Reply on: jzatko #118039:
Je šanca, že sa schváli a uvedie do praxe nová tarifa BID v druhom polroku 2009. Iná vec je, že DPB plánuje ešte pred BID zaviesť električenku na BA iba celosieťovú a zrušiť osobitné pre pásma 1 (100) a 2 (101). Avšak na základe nejakého minimálneho právneho povedomia osobne vždy predpokladám dobeh starého systému po starom do konca (teda zákaz retroaktivity). Teda celosieťová električenka vždy bude celosieťová, to je jedno, či bude na pásma 1 a 2 (dnes) alebo 100 a 101 (BID). Avšak pokiaľ si kúpite ročnú IBA na pásmo 1 a hypoteticky od 1.9. budú zóny 100 a 101 a elekitrčenka pre Ba iba celosieťová, Vaša bude do konca platnosti platiť iba na zónu 100, rovnako pre pásmo 2 = 101.
Nedá sa predpokladať že k dátumu spustenia tarify BID sa rozšíri platnosť dovtedy obmedzených elekitrčeniek iba pre pásmo 1 alebo iba 2 na celosieťové, aj keď nedá sa to ani vylúčiť.
Čo sa týka cien, ceny cestovného BID stále nie sú odsúhlasené a sú predmetom mnohých špekulácií. Nové ceny električeniek BID môžu v prípade celosieťovej oproti dnešku mierne zlacnieť. Ale rovnako môžete predpokladať , že zostanú nezmenené, alebo že mierne zdražejú. Ten materiál s M = 9 nateraz nemá žiadnu relevanciu.
Teda odporúčať Vám radšej nejdem nič, ale osobne si myslím pokiaľ máte dostatok financií na zakúpenie ročnej električenky, nič neprerobíte ani nestratíte keď si zasa kúpite ročnú. Aj keby ceny "nových" - v BID boli nižšie, nevie sa od kedy budú platiť. Možno to bude až v roku 2010...
Valec
L35 v rannej špičke mohol byť interval kľudne 15 minút (pri jazdnej dobe 12 minút by sa to stíhalo s jedným vozom).
L147 pri jazdnej dobe 9 minút mohla byť linka predĺžená až na Zochovu alebo Kapucínsku (prípadne aj obe),
alebo mohla mať (kvôli lepšiemu prekladu s L208) interval 16/24/24//24 resp. cez prázdniny 20//24.
Viem, že sú to kilometre navyše, avšak pri nákladoch na odpisy vozidla a plat (väčšiu dobu nič nerobiaceho) vodiča si myslím, že navýšenie ostatných nákladov by bolo kompenzované zvýšenou atraktivitou liniek pre cestujúcich.