ad 3) stačí zakázať ľavé odbočenie z Radlinského na Májkovu a máš tam o 70% autistov menej... + vypadne jedna fáza zo semaforov... mimochodom, práve tie "odbáčajúce" autá v účinnej spolupráci s exotmi parkujúcimi časťou na chodníku a 2 kolesami na ceste v kombinácii s "aktivitou" policajtov, ktorí na to zvysoka s€rú, úspešne blokujú priamy smer... a potom sa všetci čudujú, že sú tam kolóny a autá sem-tam stoja "na červenú" až v zastávke...
niekde mal inak celkom pravdu, ale vzápätí to totálne znegoval...
- určite nie je možné spoliehať na segregáciu regionálnej a mestskej dopravy, ale naopak ich integrovať s tým, že železnica bude nosná. Ale to nie je všeliek. Môže to byť riešenie dopravy pre vzdialené časti BA (ako DNV, Rusovce, Vajnory) a pre denný dochádzkový región BA, ale rozhodne nikto nebude využívať vlak vrámci centrálneho intravilánu mesta (Petržalka-Centrum je, ako hovorí klasik "galaktická sprostosť"). Mne osobne by sa v kontexte dochádzkového regiónu pozdávala koncepcia nosnej železnice + prestupných bodov pre obce bez obsluhy železnice (a v prípade obcí, bez železničnej obsluhy, ale v blízkosti mesta systém P+R). Tu ale železničná doprava rieši mestkú nepriamo (ako vedľajší produkt) a o to ide... Toto p. Guttman zjavne nechápe. Zbavme sa dochádzajúcich áut (v kontexte suburbanizácie platí, že každý člen rodiny má auto) a ulice sa vyprázdnia, čím sa otvorí cesta PRIAMEMU riešeniu MHD.
- Čo sa týka trolejbusov vs. CNG, tiež má pravdu. Z estetického hľadiska pôsobí elektrické vedenie propulzívne.
svoje relatívne rozumné tvrdenia ale zabil tým, že nazval električku kolíznou, nestabilnou v kontraste so železnicou, pričom reči o rozširovaní rozchodu komentovať ani nebudem...
K dokonalosti azda chýba rozprávková zmienka o zintegrovaní električkových tratí do siete ŽSR s premávkou hybridných vozidiel... ? ?
V tuneli zaviedli nejake predvianocne efekty? Kazda druha stropna ziarivka (ak pocitame prva, druha, tretia a tak dokola) sa dnes pravidelne vypinala a zapinala, rovnako tak kazda tretia, ale zapinanie tych tretich bolo o kusok posunute a este aj cely rad LED svetiel na jednej strane sa pravidelne vypinal a zapinal ?
Niekolko nezmyslov...
1. liniek tam je 7, nie 8, linky 7 a 17 mozno len tazko povazovat za dve linky, a ked aj, tak SUCASNE NIKDY NECHODIA, takze sucasne tam nikdy 8 liniek nechodi...
2. Ze prestup na jednej zastavke je "pochybny argument" moze povedat len asi niekto kto chodi len autom... To je praveze klucovy argument, prestup nahrane
3. Doprava na tejto casti a v tomto smere Radlinskeho vobec nie je intenzivna, je len okrajova, a trasa Racianska - Spitalska je bezproblemov s minimalnou nadchadzkou obiditelna cez Mytnu - Imricha Karvasa, uzavera tejto casti by bola uplne bez problemov... Co uz neplati o opacnom smere, kde je doprava vcelku intenzivna, najma preto, ze Mytna je jednosmerna v opacnom smere... To ze zastavka na Radlinskeho rovnakeho typu je na daleko intenzivnejsom useku Radlinskeho opacnym smerom (kde prebera opacny smer z jednosmernej mytnej) to je akosi opomenute...
