m@rtin #12175:
Dobre, nebudem to zbytocne komentovat. Nechcel som ta vytocit, mal som iba tie informacie ktore som mal. Vdaka za objasnenie situacie.
tulenique #12205:
Zaujimave ze zvysok Bratislavy problemy s elektrickami nemal... Asi to bude aj o vodicoch.
XxX #12211:
Hej, na Novoveskej nastupujem ja, mozem potvrdit ze je uz tam linka 21 plna. Ale v BA sa jazdi na 150% obsaditelnosti, co predstavuje problem. Jedine Ikarusy 283 su plne ako-tak na 120%, teda to sa este da. Karosy a Ikarusy 435 maju ukrutne problemy, ich obsaditelnost je naozaj nizsia.
Okrem toho neviem preco musi 21 stat na Mokrohajskej, lezie mi to na nervy. V zivote som tam nevidel nastupovat/vystupovat viac ako dvoch ludi naraz. Je to nezmysel aby tam 21 stala, aj tak tam z 10 zastaveni vystupi/nastupi cestujuci raz. Lenze DPB tvrdi ze to tam stat musi, lebo tu zastavku zrusili pre inu linku ktora tam predtym stala.
Ked sa linka 121 (ex. 122) nemoze otacat Na hradkach, tak kludne by mohla premavat po Novovesku ulicu, pri Poste je dost miesta na Obratisko. Aj socialne zariadenie by sa tam mohlo vybudovat. Inzinierske siete tam su (posta). Vsetko je to o peniazoch a ochote.
hroch #12240:
Problem elektricky je nasledovny:
Zamrzajuce vrchne vedenie, vlozky na pantografe tiez zamrazju (vytvara sa na nich vrstva ladu), pantograf zamrza (lad sa vytvara na povrchu a znacne znizuje pritlak na vrchne vedenie), zamrzaju aj vyhybky (vo vozovniach), takze rano sa neda ist do premavky kym sa vyhybky nevycistia, to trva niekedy aj 20 minut jeden jazyk!
Problemy nastavaju ked:
Mrzne + je vlhko (mrholenie, dazd) + fuka. Tieto faktory su rozhodujuce, snezenie nikoho nezaujima. Na to su pluhy.
Opatrenie na zabezpecenie prevadzkyschopnosti elektriciek:
Tzv. namrazovky, vozidla ktore jazdia aj v noci po meste aby nezamrzlo vrchne vedenie. Ak aj zamrzne, nie je problem ho obuchat (lad sam spadne). Dalej kurenie vyhybiek (aj vo vozovniach, lebo ak zamrznu v noci tak neda sa ist rano von). Pravidelne oklepavanie ladu z pantografov, navijakkov aj vloziek. Spravne nastavenie pritlaku na pantografoch. Velmi by pomohla kryta stojanka na Juraku. Ale aj v Krasnanoch stoja vozy pred krytou stojanku a dokazu ist do vypravy. Teda je to aj o ludoch, resp. o tom ci robia to co maju (viem ze na to v istej nemenovanej vozovni z vysoka seru a rano maju problem vypravit tramvaje).
Dobre, nebudem to zbytocne komentovat. Nechcel som ta vytocit, mal som iba tie informacie ktore som mal. Vdaka za objasnenie situacie.
tulenique #12205:
Zaujimave ze zvysok Bratislavy problemy s elektrickami nemal... Asi to bude aj o vodicoch.
XxX #12211:
Hej, na Novoveskej nastupujem ja, mozem potvrdit ze je uz tam linka 21 plna. Ale v BA sa jazdi na 150% obsaditelnosti, co predstavuje problem. Jedine Ikarusy 283 su plne ako-tak na 120%, teda to sa este da. Karosy a Ikarusy 435 maju ukrutne problemy, ich obsaditelnost je naozaj nizsia.
Okrem toho neviem preco musi 21 stat na Mokrohajskej, lezie mi to na nervy. V zivote som tam nevidel nastupovat/vystupovat viac ako dvoch ludi naraz. Je to nezmysel aby tam 21 stala, aj tak tam z 10 zastaveni vystupi/nastupi cestujuci raz. Lenze DPB tvrdi ze to tam stat musi, lebo tu zastavku zrusili pre inu linku ktora tam predtym stala.
