SORky BN 10.5 sú dobré s tým usporiadaním interiéru akurát pre DP kde počítajú s maximálny obsadením vozidla tak, že všetko na sedenie obsadené (30 sedadiel) + na státie tak 10-20 ľudí. Ešte to usporiadanie interiéru je na figu v tom jak ten priestor ako sú sklopné sedadlá predeľuje zvislá tyč s vodorovnou kde je uchytené operadlo. To malo byť podľa mňa umiestnené už pri tých dvoch sedadlách aby vznikol väčší priestor na státie bez predelu. V BN 10.5 som sa viezol na L50 v Prievidzi a už tam autobus nevládal keď v Bojniciach nastupovali ľudia. Stojacich bolo 30-35 a autobus bol fakt v takom stave, že ešte max. 5-10 ľudí a viac nie. Podľa mňa je kategória 10.5 a 8.5 (aj takú už SOR vyrába, tu je link http://www.sor.cz/site/mezimestsky-autobus-sor-cn-85) uchyláčina. Aj keď čo si dopravca vyberie, tak to by mal výrobca vyrobiť a SOR sa snaží vyhovieť zákazníkom. Len škoda je, že aj zákazníci (dopravné podniky) nevyhovejú svojím zákazníkom a tieto variabilnosti dĺžky autobusov využívajú iba aby ušetrili na úkor komfortu pri cestovaní. Rovnako sa proti cestujúcim obrátila kúpa Solarisov. Začali premávať na L88 a L96 namiesto klbákov. Jediný prípad kde DPB nasadil vozidlá väčšej kategórie pre väčšie pohodlie cestujúcich boli Solarisy na L32 a 133 kde ich v súčasnosti vďaka šibnutým intervalom netreba vôbec.
Skoda len ze ten Tedomacky motor nie je taky kvalitny ako napr. Solarisacky - nezabite ma teraz za moj nazor, hodnotim len z pohladu cestujuceho ,co sa tyka dielnoveho posudku tak to netusim.
Tiez v to dufam. Mozno by DPB aj kupoval Solarisy, ale tie poziare o nich zanechali zly dojem.
Tedomy maju ozaj pekny dizajn. Pre BA by boli dobrym riesenim,
nie ako tie krive Sory.
Tie SORky sú úplná mizéria. Vôbec sa nehodia na našu MHD. Akonáhle sa nazbiera v autobuse viac ako 10 stojacich, tak už autobus pôsobí plným dojmom. Nechápem ako mohli v interiéri nalepiť, že je v 10.5 BN miesto pre 61 stojacich cestujúcich, ale museli pri tom zdatne húliť. Mlčal by som keby aspoň kúpili 12M SOR, ale 10.5 sú len o niečo lepšie ako 9.5. Ak bude vo vedení DPB Karloveská mafia aj naďalej, tak na ďalšie 4 roky máme o "dobrú" MHD postarané. Dúfam, že ak sa podarí vedenie vymeniť, tak SORky prenajmeme nejakému krátkozrakému dopravcovi alebo sa ich podarí odpredať. To radšej by som tu videl namiesto SORiek tie Tedomy, ktoré sú riešením interiéru hodne podobné Solarisu a ponúkajú štandardnú kapacitu 12M vozidla. Nevedel by mi niekto povedať aký je cenový rozdiel medzi Citelisom a Tedomom?
žeby preto lebo sa značná časť cestujúcich presunie na Filiálku, keďže odtiaľ pôjde dosť vlakov smerom na ZA, GA, KE, ZV atď.? Tak určite pôjdu počty cestujúcich dole.
som zvedavý ako DPB zareaguje keď sa prepojí Filiálka s Petržalkou, že ako upravia linkovanie nočných aj denných liniek, či ešte bude taká frekvencia liniek na stanici a ako to bude riešené
tak budú alebo nebudú autá a autobusy na Starom moste jazdiť? Už mi začína silne vadiť tá smradobusová a gumokolová lobby ☠ to si nechávajú zadné dvierka, že ak sa nenájdu peniaze na dokončenie električky až po Janíkov dvor, tak sa trať postupne zruší a ostanú po nej len koľaje na pamiatku na Starom moste a budeme za voziť v tých krabiciach od SOR až pominie kríza a DPB "vysúťaží" ďalších 150kusov?! Pokiaľ SOR nevyrába trolejbusy a električky, tak je to pre túto mafiu neatraktívny biznis, lebo by nemohli nič podsunúť J&T ?
Myšlenka je hezká, zopakovat první autobusovou linku v Praze po sto letech...
Akorát je ten autobus naprosto nepříčetně hnusnej a navíc bych po drážních zkušenostech nikdy nekoupil něco, co má v názvu firmy Breda (AnsaldoBreda...).
Otvorene povedané, neviem ako sa to počíta v SR, keďže na SK osobku nejazdíme. V ČR je to hmotnosť vozidla (-iel) + obsaditeľnosť * 80 kg. Čiže v prípade šukafónu by to bolo 4,4 t navyše, takže by to stálo asi o 1,2 centu viac ? .
no.ev.di.