pristreskom, cesta sa posunut da, travnik sa zmensi. V pripade ostrovceku zabezpecit v smere do mesta aj "zdruzenu zastavku" pre tramvaje a gumokol linky 94, cize bola by to zarovej aj nastupna zastavka pre neho. Z race by bol priamy prestup na hrane, opacnym smerom by sa muselo trochu slapat. Co by to okrem toho prinieslo? V prvom rade priamy prestup medzi linkami iducimi od Race a z Vazovovej. Terajsi prestup napr. z linky 11 na linku 9, alebo z 5 na 2 nie je bohvie co. Zaroven by to podstatne zvysilo plynulost dopravy na Radlisnkeho ulici, lebo sucasna zastavka "Vazovova" je umiestnena tak nestastne, ze brzdi vsetku dopravu iducu z Vazovovej cez Radlinskeho na Racismyto. Osobne to velmi dobre poznam, zacpa na Vazovovej mi je velmi znama. A ked sa tam este natlaci tramvaj a otvori dvere (auta nemozu jazdit - ale presvedcil som sa aj o opaku), tak sa zacpe aj krizovatka Vazovova - Radliskeho. Niektori vodici to riesia jazdou v protismere, po kolajniciach. Kua, keby tak chytili oproti sebe isteho nemenovaneho byvaleho vodica z Kacerova (teraz jazdi v Brne na autobusoch). Dalsim prinosom by bolo zrychlenie elektrickovej dopravy, kedze by bolo o jednu zastavku menej. Sucasna vzdialenosto zo zastavky "Florianske namesite" na zastavku "Vazovova" je naozaj priliz mala. V pohode sa to da prejst pesi rovnako rychlo ako s elektrickou, ked ta caka plny cyklus na svetlach a vodic musi prehadzovat vyhybku Vazovova - Radliskeho rucne (stava sa...).
Dalsim adeptom na zrusenie je Chlumeckeho. Netusim, preco to stale nie je zrusene. Vzdialenost tej zastavky od konecnej je naozaj na dlzku jednej supravy!
Turbo
Dnes to nestiham, inokedy ale pridem a odfotim, vdaka za info. Co sa foriem pre zvaranie termitom tyka, tak hadam sa v dnesnej dobe este stale nekladie 14 roznych typov kolajnic. Dopocul som sa, zevraj sa "unifikuje" iba typ S 49 a NT4, pripadne este jedna zliabkova, aka to je si uz nespomeniem. Takze aspon nove trate by sa mohli zvarat termitom, nie? A na mieste napojenia na staru kolajnicu nech teda ide elektroda...
novacik #17866:
Vsak to uz hadam je vymislene, ked to inde funguje? Naco vymyslat vymyslene? Osobne uplne suhlasim s otvorenym zvrskom, dal by som ho vsade, kde to ma zmysel - pred Polus jednoznacne. Zatravneny zvrsok by som pouzil iba ako alternativu k dlazobnym kockam, resp., ked uz musi byt zatvoreny zvrsok a nerata sa s premavkou inych vozidiel po trati, tak nevidim dovod, preco by to malo byt zadlazdene, popripade zaasfaltovane. Samozrejme, su vynimky, ako centrum, krizovatky a okolie zastavok.
A ako je DP zo strany Magoriatu tlaceny velmi dobre viem...
Igorko #17868:
Doma mam zapisnicu z Odbornej diskusie k Nosnemu systemu MHD, ktora sa konala v dnoch 12.3.2003 a 5.5.2003 (bol som tam). Ak mas zaujem, tak mozem to niekedy doniest, ked budes v BA (cislo na mna mas). Dobre sa da na tom zasmiat (aj zaplakat, kde chodia iste osoby na tie ich k...., to naozaj zasnem)
J #17877:
S tou karierou v DPB to zatial naozaj nemyslim vazne, vzdelanie mam ukoncene tak akurat stredoskolske, stojnicke. Vobec nemam ambicie triast panovi Rafajovi alebo komukolvek inemu (hm..., nasli by sa aj taki, ale ja sa s nimi natahovat nebudem) so stolickou (na to su ini adepti...
J #17879:
A ten "podstivy tender" vypisat tak, aby ho vopred vyhral Solaris, ze?