Ked sa linka 121 (ex. 122) nemoze otacat Na hradkach, tak kludne by mohla premavat po Novovesku ulicu, pri Poste je dost miesta na Obratisko. Aj socialne zariadenie by sa tam mohlo vybudovat. Inzinierske siete tam su (posta). Vsetko je to o peniazoch a ochote.
hroch #12240:
Problem elektricky je nasledovny:
Zamrzajuce vrchne vedenie, vlozky na pantografe tiez zamrazju (vytvara sa na nich vrstva ladu), pantograf zamrza (lad sa vytvara na povrchu a znacne znizuje pritlak na vrchne vedenie), zamrzaju aj vyhybky (vo vozovniach), takze rano sa neda ist do premavky kym sa vyhybky nevycistia, to trva niekedy aj 20 minut jeden jazyk!
Problemy nastavaju ked:
Mrzne + je vlhko (mrholenie, dazd) + fuka. Tieto faktory su rozhodujuce, snezenie nikoho nezaujima. Na to su pluhy.
Opatrenie na zabezpecenie prevadzkyschopnosti elektriciek:
Tzv. namrazovky, vozidla ktore jazdia aj v noci po meste aby nezamrzlo vrchne vedenie. Ak aj zamrzne, nie je problem ho obuchat (lad sam spadne). Dalej kurenie vyhybiek (aj vo vozovniach, lebo ak zamrznu v noci tak neda sa ist rano von). Pravidelne oklepavanie ladu z pantografov, navijakkov aj vloziek. Spravne nastavenie pritlaku na pantografoch. Velmi by pomohla kryta stojanka na Juraku. Ale aj v Krasnanoch stoja vozy pred krytou stojanku a dokazu ist do vypravy. Teda je to aj o ludoch, resp. o tom ci robia to co maju (viem ze na to v istej nemenovanej vozovni z vysoka seru a rano maju problem vypravit tramvaje).
hroch
a) to forum o bratislave je cool napad, ale mne by sa pacilo trochu sirsie zameranie, nielen na historiu, ale celkovo na bratislavu: minulostou pocnuc a buducnostou konciac... tak ako sa tu uz zrodilo x dobrych napadov a nametov na projekty, mohlo by sa to diat rovnako aj tam.
inac, skoro som spadol, ked som zistil, ze tu je online chat. len skoda, ze tam vecne nikoho niet... asi tak od novembra tam pachlo len asi 5 ludi
b) ta reorganizacia DNV je cool, ale kedze do DNV nevidim, ziadne komentare... chystam ale taky maly projekt o petrzalke, ked bude hotovy, poslem a ak bude zverejnitelny, snad ho aj uvidite
c) rad by som vedel, ako ta situacia 2. januara mohla vzniknut. pokial viem, vo viedni tiez jazdia elektricky (vybral som vieden, lebo je to najblizsie "elektrickove" mesto) a jazdili aj 2. januara. bez vacsich problemov. vie mi niekto vysvetlit, ako u nas vznikla taka sialena situacia? preco nam droty zamrzaju? a to sa pytam fakticky, sarkazmu je v tej otazke iba za nehet
a vobec, d3k0 to skomentoval dobre, DPB situaciu nezvladol. do prcic, fsaq mame siet vylukovych liniek, ktore jazdia miesto elektriciek. tak ked mi nastane takato situacia, nahodim zalozakov a rozbehnem X1, X3 a X6, no nie? trolejbusy tiez mozem bezproblemovo nahradit autobusmi, takze nechapem, kde je vlastne problem... malo ludi? fsaq polovica z nich predsa nejazdila (alebo jazdila hore-dolu naprazdno)!
verim, ze obyvatelia race teraz asi nebudu nadseni napadom nosneho systemu na baze elektricky... ale na druhu stranu: ak sa nemylim, tak sa u nas metro planovalo povrchovo alebo otvorenym tunelom? bol by v tom snad nejaky rozdiel, ci by mi zamrzali saliny alebo metro...? alebo by metro nezamrzalo?
fsaq postavme elektrickovu rychlodrahu a nazvime ju metro, ako to je vo viedni (U6)
d) a este posledna vec, a potom skoncim, aby ste ma nezabili: rad by som vedel, preco maju 88 cez vikendy tak nahoubelesne urobene odchody, ze sa kryju s 95 i 89... clovek, ktory sa chce z okolia sustekovej dostat do mesta, musi dufat, ze stihne 88+95, ktore zasadne idu naraz alebo si stvrt hodiny pockat na zastavke alebo ist pesi (v tejto kose blby napad)... dnes sa mi to stalo uz dvakrat a zacina ma to stvat...
sorac za superdlhy prispevok, ale aspon je ciastocne k veci, ta ne? a ked som tu uz tak dlho nebol...