4. Primitivny problem so semaformi je naozaj lahko riesitelny prvou fungujucou preferenciou pre elektricky, najma na tak malo vytazenej krizovatke IAD a frekventovanej elektrickami... Cena realizacie by bola nizsia ako cena realizacie elektronickeho ovladania vyhybiek na Vazovovej... 7 liniek pri intervale 12 minut, to je naozaj bezproblemovo zvladnutelne zastavkou aj tak malo vytazenou krizovatkou...
Niečo čo možno budete brať ako spam, ale...
Dopravný podnik Bratislava v poslednej dobe zriadil dve linky - č.36 a č.27. Linka 36 jazdí v úsek TESCO Lamač - /Dúbravská cesta (väčšina spojov sem zachádza)/ - Lipského - Borská. Linka 27 premáva v úseku PRI Kríži - Cabanova - Tranovského - Žatevná - Vendelínska - Alexyho. Jazdná doba linky 36 s zachádzkou je 13 minút, bez nej 9 minút. Jazdná doba linky 27 je 7 minút. Keby sa tieto dve linky zlúčili, by vznikol interval 20 minút s zachádzkou k TESCU (na dúbravskú cestu by zachádzal každý spoj) a 14 minút bez zachádky k TESCU. Na linke by jazdili 2 vozidlá - interval 30 minút - napr.: odchod z dúbravky 11:00 (voz zachádza k TESCU) - príchod na Borskú 11:20, 11:25 odjazd do Dúbravky (zachádzka k Tescu) - príchod do Dúbravky 11:45. (Odjazd 12:00 - spoj o celej z dúbravky zachádzka tescu, takisto aj spoj o 11:25 z Borskej). Spoj bez zachádzky - odjazd z Dúbravky 11:30 - príjazd na Borskú o 11:44, 11:50 odchod do Dúbravky (bez zachádzky) - príchod do Dúbravky o 12:04. (Spoj s odjazdmi o pol z Dúbravky k Tescu nezachádza, takisto ani spoj s odchodom x:50 z Borskej k Tescu nezachádza. Na linku by som nasadil dva autobus typu Sor B 9,5, prípadne SOR BN 9,5. Čo vy nato? Vaše vyjadrenia sem kľudne napíšte, aj keď budú záporné ? .
on a Slávik, to je neprekonateľná dvojica, ktorú treba odstaviť a úplne izolovať. Tí dvaja nie že ponúkajú riešenie, tí dvaja riešia iba pre železnice kšeft, nič viac. Ešteže nevyhrala Magda, inak by tí dvaja inak fušovali do dopravy v meste.
Ta na Vazovovej je uz myslim automaticka (od reko)... ale zdrzovalo by to kvoli tej na Radlinskeho - keby prerobili aj tu tak si to viem predstavit a bolo by to celkom rozumne riesenie.
U tých výhybkách viem, často ich prehadzujú na 9, ktoré idú od Račianskej do Ružinova, ale to je technický problém, ktorý DP môže v krátkom čase vyriešiť či je to neriešiteľný problém, keď ostatné výhybky sa dajú ovládať elektricky ?
ibaže na zastávke L2,8 a 9 keby stáli 7,11 a 17 tak by to nebolo od veci. Ibaže spraviť to len v jednom smere je zas volovina. Keby sa radšej obmedzila IAD (tiež nemusí mať všade prístup), tak to tam v pohode šlo mať tú zastávku.
"Dokonca sa objavili názory, že treba tu automobilovú dopravu vylúčiť a presmerovať inou trasou. No ja naozaj neviem, prečo by mali na zlé rozhodnutia doplácať motoristi. Navyše tadiaľto premáva aj autobus MHD linky č. 94 do Petržalky."
A preco by na motoristov mali doplacat vsetci ostatni? Krom toho nie je problem urobit dopravnu znacku zakaz vjazdu s dodatkom okrem MHD
Ja si skor myslim, ze fakt by mali vylucit dopravu presne z toho miesta ako je zastavka. Ked ludia-nemotoristi mozu prejst nejaky kusok na zastavku, tak ludom-motoristom neodpadnu nohy ked zaparkuju o 1 ulicu vedla
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk