m@rtin: No fakt je ten, že údržba je strašná, ale treba povedať, že vzťah zamestnancov k I4X5 je iný ako ku napr. Karosám či I28X. Takisto aj úplne prvý SOR je na tom viac ako veľmi dobre. No nechcem tvrdiť, že problém s údržbou tu nie je, len nie všetko je čierne alebo biele.
No a to prvodradé v MHD. Cestujúcich nezaujíma aká je údržba. Oni sa chcú voziť v slušných vozoch. A ak chceme v Bratislave zastaviť odliv cestujúcich do IAD a pár ich aj znovu získať musíme im ponúknuť nie štandard, ale LUXUS. Čo to znamená no nazačiatok sa treba spýtať, čo cestujúcemu môže najviac vadiť. No mne vadí ak mi spoj nedôjde resp. mešká viac ako 2 min a rozhodí ma ak išiel skôr, a ak mi je vňom cez zimu zima a v lete teplo. Cestujúcemu je jedno, že voz rapoce a ja neviem čo ešte. To je preneho druhoradé. Často keď sa rozprávam s priateľmi, tak si somňa robia srandu, že som puntičkár, že mi vadí špina na podlahe a kamienky etc. Takže ako uspokojiť väčšinu cestujúcich. Dať im NP vozidlo s tmavými sklami a klimatizáciou ktoré budú dobre kúriť vtedy kedy majú.
Tak potom CB má tú istú blbosť ako I412. Že vzadu je motor, ktorý z 12m busu robí niečo ako SOR 10,5. Ak sa tam nedá sadnúť, čo len na pár miest, ako v MB či Solarise, je to strata drahocenného miesta v busoch. Unás sa I412 vypravujú na preplnené linky (L91) a hodili by sa tak akurát na 180, 80 a pod.
A čo hovoríte na úmysel českej vlády presunúť služby zo zníženej sadzby DPH (5%) do normálnej (22%). To by sa malo týkať aj MHD. Robia to kvôli tomu, že ČR sa neustále vysoko zadlžuje a tento rok to bude už viac ako 600mld. CZK
Spectre: No ja som sa stou tetou M neviezol, ale samozrejme nič netreba preháňať, no to cinknutie by naozaj nezaškodilo. A to aj na radiálach. Som mladý a nemám problém prebehnúť aj cez otvorený zvršok. No bolo by to treba obmedziť, že po 21:30 by sa už necinkalo. Aj kolorit mesta by to vytváralo
No a to prvodradé v MHD. Cestujúcich nezaujíma aká je údržba. Oni sa chcú voziť v slušných vozoch. A ak chceme v Bratislave zastaviť odliv cestujúcich do IAD a pár ich aj znovu získať musíme im ponúknuť nie štandard, ale LUXUS. Čo to znamená no nazačiatok sa treba spýtať, čo cestujúcemu môže najviac vadiť. No mne vadí ak mi spoj nedôjde resp. mešká viac ako 2 min a rozhodí ma ak išiel skôr, a ak mi je vňom cez zimu zima a v lete teplo. Cestujúcemu je jedno, že voz rapoce a ja neviem čo ešte. To je preneho druhoradé. Často keď sa rozprávam s priateľmi, tak si somňa robia srandu, že som puntičkár, že mi vadí špina na podlahe a kamienky etc. Takže ako uspokojiť väčšinu cestujúcich. Dať im NP vozidlo s tmavými sklami a klimatizáciou ktoré budú dobre kúriť vtedy kedy majú.
Tak potom CB má tú istú blbosť ako I412. Že vzadu je motor, ktorý z 12m busu robí niečo ako SOR 10,5. Ak sa tam nedá sadnúť, čo len na pár miest, ako v MB či Solarise, je to strata drahocenného miesta v busoch. Unás sa I412 vypravujú na preplnené linky (L91) a hodili by sa tak akurát na 180, 80 a pod.
A čo hovoríte na úmysel českej vlády presunúť služby zo zníženej sadzby DPH (5%) do normálnej (22%). To by sa malo týkať aj MHD. Robia to kvôli tomu, že ČR sa neustále vysoko zadlžuje a tento rok to bude už viac ako 600mld. CZK
Spectre: No ja som sa stou tetou M neviezol, ale samozrejme nič netreba preháňať, no to cinknutie by naozaj nezaškodilo. A to aj na radiálach. Som mladý a nemám problém prebehnúť aj cez otvorený zvršok. No bolo by to treba obmedziť, že po 21:30 by sa už necinkalo. Aj kolorit mesta by to vytváralo

m@rtin
1)Velice mě překvapil ten kloubový Citybus.
-má SPZ z Pardubického kraje
-letos mají objednané kloubové Citybusy 20-Praha, 2-Hradec Králové, 4-Zlín.
-Ten nátěr mi jasně sedí na Zlín. ALe co mi vrtá hlavou je to, že do Zlína už pár let přicházejí jen bílá vozidla kvůli celovozovým reklamám. Dohoda s reklamní agenturou.
2)Tahá netahá. Do kloubových Citybusů se montují motory Iveco 213kW EURO 3. V Praze s jejich živostí problémy nejsou. Rozhodně se nejedná o líná vozidla, asi živější vozidla tu ještě nebyly.
3)Standardní Citybus může být vybaven motory Iveco 180kW anebo Iveco 213kW. Opět si nemyslím, že se jedná o líná vozidla. Na expresní linku 100 jezdící od stanice Zličín na Letiště Ruzyně byly nakoupeny 4 speciální Citybusy s jinými zadními nápravami a motory 213kW. Mají vymontovaný omezovač a není problém s těmito vozy jet až 100 km/h.
4)O vnitřním uspořádání Citybusu bych se raději nevyjadřoval. Dříve dodávané Citybusy s motory Renault měly vzadu plošinu a jeden schod = vyšší kapacita a snadnější přístup na sedadla. Kloubové Citybusy považuji za daleko lépe řešené. Nejenom že mají 2 velké plošiny pro kočárky, ale člověk se nemusí hrabat na zbytečně vysoká sedadla. 12 metrové Citybusy s motory Iveco (100% nízká podlaha) já osobně považuji za nezdařilé, to ovšem nemohu říct o kloubových Citybusech.
5)Ale hlavně tyto vozy si do Bratislavy nekupujte. S údržbou DPB a bratislavskými silnicemi by jste tyto vozy mohli po roce odepsat. Zrovna tak to platí i o Citaru. Do Bratislavy asi opravdu jen Solarisy, ale i ty chtějí péči a dokonalou údržbu. To jak se chová DPB k vozidlům vydrží jen tanky.
-vyházet současné zaměstnance a vedení
-upravit garáže (dílny, myčky, diagnostická centra)
-udělat pár zastřešených a vyhřívaných míst (zimní sůl nízkopodlažním vozidlům opravdu škodí-čidla, elektrika v podlaze apod.)
-naučit řidiče mít vztah k vozům
Až tohle DPB splní ať si koupí cokoliv. Co já bych doporučil Bratislavě je asi tento autobus (viz. odkaz nahoře). Soukromý dopravce v Praze si letos koupí 5 těchto vozů. Jedná se o nerozbitné turecké Mercedesy s jedním schodem. Takový kompromis mezi vysokou a nízkou podlahou za laciné peníze. Stavěno na ultrabrutální východoevropské silnice.