Reply on: no.ev.di. #136871:
Ja si myslím, že sa tá BID ani na Slovensku nikdy nepodarí. U nás je trend presne opačný. Autobusovú (hlavne prímestskú dopravu) rozbili na desiatky prepravcov a tí sa bijú o každého cestujúceho - problém s dopravými kartami a ich (ne)uznávaním medzi dopravcami. Autobusy na seba nenaväzujú na železnice už vonkcom nie, proste cestovať na Slovensku je už naozaj umenie. Nedá sa dokonca ani spoľahnúť na www.cp.sk, aj tam sa niekedy objavujú chyby. U nás je verejná doprava na úplnom úpadku.Čo sa týka BID, tak pre Bratislavčanov v podstate ani žiadnu výhodu neprinesie. Vlaky (osobáky) chodia riedko (Petržalka a Rusovce dokonca už nemajú žiaden osobný vlak), takže železnica veľmi nepomôže. Slovak Lines kapacitne nestíha, prímestské autobusy chodia preplnené takisto ako MHD v Bratislave v špičke.
kecho
a druhá vec - oni sa v súvislosti s MB CapaCity pýtajú, či nie je výhodnejšie kúpiť menšie busy a viac kusov (19,5 vs 18m) a on odpovedá v štýle "obstarali sme 45 autobusov SOR BN, 4 Ivecá a dlhodobý nájom 20 Tedomov + zmena L50 na kraťasy a int 7. - prepravca musí nasadiť raz taký počet vodičov a v súčte mu vyjde 10 kratších busov drahšie..." ? a zloženie votzového parku "vidím vybavenie vozového parku DP v zložení mikrobusy, 9,5 a 10,5metrové busy, 12m, 18 a 19,5metrové. Tie najdlhšie sú dobré, lebo na istých linkách v špičke by dnes museli prísť aj 2-3 krátke za sebou, aby odviezli toľko, koľko naraz odvezie jeden M Capacity"... no comment porovnávať hrušky s jablkami, toť šikovnosť šéfa DPBZ...
+ na titulnej strane je spomínané, že 5.10 príde leasnutých 10 ks 18m NP Mercedesov, cecna 0,35-0,43 € za vzkm