Boha vášho. Toto nie je diskusné fórum, ale voľaaká Flamewar Arena. Takéto hádky o ničom. Teraz bude o rovnošatách. Aj ja sa pridám.
Rovnošata nie je nutná a je pre DP aj dosť drahá. Ale má veľmi veľa výhod.
1) Zlepšuje image dopravcu. Vodiči sú zamestnanci, ktorí reprezentujú svojho zamestnávateľa. V tom môže rovnošata predstavovať významný prvok.
2) Umožňuje zákazníkom identifikovať pracovníka dopravcu, na ktorého sa môže obracať so svojimi želaniami a otázkami.
3) Dáva zamestnancovi určitú autoritu a z praxe viem (nie vždy to bolo v Prahe s uniformami také, ako teraz), že cestujúci oveľa ochotnejšie rešpektujú pokyny vodiča (alebo kohokoľvek iného) v uniforme, než tých, ktorí sú v civile.
4) Je významným ekonomickým prínosom pre zamestnancov. Ja, keď som robil vodiča električiek, som spotreboval iba asi ¼ odevov oproti súčasnosti, keď som správca siete.
Rovnošata nie je nutná a je pre DP aj dosť drahá. Ale má veľmi veľa výhod.
1) Zlepšuje image dopravcu. Vodiči sú zamestnanci, ktorí reprezentujú svojho zamestnávateľa. V tom môže rovnošata predstavovať významný prvok.
2) Umožňuje zákazníkom identifikovať pracovníka dopravcu, na ktorého sa môže obracať so svojimi želaniami a otázkami.
3) Dáva zamestnancovi určitú autoritu a z praxe viem (nie vždy to bolo v Prahe s uniformami také, ako teraz), že cestujúci oveľa ochotnejšie rešpektujú pokyny vodiča (alebo kohokoľvek iného) v uniforme, než tých, ktorí sú v civile.
4) Je významným ekonomickým prínosom pre zamestnancov. Ja, keď som robil vodiča električiek, som spotreboval iba asi ¼ odevov oproti súčasnosti, keď som správca siete.
DuPe
Tvaria sa sice ako neznicitelne, ale vacsina (aj ked navonok a po mechanickej stranke vyborne vozy) maju popraskane ramy vo vleku. Boli aj snahy navarit na chulostive miesta podpery no skoncilo to len dalsimi prasklinami okolo zvarov. Treba to brat ze svoje si uz zazili. Napriklad len v petrzalke v prvej velkej vlne vyradovania padnu za obat vsetky I280 po 4946. Takze potom na 4. kolone zostanu len asi 4 Ikarusy.
Takze s tym zvysenim kapacity vdaka vybrakovaniu sedadiel by to chcelo hlavne novy ram
A este nieco:
Pred caso tu niekto spominal ze v Ikarusoch je vzdy strasna zima. Naprikled ked boli pred par dnami take silne mrazy v 280-tkach (tie na ktore som mal prave stastie) bolo omnoho teplejsie ako napr. 435 alebo Vrakosach, kde bol lad na oknach zvnutra
Vsetko je to zase o udrzbe. V celej 280 su schopne kurit len 4 fukare (su rozmiestnene v blizkosti 2. dveri) a tie su vacsinou pokazene alebo maju upchate potrubie takze do nich neprudi horuca voda z motora. Ale odvezte sa napr. takou 2930. Ta dostala vsetky 4 fukare fungl nove. A predpokladam ze ich budu priebezne menit aj na inych vozoch, kedze by ich malo byt v podniku dost.
Akurat si myslim ze taketo veci by sa mali objednavat uz cez leto nech su na zimu vsetky namontovane a funkcne.