Reply on: ivanbuto #110361:
ved ano... ale nie som striktne proti cisto IAD stavbam, pretoze si myslim ze tieto nepriamo pozitivne ovplyvnia aj MHD...Krasny priklad D1 Mierova-Senecka, MHD absolutne nevyuzivana, ale napriek tomu teraz nemusia vozidla MHD stat v kolonach spolu s tranzitnou dopravou... Ked sa nam podari dostavat dialnicu D4 a vyhnat tranzitnu dopravu tam, ked sa nam podari potom presmerovat miestnu a vnutrooblastnu dopravu na obchvat D1/D2, tak potom mozme odbremenit mesto od aut, a trebars aj nastavit zelene vlny pre MHD (aby ratali so statim na zastavkach)... Ta severna tangenta bymozno vobec nebola zla, pokial by odbremenila ulice v meste
Max
A to ze su vyuzite viac v useku centrum (Racko) - zst. Vinohrady, tak to je hadam logicke. Nakolko tam ludia v smere do mesta stale pribudaju a v smere z mesta ich zase stale postupne ubuda.
Na margo intervalov - presne ako tu uz bolo povedane, elektricky chodia cez vikendy takmer prazdne prave vdaka tym dlhym intervalom, jednoducho su pre typickeho cestujuceho/obyvatela BA nezaujimave. Kym v spicke pr. dna mam teoreticky zarucene, ze nebudem cakat dlhsie ako nejake 4-5 minuty, cez vikend je to horsie, a vecer podobne; uplne najhorsie cez vikend vecer...
a dovolim si tvrdit, ze aj tak je este v pohode cakat cez vikend na elektricku, kde je preklad 3 liniek, ale cakat niekde v ...haji na autobus, kde jazdi jedna linka s intervalom 20 a viac minut, s tym, ze vobec nie je iste, ci spoj nepojde nahodou skorej/neskorej, alebo ci vobec pojde a nevynecha. Zvlast v tomto meste to nikto negarantuje.
Cize ak uz niekto vlastni a "zivi" auto, tak ho logicky pouziva hlavne cez vikendy, aj na cesty v ramci mesta, a je potom uz len otazkou casu, kedy sa na MHD (ktoru z uzuvedenych dovodov cez vikend nema zaujem pouzivat), tak nebude mat zaujem si ani kupovat elektricenku, lebo sa mu to neoplati, a kupovat si drahe listky na MHD za sluzby neadekvatne cene listka, tak sa na MHD celkom logicky vykasle uplne a bude jazdit autom kazdy den.