Reply on: Peon #154736:
Zo skúsenosti: funguje to tak, že každý vodič použije ako výstupište tú zastávku, ktorá ho napadne. Do výstupišťa/nástupišťa často už prichádzajú prázdni. V nike občas na začiatku vjazdu do nej stojí nejaké blikajúce auto, ktoré zavadzia (ako inak - nič sa s tým nedá robiť), do výstupišťa vojde autobus linky 133 čakať na odchod. Na to tam príde na odchod autobus linky 28, musí ho obehnúť, ale už sa nedokáže postaviť na nástupište tak, aby stál okrajom vozidla pri nástupnej hrane, ale meter od chodníka. Úplne sa tým stráca efekt nízkopodlažnosti vozidla pri nástupe. Už som zažil, že sa nastupovalo do autobusu stojaceho v jazdnom pruhu, lebo sa do nástupišťa pre čakajúce iné autobusy proste nezmestil. Inak - občasná zastávka má tiež slúžiť pri náhradnej doprave do Dúbravky a Karlovej Vsi na obrat autobusov ND.
Peon
Osobne sa staršiemu pánovi čudujem, že z 23-ky zo zastávky "Na vrátkach" chodí pešo na vlak. Jedine, že chodieva niekde priamo pri Hlavnej stanici niekam. Priame vlaky idú síce smerom na Vajnory (ak chce ísť človek ďalej), ale na Hlavnej stanici stoja minimálne 6 minút, niektoré aj 30 minút...
Ešte na Nové Mesto idú niektoré vlaky - tie na Hlavnej stanici stoja minimálne 2 minúty - väčšinou však viac.
Zo zastávky "Na vrátkach" treba prejsť obchádzkou cez 3 prechody pre chodcov (z toho jeden je bez semafóru) ALEBO riskovať mimo prechodu najskôr cez nájazd na diaľnicu, a potom pri zastávke priamo pred ŽST Lamač.
Ja mám ŽST Lamač aj v pešej dostupnosti (10 minút chôdze dole kopcom a aj po rovine) alebo jednu zastávku 23-kou. Spojenie vlakom na Hlavnú stanicu som však využíval iba výnimočne tzv. "pre zmenu". Časovo som na tom strácal. Hlavne teraz, keď je v prevádzke tunel Sitina. A teda kultúra cestovania tými starými vagónmi s vysokými schodmi nie je bohviejaká...
Myslím, že celkovo sú železničné stanice v Bratislave nešťastne situované. Dúfam, že časom vzniknú tie plánované železničné zastávky spomíinané tuším ešte v Koncepcii BID (napr. DNV sídlisko, Tesco Lamač, Martinský cintorín...).
Napriek tomu si myslím, že jeho požiadavka na posunutie odchodov 23-ky je legitímna (za predpokladu, že tam nie je dôležitejšia nadväznosť, ktorá by s týmto bola v rozpore).