Vazeny anonymny pisatel eMailu,
dovolujeme si Vas upozornit na skutocnost, ze mestska hromadna
doprava je u nas, presne tak isto ako inde vo svete, odkazana
na dotacie, ktorymi sa predovsetkym vyrovnavaju poskytovane a
v prevaznej miere predpisane zlavy na cestovnom (studenti,
dochodcovia, ale aj ine kategorie cestujucich, ved aj ta
mesacna elektricenka vychadza v konecnom dosledku v priemere
na jednu jazdu este stale pomerne velmi lacno). Vyska cestovneho
je u nas totiz stale na socialnej urovni a pokryva prevadzkove
naklady len na cca 45 percent. Zvysok musi doplacat stat a
objednavatel vykonov vo verejnom zaujme, v nasom pripade je to
Mesto Bratislava, reprezentovane Magistratom hl. mesta SR
Bratislavy.
Vazeni pisatel, verte, ze aj my by sme boli radsej, keby sme
mohli poskytovat cestujucej verejnosti uplne perfektne dopravne
sluzby, s hustym intervalom medzi spojmi, s neustale inovovanym
vozidlovym parkom. No treba nam zial zostat v sucasnej realite
a pracovat s tou technikou, aku mame k dispozicii. Modernizacia
autobusov prostrednictvom plynofikacie, ci modernizacia
elektriciek (aj voz c. 7113 patri do tejto kategorie, povodne
je to elektricka s vekom okolo 20 rokov), je v podstate nudzovym
riesenim, vychadzajucim z danej financnej situacie.
Dodavame, ze nizkopodlazne autobusy mame a prevadzkujeme ich
denne. Su to sice len tri vozidla, pricom jedno z nich trvale
sluzi na specialnej linke skolskej dopravy - prepravuje deti
odkazane na invalidne vozicky do ustavov a skol na Mokrohajskej
ulici.
Treba tiez poznamenat, ze jedna nova nizkopodlazna elektricka
stoji asi 2,6 miliona EUR. Urcite si viete vypocitat, co to
znamena v slovenskych korunach. Na takyto europsky standard
zial zatial nemame, no urcite by potesil aj nas.
Na zaver znova zdoraznujeme, ze aj my by sme si zelali, aby
sme nemali problemy so vsakovakymi nudzovymi rieseniami, ktore
musime pouzivat k tomu, aby MHD fungovala v dnesnej nedobrej
financnej situacii aspon tak, ako funguje.
DPB, a.s., 27.01.2003
-----Original Message-----
From: xxx
Sent: Sunday, January 26, 2003 11:01 PM
To: zad@dpb.sk
Subject: otazka
Dobry den,
zaujimalo by ma, kedy uz konecne budu v Bratislave nejake nizkopodlazne
vozidla. To sa tyka elektriciek a autobusov tiez. Je skvele, ze dostavame
vynovene elektricky, ktore hlasia zastavky bez nazvov zastaviek (c.14-7113)
a vodici v nich nekuria, hlavne, ze su to rovnake stare kraksne trochu
zrenovovane. Radsej by ste mali konecne kupit nejake nizkopodlazne vozidla,
kde mozu cestovat aj vozickari, nehovoriac o tom, ze existuje na to zakon,
ktory prikazuje robit vsetko lahko pristupne.
S pozdravom,
cestujuci hroznej verejnej dopravy
dovolujeme si Vas upozornit na skutocnost, ze mestska hromadna
doprava je u nas, presne tak isto ako inde vo svete, odkazana
na dotacie, ktorymi sa predovsetkym vyrovnavaju poskytovane a
v prevaznej miere predpisane zlavy na cestovnom (studenti,
dochodcovia, ale aj ine kategorie cestujucich, ved aj ta
mesacna elektricenka vychadza v konecnom dosledku v priemere
na jednu jazdu este stale pomerne velmi lacno). Vyska cestovneho
je u nas totiz stale na socialnej urovni a pokryva prevadzkove
naklady len na cca 45 percent. Zvysok musi doplacat stat a
objednavatel vykonov vo verejnom zaujme, v nasom pripade je to
Mesto Bratislava, reprezentovane Magistratom hl. mesta SR
Bratislavy.
Vazeni pisatel, verte, ze aj my by sme boli radsej, keby sme
mohli poskytovat cestujucej verejnosti uplne perfektne dopravne
sluzby, s hustym intervalom medzi spojmi, s neustale inovovanym
vozidlovym parkom. No treba nam zial zostat v sucasnej realite
a pracovat s tou technikou, aku mame k dispozicii. Modernizacia
autobusov prostrednictvom plynofikacie, ci modernizacia
elektriciek (aj voz c. 7113 patri do tejto kategorie, povodne
je to elektricka s vekom okolo 20 rokov), je v podstate nudzovym
riesenim, vychadzajucim z danej financnej situacie.
