Kami: naklady na kolajovu dopravu: su vyssie v zriadovacom stadiu a rovnako pri vymene vozidiel, okrem toho sa zeleznice musia starat aj o svoje trate, pricom SADky sa o cesty starat nemusia (to robi niekto iny), prevadzkove naklady su vsak (hlavne v pripade elektrifikovanych trati) na prepravenie jedneho cloveka nizsie (v zmysle opotrebenia vozidiel a spotrebovanych energii) Hlavnou chybou zeleznic je ze maju v sucasnosti uz prilis vysoke ceny a tak mnoho ludi ciste z ekonomickych dovodov pouzije radsej bus, pricom pridanim viacero busov na linku naklady vzrastu priblizne linearne (kupim autobus, zozeniem vodica, natankujem a obcas ho poslem do dielni na udrzbu), kdezto zrusenim vlakov sa prevadzkove naklady zelezniciam linearne neznizia (pretoze personal na staniciach a udrzba trati tam byt musi aj ked tade prejde co i len jeden vlak za den a v pripade elektrifikovanych trati je treba udrziavat aj napatie v troleji)
Treba kopat do politikov....
Treba kopat do politikov....
Turbo
Hmm, u nas visi tabulka "V" aj pred vzdusnymi krizovatkami elektricka - trolejbus. Teda zrejme znamena "Vzdusna krizovatka". "Z" bud zrejme "Vzdusna krizovatka na ktorej je povoleny prejazd so zapnutou jazdou". Inak si to neviem vysvetlit. Inac tie tabulky "V" nemae az tak dlho. Mozeme sa podakovat Bigmacovi, ktory robil vrbustom zle. Zevraj na vzdusnej krizovatke elektricka - trolejbus je max rychlost pre elektricku 20 km/h. Bigmac lietal cez vzdusne krizovatky aj 50 km/h. Potom este vynadal vrbustom, ze su [nadavka]. Spytal sa ich: "Dobre, musi vodic vediet ako vzdusna krizovatka vyzera? Nie, na to patricne navestidlo." Od vtedy vrbusti vsade zavesili znacky "V" a "Z" ("Z" sa objavuje spravidla na trolejbusovych vyhybkach - proti hrotu, po hrote aj na kizoch, aj s elektrickou). Btw., okrem toho do nich rypal aj na temu usekov s obmedzenou rychlsotou. Napriklad mali sme useky, kde bola obmedzena rychlost na 20 km/h. Na konci useku bola patricna tabula. Co vsak je zaujimave, najblizsia tabula (za nejakych 50 metrov) oznacovala o5 koniec useku s obmedzenou rychlstou. "To znamena ze mozem dupat co to da?" spytal sa Bigmac Vrbustov. Strasne im vynadal, ake je to vedenie na [nadavka], ze furt odskakuje pantograf, na mnohych miestach "zvara" trolej a aj im vynadal ze tie oznacenia. Takze odvtedy je to v lepsom stave (teda to oznacenie, vedenie mame stale na [nadavka]). Hmm, inak si to neviem vysvetlit.