Kancelária pre uvádzanie románových príbehov na pravú mieru uvádza:
1. aquila a ivanbuto debatujú o verejnej diskusii k PKO, nie o verejnej diskusii k NS MHD. Vo veci PKO si myslím, že najprv predať pozemok pod budovami a potom diskutovať je riadne švihnuté. Ak niekomu z tých, ktorí dvihli ruku za predaj pozemkov, nebolo jasné, že PKO tam nezostane (minimálne nie s dovtedajšími funkciami), mali by ho vyhlásiť za nespôsobilého na právne úkony.
2. Od roku 2000 do roku 2008 všetci nespali, v roku 2005 sa rozhodlo o vybudovaní NS na báze električky a v roku 2007 bolo verejné pripomienkovanie.
3. V Alfe a ďalších diskusiách sa hovorilo, že do konca marca sa mesto musí rozhodnúť, či sa bude o peniaze uchádzať. Projekt treba podať tuším do konca júna. Je pravda, že magistrát je už nejako dlho ticho a je to škoda, pretože sa rozdrapujú len kadejakí tiežodborníci a tí, ktorí sú na TEN-T nejako zainteresovaní.
Myslím, že nemáš všetky informácie, tých právne sporných krokov bolo urobených viac... mesto má pák niekoľko. Neviem, z čoho vychádzaš pri 30 mil. Eur, je to skôr strašiak ako niečo reálne.
Čo je podľa teba klasická linková tabuľa? Za posledných 50 rokov ich bolo niekoľko typov, ale asi myslíš tú žltú, prípadne bielu pre expresy, posledné pred elektronickými tabuľami...
smer na dostojevskeho rad z mesta je velmi lahko nahraditelny .. len bude vyssia zataz 29 augusta .. tot vsjo ..
sturova ani pocas najvacsich spiciek neni nejako extra zapchata .. cize pohoda klid ...
a ak by sa nahodou postavila petrzalska radiala, tak si myslim, ze aj zrusenie elektricky na nabrezi by bolo OK, kedze tam fakticky neni zastavka a elektricky by sa tak "netriestili" a safko by bolo obsluzene linkou z petrzalky ..
mohol sa vyuzit developersky boom, konjuktura a nezadlzena bratislava ...
teraz je o 6 rokov neskor a nic z toho .... ked som pred volbami na tomto fore pisal, ze durkovsky bude pohroma pre bratislavu a nebude ani len zakopnute do zeme ohladne elektricky, tak ma tu temer vsetci vysmiali ..
Na zastávke "Patrónka" je prestup na linky 21, 30, 37, 63, 92/192 (v smere do Dúbravky aj 212).
Zastávka "Dubová" je obsluhovaná iba linkami 34 a 83.
Na zastávke "Hroboňova" je prestup na linky 41, 84, 184.
Zastávka "Sokolská" zas slúži na prestup na linky 32, 204, 206, 209, 212.
A na zastávke "Predstaničné nám." sa prestupuje na 61, 74, 201, 210 (v podstate aj na 2, 3, 8, 13).
V prípade nehradeného výpadku na 83-ke vznikne 30-minútová "diera". ? Zároveň žiadna zo spomenutých zastávok nie je situovaná niekde na poli, žeby tam nič nebolo.
odbočenie na Dostojevského je ťažko nahraditeľné a jeho zrušenie je podľa môjho názoru nezmysel. Ani neviem ako to je tam teraz - je tam dvojitý odbočovací alebo je pravý čisto na odbočenie na Vajanského ?
kraaaasne si si vo svojom prispevku zodpovedal preco je teraz diskusia ohladne PKO totalne zbytocna. mesto nema na investora absolutne _ziadne_ paky snad vyjma spominaneho UPN, a ani to nie .. cize jedine snaha sa dohodnut s nim, ale to nie je mozne .. takto mesto zablve 30 mio euro a nebude mat nic, len nutenu spravu ..
co sa kedy vyvodilo voci zodpovednym ?!? vsak je to vsetko v sulade so zakonom. moralku tu nikto neriesi. cize mesto zase len mrha peniaz.
ad most, vsak o tom celu dobu pisem, ze ta zelezna konstrukcia neni chranena a ze staci to urobit ako pri moste marie valerie
diskusia je fajn, ale ked je mozne nieco zmenit, pri PKO sa neda zmenit uz nic. a naopak mesto robi veci este horsie a horsie.
Re #167252 intony: ale v pohode vyslo .. vid tu...
To, že súčasné cestovné doby nepridávajú električkám na atraktivite, mi jasné. Ja s obmedzovaním nesúhlasím, napísal som len, s čím sa pravdepodobne kalkulovalo.
Je dobré vnímať veci v širších súvislostiach, ale OK. Dubovú, Hroboňovu a Sokolskú nepovažujem za zvlásť významné ciele. Časť cestujúcich využíva 34 na presun s prestupom do východnej časti mesta a túto úlohu čiastočne plní aj linka 1.
A ešte porovnanie jazdnej doby (trmácanie sa cez Karlovku vďaka km vzdialenosti, počtu zastávok a semafórov totiž nejaký čas trvá):
a) Z "Pri kríži" na Račianske mýto:
- linka 5: 33 minút
- linka 34: 22 minút
(rozdiel 11 minút v neprospech električky)
b) Z "Račianske mýto" na Pri kríži:
- linka 5: 33 minút
- linka 34: 26 minút
(rozdiel 7 minút v neprospech električky)
Zvyšné neďaleké zastávky 5 vs. 34 nejdem porovnávať. Väčšinou mi to tiež vychádza v neprospech električky.
Popri ekologickosti električiek treba brať do úvahy aj ich "zraniteľnosť". Stačí porucha či "ťukes" s autom na karloveskej radiále a sme "nahratí"... A údržba električkových tratí tiež niečo stojí - ale nie som proti električkám!
A na trase 34-ky za bežných okolností tuším (V SEDLE URČITE) nebývajú zápchy (čiže jazdná doba viac-menej sedí). Takže ani argument "autobus stojí v zápche, zatiaľ čo električka ide" tu neobstojí.
Spoločný úsek 34+83 v preklade vytváral interval 7,5 minúty. Po novom je to 15 minút (t.j. samotná 83-ka), čiže o 50 % menej spojov. Fakt "super"...
Čo myslíš - povedie táto zmena na 34-ke k zvýšeniu podielu MHD oproti IAD? Skôr naopak...
Na druhej strane, v sedle chodia z Dúbravky poloprázdne električky a nimi sú dostupné všetky 34-kové destinácie okrem oblasti Patrónky. Takže, nech sa páči, 1 a 5 jazdia.
dopravak123