Dodavame, ze nizkopodlazne autobusy mame a prevadzkujeme ich
denne. Su to sice len tri vozidla, pricom jedno z nich trvale
sluzi na specialnej linke skolskej dopravy - prepravuje deti
odkazane na invalidne vozicky do ustavov a skol na Mokrohajskej
ulici.
Treba tiez poznamenat, ze jedna nova nizkopodlazna elektricka
stoji asi 2,6 miliona EUR. Urcite si viete vypocitat, co to
znamena v slovenskych korunach. Na takyto europsky standard
zial zatial nemame, no urcite by potesil aj nas.
Na zaver znova zdoraznujeme, ze aj my by sme si zelali, aby
sme nemali problemy so vsakovakymi nudzovymi rieseniami, ktore
musime pouzivat k tomu, aby MHD fungovala v dnesnej nedobrej
financnej situacii aspon tak, ako funguje.
DPB, a.s., 27.01.2003
-----Original Message-----
From: xxx
Sent: Sunday, January 26, 2003 11:01 PM
To: zad@dpb.sk
Subject: otazka
Dobry den,
zaujimalo by ma, kedy uz konecne budu v Bratislave nejake nizkopodlazne
vozidla. To sa tyka elektriciek a autobusov tiez. Je skvele, ze dostavame
vynovene elektricky, ktore hlasia zastavky bez nazvov zastaviek (c.14-7113)
a vodici v nich nekuria, hlavne, ze su to rovnake stare kraksne trochu
zrenovovane. Radsej by ste mali konecne kupit nejake nizkopodlazne vozidla,
kde mozu cestovat aj vozickari, nehovoriac o tom, ze existuje na to zakon,
ktory prikazuje robit vsetko lahko pristupne.
S pozdravom,
cestujuci hroznej verejnej dopravy
J
No čo sa tej hnusnej Československej republiky týka tak nezabudni na fakt, že v Čechách boli o 20% vyššie platy, samozrejme pri rovnakých cennách pre celú republiku. Môj ujo keď prišiel do Pardubic tak z platu 5,70 na hodinu automaticky stúpol na 6,90. Vyššie platy vyššia spotreba, vyššie výnosy daní, jedno z druhým.
No ale už sa ani nečudujem, že reaguješ podráždene, hm ako vždy. Ale keď sa chceš pajediť tak pokojne pokračuj. A ešte niečo. Na Slovensku takmer nitko nepovažuje SA za národného dopravcu. Možno okrem mečiaristov, lebo je to Mečiarovo dieťa, ktoré nikdy nemalo šancu na úspech. Okrem letov do moskvy nesravili nič. No a čartre robí z BA hlavne Air Slovakia, Slovakia Airlines (tak nejak sa volajú, do týchto názvov sa naozaj nevyznám), SkyEurop, a pár si ich robí pre svoju cestovku Fisher.
No uvidíme ako to dopadne s letiskom Ruzyňa, keď sa ide stavať to letisko pri Míloviciach, že?!
Stým Frankfurtom som sa pomýlil berem, no písať sprostosti typu: "a píšeš tu o tvých vědomostech o zaplavení metra." Keď pôjdeš o pár príspevkov ďalej tak sa dočítaš, že som ešte nemal čas si preštudovať tú simuláciu metroprojektu, takže neviem, a ďalšie svoje info som mal z medií. No ale ak si teda ČT niečo vymysleli tak prečo sa magistrát P a DPP naohradili, že žiadne dotácie 90mil ročne neboli. Veď sám tomu nemôžeš veriť. Novinári môžu číslo prehnať no nie si ho vymslieť. Ide potom o ohováranie.
"ČSA se po rozpadu rozdělilo dobře. A víš proč? Protože před rozdělením federace nešla do Čech ze Slovesnka ani koruna. Narozdíl penězovodu z Čech na Slovensko. Na tehdejší dobu 25 miliard šlo k vám, tak nechápu proč by jsme vám měli dát 33% letového parku, když se ze 100% kupovaly nová leta z peněz z Čech. Tak to bylo se vším (metro, dálnice...), my vám nic dlužni nejsme."
Typický čehúň, lepšie si to ani nemohol napísať, lebo si ukázal ten povýšenecký tón. Zamotal si sa. Máš úplnú pravdu, že zo Slovenska nešla ku vám ani koruna, lebo my sme boli oslobodený od daní. Ježiš to je taká demagógia, keby si býval na Slovensku tak ťa volajú Cuper a buď rád, že nevieš o čo ide. Veď všetko išlo do centra a tam sa to rozdelilo. Aj peniaze zo zbierky na allweg v Tatrách nakoniec centrum rozhodlo, že pôjdu na metro v Prahe. Ešteže ste si tú námornú flotilu nehali predať a štát sa to dozvedel po mesiaci. Mimochodom bola vyrobená aj v Komárne.
A práve o to povyšovanie tu ide. O to, že sa potrebuješ ukázať a napísať čo mi v prahe robíme a ako to všetko skvelo zvládame,...