Reply on: 810zssk #122808:
tak v Petrzalke bol ten problem ze je plosne velka a linkovanie bolo neprehladne a neefektivne... bolo potrebne zo vsetkych mini prepravnych prudov spravit nosne - cez jednotlive mosty do mesta... v pripade elektriciek je to ine.. tam mas pevne danu drahu...
vlastne by sme mohli mat take linkovanie ze vsetky linky okruzne a kazda by obsluhovala jednu radialu a megaprestupny uzol by bol na safku... rovnako mozes mat linky odvsadial vsade... vsetko ma svoje pre a proti... sucasny stav je nieco medzi tym...
vyhodou linky odvsadial vsade je to, ze pokial vies presne cas odchodu, dostanes sa vzdy tam kde chces komfortne,
naopak vyhodou okruznej radialovej linky je to, ze sa nemusis starat o cas, lebo ti stale nieco chodi a ani prestup ti nevadi, pretoze ti raz dva nieco pride...
trampova dogma vznikla predpokladam tak, ze spojil obe tieto vyhody, preto vznikli radialove linky, ktore ale nejdu len po koniec radialy ale obsluhuju aj dalsiu...
no hovorim ti subjektivne, linkovanie nie je to, co mi na elektrickach vadi... vadi mi ze su vysokopodlazne, ze trat cez dubravku pripomina karikaturu husenkovej drahy a ze stojime na kazdom semafore...
MiroBA
Možno aj...ono to bola taká moja úvaha ako spoje na Obchodnú.
A sám som sa zamýšlal či by bolo rentabilné také linky vôbec mať. Ja som myslel konkrétne tak, že to by boli také akoby núdzové,napr. sedel by som v podniku večer, vonku by bol lejak tak by som šiel na najbližšiu zastávku a vtedy by bolo výhodné počkať na nejaký taký spoj. Viem, možno som len ja trocha fajnový.
Ono by nebol celkom zlý ten nápad s len piatimi linkami. Ale to by som očakával všade plne nízkopodlažné vozidlá, kryté prestupné terminály a prestup pokial možno čo najviac na hrane čo by si vyžiadalo i posun niektorých zastávok. Dalej súčasne viac využiť i železničné Trate (niečo ako S-Bahn v Nemeckých mestách), potom by to bolo v poho a prestupy by mi až tak nevadili. Ale za súčasného stavu sa trepať s kuframi strmími schodami z električky a niekedy 15min čakať na nekrytej zastávke v lejaku na iný spoj a potom sa zase trepať do dalšej električky, to nie je bohviečo. Možno húfy ľudí s kuframi na stanicu necestujú ale nájdu sa predsa.
Aspoň, čo ja viem z 93jky často vidávam nejakého toho človeka.
A ak chce MHD konkurovať individuálnej doprave musí poskytovať aj nejaký konfort lebo potom sa každý na to jednoducho vykašle a kúpi si auto.