riko #11556:
Tak ti si to pamatas? Ja nie. Iba som o tom pocul ako to bolo. Vtedy za sociku to bola nehoraznost - ako si moze elektricka dovolit narazit do Statnej nemocnie?!?!?
Samozrejme, bola to vysetrovat komisia, dokonca aj ludia pramo z Prahy. Skonstatovali ze nehoda bola zapricinena zlym technickym stavom vozidla. Ale aj tak isiel vodic na nejaky cas do basy (tusim 6 mesiacov). Vies, totalita bola totalita. Ziadne moznosti branit sa, napriek tomu ze experti potvrdili ze to bola vina vozidla (resp. jeho neudrzby). Dnes je to s udrzbou ovela lepsie, ved to sa spravil Ing. Polak s kachnami je neuveritelne. Este za sociku si na Vazovovej zastavil s kachnou, musel si stat na brze aj jazde aby to vobec stalo (a to tam je mierne stupanie!) a ked si zavrel dvere, odbrzidil a preslapol jazdu tak si sa modlil aby sa to rozbehlo spravnym smerom. Teda dopredu.
Dnes su tieto casy davno za nami. Takisto sa tie vazne nehody uz nestavaju tak casto ako este v 1980-tych rokoch. Fakt. Navyse, silne pochybujem ze by na DD vypravovali kacice... Skor 2xT6A5. Tie maju asi najlepsie brzdy. Ale aj kacica by to v pohoe vyslapala, to som si isty.
Tak ti si to pamatas? Ja nie. Iba som o tom pocul ako to bolo. Vtedy za sociku to bola nehoraznost - ako si moze elektricka dovolit narazit do Statnej nemocnie?!?!?


Andrej (Anndy008)
Slo o to, ze ked nahradili busovu dopravu t-busovou, tak sa vyrazne zvysila pouzivanost mhd. Pripisuje sa to tej viditelnosti siete. Teda, ze clovek podvedome vidi troleje, ci kolajnce, ci oboje a vie (podvedome), ze tadial nieco pojde a tak to pouzije.
Co sa tyka plynakov - plynovy autobus je vzdy vyrazne drahsi, ako na naftu (aspon zatial). Cize ekologicnost je zhruba O.K., ale za velku cenu. Ved napr. sucasne plynove karosy - cital som kdesi, ze naklady na reko a plynofikaciu nasich karos (kratka) su zhruba taketo: cca 3mil Sk rekonstrukcia vsetkeho okrem pohonu na plyn + 1,4mil Sk prave ta reko na plyn. Mne osobne sa to zda neekonomicke, ale DP tvrdi, ze naklady sa vratia tusim do 3, ci 4-ch rokov (na palive - teda porovnanie s naftovym busom. Porovnanie s tbusom, ci elinou som nikde nenasiel). Lenze, (ale to je specificky problem BA) tu sa autobusy nejako malo/zle/vobec (nehodiace sa vyciarknite) udrzuju, takze tie karosy vyzeraju dost zle uz po roku, dvoch prevadzky.
Eliny nie su zle v kopcoch - ich hlavna vyhoda je vo velkokapacitnosti, oddelenom telese (ak sa to teda tak postavi) - teda nestoji v zapchach, dlhej zivotnosti - dnesne eliny su 20rokov stare a su v dobrom stave (pre porovnanie najstarsie busy maju max. 10rokov a sami mozete vidiet, ako vyzeraju, ono u nas aj 2-4 rocne vyzeraju uboho). Skusim zistit, aky je max. uhol stupania, ktore su schopne napr nase T3 a K2 vysplhat (no - mozno by stacili T3, ci T6A5 :-)).
Turbo: ten popis brzdenia elin bol dobry - urcite to nebolo iba klf-ovi