Reply on: J #17368:
No ja som bol tusim v pondelok v Hodzovom kupit si mesacenku. Obycajne si kupujem na Obchodnej ale v poslednej dobe (niekolko tyzdnov) je tam sorisko ja svet , neviem ani preco :-I Tak som teda isiel na Hodzove.Ked som tam vosiel preistotu som sa poobzeral akosi instinktivne naokolo lebo som chcel platiti kartou , vsimol som si tie nalepky na okne tak som vedel kolka bije a postavil som sa do spravneho radu , aj ked som chcel prestupit vedla, ale tam tie nalepky neboli tak som ostal radsej v tej rade. Paradoxne vsade DP vypisuje ze sa tam da platit kartou ,ale co nenapise ,ze nie vo vsetkych okienkach!! Skutocne mas pravdu , clovek si to niekedy nemusi vobec vsimnut hlavne taky co tam ide raz za za cas. Ked som odchadzal tak sa tam tiez niekto hadal pri okienku s pracovnickou DP , mal som pocit , ze ten pan ju tam snad aj pretrhne.... Pre informaciu kolky a tel. karty sa nedaju platit na Hodzovom platobnou kartou 
J
1)štát od 1.1.2004 chce zrušiť dotácie pre mestské rozpočty na prevádzku MHD vo verejnom záujme.
2)štát od 1.1.2004 odovzdá prostredníctvom fiškálnej decentralizácie časť svojich terajších príjmov.
3)štát navrhuje mestám zvýšiť daň z nehnutelnosti.
V tomto celom to bude o Bratislave, nie o iných mestách.
1) Áno a je to logické, nemôžme čakať, že štát odovzdá svoje príjmy, ale ponechá si výdavkové zložky. 2) Rozpočty miest budú veľmi posilnené. Ešte nevieme povedať v akom rozsahu, ale asi v plnom. Čiže 50% všetkých daní vybraných daňovými úradmi dostanú mestá(teraz je to 12%). Ak by sme spravili len istý matematický prepočet tak z dnešných daňových príjmov 1,8mld by BA skočila na 8mld. A nech mi nehovoria, že z toho sa MHD financovať nedá. Pre Bratislavu to bude oveľa výhodnejšie ako terajší stav, pretože všetci dobre vieme, že Bratislava živý ostatné Slovensko (mimobratislavčania prosím bez urážky, ale musíte uznať, že to tak je). 3) mestá si za svoje finančné podvýživenie môžu čiatočne aj sami. Je to napríklad ich nezáujem riešiť niektoré problémy.
Napríklad Petržalka. Véééľmi veľa psov a véľmi veľa neplatičov. Príjmy, ktoré by mohla mať z týchto poplatkov (1000Sk/rok) sú obrovské a dokázali by pokryť časť výdajov na údržbu zelene.
Ceny nehnutelností najvyššie na Slovensku, ale neschopnosť zvýšiť daň. Len MČ Petržalka má príjem z dane z nehnutelností 55 miliónov. Ja by som navrhoval zvýšiť túto daň o 30 až 40%.
Daň z nehnutelností je príjem hlavného mesta, ktoré ich podielovo delí medzi mestské časti a seba. V BA je to 100% pre MČ. Toto by som navrhoval zrušiť tak, že to zvýšenie by celé išlo pre hlavné mesto. Mohlo by tak získať cez 100mil.
No a mesto Bratislava si za svoju situáciu môže samo. Je to hlavne nezáujem o MHD v minulých rokoch. Keď sa napríklad kupovali posledné T6A5 tak ich kúpili 10 za 80mil. No maly ich kúpiž 100 za 800mil. A prečo. No lebo ich reko starých teraz výjde na 1,3mld čím predĺžia ich životnosť o 10-15 rokov. A potom budú museť kúpiť nové. No tie T6A5 by slúžili 30rokov + reko 10-15. Polovičaté riešenia nikdy nevýjdu lacnejšie a bohužial v BA sa väčšinou robia polovičaté riešenia.
Takže scenáre typu zrušia sa dotácie MHD dražšia o 100%. Blbosť. Mestá dostanú svoje financie, bude na nich ako ich použijú. Ak nebude záujem na strane mesta, tak ten scenár môže byť taký, no nie je to automatické. A pokiaľ dobre viem, tak dotácie sú iba na výkony vo verejnom záujme čiže na zľavy. Takže keď už, zrušiť zľavy tým pádom MHD dražšia maxi o 50% aj to len pre tých čo majú nárok na zľavu.
A na záver pohľad ku našim sociálnym čechom. Štát nedáva na výkon vo verejnom záujme ani korunu. Toto hradí mesto. štát prispieva len na kapitálové výdavky.
Čakám otázky na vysvetlenie toho, čo ste nepochopili, či chcete doplniť.
Z, Turbo: článok písať nebudem, nemám čas.