Reply on: Valec #165720:
tými 30% myslíš pokles ako celkovo na vlak, či o 30% menej cestujúcich pokračuje na ŽST NM ako keby šiel na Hl.st., teda idú dole na Vinohradoch? Čo sa týka prestupu na Prievoze, tak nie je nikde písané, že by ten prestup bol katastrofou. Keby sa podarilo tak, že by vlak prišiel 10min pred odchodom L66, tak by to bolo myslím prijateľné. 5min kým sa cestujúci vyšuchcú od nástupištia k L66 a 5min čakania. Inak má fakt väčší zmysel použiť MHD, ktorá obsluhuje na rovnakom území viac zastávok a v lepšom intervale. Tak snáď sa vlaku zadarí o nejaký čas neskôr.

?
Peon
Čo sa Valcovho príspevku týka, pri spustení 901-ky do Hainburgu po 9 h pod Novým Mostom dispečer (bez zosilňovača) ľudí informoval, že pôjdu naraz dva autobusy. Aby sa všetci netlačili do prvého.. Ak si dobre pamätám, oba boli na prasknutie - totiž vtedy jazdila 901-ka zadarmo...
Predpokladám, že informovať cestujúcich nie je prvoradou úlohou dispečerov. Na to je skôr zrejme telefonická infolinka DPB a samozrejme médiá prostredníctvom tlačového oddelenia DPB. A prostredníctvom letákov na zastávkach tuším oddelenie informatiky a koordinácie dopravy DPB.
A k cudzím jazykom: Operatívne v mimoriadnych situáciách ak je oblastný dispečer osobne prítomný (viď #165687 ) nech informuje on. Zaujímalo by ma či pri ich prijímaní sa vyžaduje aj aká-taká úroveň znalostí cudzieho jazyka..