Juro: No tak ja si myslím, že dotácia zo štátneho rozpočtu a to 677mil. je vykrývanie strát z poskytovania zliav. Ak by DPB zľavy neposkytoval nepotrebuje štátnu dotáciu, lebo príjmy z cestovného by pokryli náklady.
Turbo: Ja som bol tiež včera na Hodžovom a predomnou stála pani. Boli sme pri okienku číslo 4. Chcela platiť kartou no to sa dá samozrejme iba pri trojke a sedmičke. No, že by to bolo nejakým veľkým písmom oznámené, to nie. Bolo tam dosť ľudí a tak pani rozčúlená prešla k inému okienku a znovu sa postavila do radu. takže tak. A ďalšia skúsenosť vedľa na 5 alebo 6 si chcela pani kúpiť elinu a zároveň vymeniť lístky. Tak hovorí: mesačný, na prvé pásmo od dnes a tieto lístky prosím vymeniť. A tá naňu vybľakla najprv hento. Ty kokso toľká zlosť do mňa vošla a keby som mal tú moc tak na mieste jej dám padáka a nahučím naňu, že bude ešte dlho spomínať.
Vladimír: tiež mám trochu strach, že ich daňové príjmy budú malé, ale asi menej ako ty.
Turbo: Ja som bol tiež včera na Hodžovom a predomnou stála pani. Boli sme pri okienku číslo 4. Chcela platiť kartou no to sa dá samozrejme iba pri trojke a sedmičke. No, že by to bolo nejakým veľkým písmom oznámené, to nie. Bolo tam dosť ľudí a tak pani rozčúlená prešla k inému okienku a znovu sa postavila do radu. takže tak. A ďalšia skúsenosť vedľa na 5 alebo 6 si chcela pani kúpiť elinu a zároveň vymeniť lístky. Tak hovorí: mesačný, na prvé pásmo od dnes a tieto lístky prosím vymeniť. A tá naňu vybľakla najprv hento. Ty kokso toľká zlosť do mňa vošla a keby som mal tú moc tak na mieste jej dám padáka a nahučím naňu, že bude ešte dlho spomínať.
Vladimír: tiež mám trochu strach, že ich daňové príjmy budú malé, ale asi menej ako ty.
J
1) Je to o tom, že rast mestského rozpočtu v BA bude markantnejší ako iných mestách. Za to si ho napr. Prešov bude môcť polepšiť fondami. Bude chcieť novú trolejbusovú linku, tak prostredníctvom tuším fondu INTERREG III. zažiada o financie 25%bude hradiť Prešov. Takže o BA preto, že ten problém financovania MHD v BaA bude o čosi jednoduchší.
2)V podstate áno, ale bude to inak. VÚC či mesto dostane svoje daňové príjmy a to si samo rozhodne či bude dotovať MHD. Ak sa mesto rozhodne, že nie tak bude na voličoch aby to radným v najbližších voľbách zrátali. Ešte raz opakujem, že zákon o novom prerozdelení daní (FD) nie zákon o zákaze fajčenia. Tu bude vzorec na prerozdelenie daní a daňové úrady peniaze pošlú do tých pokladníc kam patria. Poslanci NRSR už nebudú každý rok rozhodovať o precentuálnom podiely pre obce a dotáciách. Po FD by sme v mestskom rozpočte nemali vydieť položku: dotácia zo ŠR pre/na účel
3)Som za zľavy a to pre:
študentov= 50%, s predkladaním potvrdenia každý polrok, semester.
Dôchodcov bez rozdielu veku, ktorý nepracujú= 50% a to len v rámci mestkej a prímestkej dopravy.
A v diaľkovej 25% až 0% zľava. Resp. iný systém. Napr. 200km ročne zdarma. Alebo u autobusov zľava 20% u vlakov 35%.
Zdravotne postihnutý. No tu je to ťažké, keďže veľa ľudí preukazy invalidov a čiastočných invalidov zneužíva. Ale zrejme takisto 50% zľava avšak pod podmienkou, že sa soc. poisťovňa bude snažiť robiť revízie zdravotného stavu týchto osôb.
Vojaci. Zrušenie ZVS v roku 2006 všetko vyrieši, dovtedy bez zľavy, keďže ozbrojené sily budú v rukách štátu a ten vyrovnávať stratu nebude.
Nie som za zrušenie zliav ale som proti tomu aby ich po FD stále hradil štát.