Je tam až 45%-ná zlava za mesačný, ale vzhladom na to, že sa zavádza kilometrový systém, to bude už dosť vela tým, čo dochádzajú z takej vzdialenosti. Ja nehovorím, aby nezvyšovali cestovné, ale 5 centov za každý kilometer, to je trošku veľa...
Určite časť ludí prejde do áut z vlakov, plus k tomu, že MHD sa zvýši, a to enormne (ešte stále neviem, ako je to možné, že skoro celé Slovensko dopláca na to, čo v tej firme urobili, len BA-karťáci nie) a to je skôr isté ako neisté, že miera IAD-istov sa tak zvýši a výpadovky to už neznesia.
Nepoužívajú denne dochádzajúci náhodou traťové predplatné lístky? Lebo u tých je cena niekde úplne inde (žiadna Regiozľava tam nič nezaváži) a vôbec nezáleží na druhu vlaku. ?
A štyria ľudia v aute je len sen niektorých diskutujúcich. Keby to tak bolo, tak takýchto dochádzajúcich by bolo asi 1%.
lenže najmä tí, ktorí denne dochádzajú z vačšej vzdialenosti, ako je napr. Galanta či Šaľa, presadnú do áut. Bude tam priplatok na R (teda nebude platiť 15 %-ná regiozlava) Skôr by som povedal, že v tých autách budú štyria, čiže benzin sa delí na štvrť. Trend, že v autách je len šofér, je najmä v prilahlých okresoch, čiže kratšia vzdialenosť.
nehovorím, že hned po 1.9. nastane obrovský kolaps, ale pekne postupne. Určite teda zvýšenie cestovného už aj u ZSSK nenapomáha doprave na výpadovkách. ? No áno, zase otázka IDS... ?
to by potom ale vlakom cestoval ozaj málokto... Podľa údajov v tomto linku : http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_usage_statistics_by_country keby to tak malo byť ako hovoríš, tak by ani tých 5,9% celkovo prepravených ľudí nepoužívalo vlak ale ledva 3-4% a lokálne trate na Slovensku by možno okrem Rajeckej a Makovskej lokálky (po Turzovku) pošli do čerta. Alebo nech si teda regionálne trate dotuje kraj, resp. nech si vyberie medzi vlakom a autobusom, nech teda tam premáva to na čo ten kraj má. A nejde iba o to, že "kto na to má nech cestuje vlakom", niekto napr. má aj na vlak, no radšej dá na auto, lebo hoc prejazdí viac, tak mu to za ten luxus stojí, že môže ísť kedy chce a kam chce. Navyše so službami a vozňami aké sú u nás to nie je nič moc, sa vôbec divím, že na lokálkach s tými 810 a ich reinkarnáciami dakto cestuje.
A prečo teda treba takýto všestranne nevýhodný dopravný prostriedok, navyše principiálne pri preprave malých množstiev substrátui drahší oproti ceste zo systémových dovodov (vlastná dopravná cesta, rádovo vyšší stupeň zabezpečenia) vlastne propagovať, dotovať a lákať doňho ľudí?
Ja by som bol rád, keby sme sa už dostali k nemeckému "kto na to má, možecestovať vlakon, kto nie, musí cestovať autom a autobusom".
S vami šotoušmi je to ťažké. Na jedneje strane opľujete vlak, že je úplne na howno ale súčasne aj napíšete, že treba doňho dostať ľudí, najlepšie nejakými euro-štátno-socialistickými zásahmi a dotáciami.
Lenže pre každodennú dochádzku na kratšiu vzdialenosť má vlak pre cestujúceho tieto nevýhody:
1. Menšia ponuka spojov oproti SAD,
2. SAD stojí uprostred dediny, no na vlak treba ísť zväčša pomaly do pola,
A áno prevádzka vlaku je drahšia, lenže koncového užívateľa zaujíma cena, ktorú má zaplatiť. Áno po vytvorení IDS sa to dá všetko zmeniť a upraviť, ale IDS bude v roku 20??.
Tak ak chceš byť ako dopravca konkurencieschopný voči SAD, tak cestujúceho na krátku vzdialenosť môžeš v súčasnej situácií prilákať v podstate len cenou. Tie zápchy totiž nie sú zo všetkých smerov až také neznesiteľné, aby si ľudí donútil presadnúť do vlaku.
Veď aj prevádzka IAD išla hore, ceny pohonných hmôt sú na dosť vysokých úrovniach. Pochybujem, že niekto, kto nemá na prevádzku IAD, bude na ňu mať po miernom zdražení cien cestovného. To auto si odniekadiaľ vyserie, alebo ako ho nadobudne?
Kde v meste, kolóny budú na vstupoch do mesta. ? Ale stále si myslím, že bude dosť ľudí, ktorí si svoj čas cenia na viac, ako o pár percent zvýšené cestovné.
Koniec primestskej dopravy. Autobusy SL konkrétne zo Senca ešte stále budú drahšie, než vlaky. Vlaky začínajú sa podobať cenovo k autobusom, ludia z GA a SA taktiež sa rozhodnú tak, že pojdu autom, Senčania taktiež, kedže to bude už dosť drahé. (navyše, REGIONAL 15 %na zlava nebude platiť v R, čiže priplatok pre GA a SA. kde stoja bystrické R, ktoré hojne využívajú). Čiže na tomto trati sa vlaky vyprázdnujú, silný odliv cestujúcich nadalej v autobusoch, (zákazníci ZSSK určite neprejdú do drahších autobusov),
PLUS drastické, a diskriminačné zdraženie MHD v BA.
čo nám ostáva? IAD! Nechcem si predstaviť ten katastrofálny stav, tie desatkilometrové kolony, kolaps v meste. ? Vivat IAD! ?
Áno, veď začiatkom roka 2010 bola o tom v "Nastúpte prosím" reportáž. Podľa mňa by pomohla nejaká informačná kampaň (nielen v TV Bratislava), že taká infolinka existuje.
Ale ak už je, na rozdiel od minulosti, v prevádzke pravdepodobne iba cez pracovné dni od 7 do 15 h (viď #161135 a #161169 ), tak vo zvyšnom čase sú hovory presmerované na dispečing.
Začiatkom roka 2010 bola v prevádzke takto: #143649 . A pred niekoľkými rokmi zas takto: #83654
No musim porusit slusnot, vodu kazem, ale idme vino pit - a ty si co za quoquota ?! Si tu stranku aspon otvor a vsetky dojazdy tam mas napisane ty dzebo!
A ake polopravdy?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023