Reply on: luky133 #126611:
Rovnako stale Matejkova smerom hore je rozbita a uz sa zacina tusim ten obrubnik pohybovat ,cize sa na nom dakto za chvilu vy**** Inak chvalim dnesneho sofera v nemenovanom buse za expresne prevedenie linky XY smerom hore - nestali sme ,ba dokonca sme ani nezachadzali do zastavky Pri podchode a ZS Majernikova ? - zrejme pan sofer uz sam prehodnotil system zastavok ,kedze DPB nevie urcit ktore maju byt na znamenie , ktore nie.
Ike
ide o to, že ty aj keď stojíš, tak pri najlepšom signály, nemáš v súradnicovej sieti exaktnú polohu, ale hýbeš sa... ono je to dané tým, že tie družice sa hýbu a pod. a nie je možné ťa zmerať presne... Tá odchýlka je ale v prípade najpresnejších zariadení za najlepších podmienok tak 1-2m.
Keď máš však zlý signál, tak je ta odchýlka väčšia a satelity ťa nevedia presne zamerať... čím horší signál, tým väčšia odchýlka. To znamená, že jednu sekundu ťa to môže zamerať tu, druhú sekundu o 30 m vedľa, ďalšiu zase 20 m inde a pritom si nespravil ani krok. Potom ti to generuje hlúposti ako kľukaté čiary, alebo slučky v miestach, kde si stál... Za normálnych podmienok by to mali byť línie a keď stojíš, tak by to nemalo čmárať slučky (GPS zariadenie má určitú citlivosť a za schopných podmienok vie, kedy pohyb je naozaj pohybom a kedy pohyb je len výsledok odchýlky - vtedy nemeria)
Keď máš signál zlý, tak a potom ťa to hádže sem a tam v rozmedzí 50m, môže sa stať, že ti to niekedy namerá zlú nadmorskú výšku alebo ti vyhodí bludy ohľadom rýchlosti. Raz som bol venčiť psa a mal som mobil vo vrecku a v jednom momente mi to nameralo 140kmh
Keď budeš merať a budeš vidieť, že čiary nekopírujú reálny pohyb, môžeš si byť istý, že aj všetky ostatné namerané hodnoty budú bludy
To že bol dobrý signál (nazvime ho dostatočný na relatívne presné meranie) spoznáš podľa toho, že čiary lemujú skutočne vozovku