Reply on: toso0077 #108973:
Vykoľajovanie električiek nemá nič spoločné so stavom električiek, tie sú úplne v poriadku. Príčinou výkoľajov v ostatných dňoch je žalostný stav tratí. Mimochodom, taká 14T s neotočnými podvozkami by sa na nekvalitnej trati vykoľajila skôr ako nejaká T3. Inak pred tým, ako sem začneš do fóra niečo písať, by si si mohol aj dopredu niečo naštudovať... Lebo potom píšeš bludy - napr. 14T nie je veľmi vhodné vozidlo pre Bratislavu (hlavne kvôli tým jej neotočným podvozkom), RT6 sa už roky nevyrába a keby sa aj, nie je to zrovna spoľahlivé vozidlo (to som napísal ešte mierne) a okrem toho neexistuje na rozchod 1000 mm a ForCity 15T ešte neexistuje ani prototyp... A v zahraničí nám nič závidieť nemusia - vo Viedni, Prahe aj Budapešti, ale aj hocikde inde nájdeš aj podstatne staršie električky ako v Bratislave...
Valec
Keď už "dotácie" od štátu, tak všetkým rozdeliť spravodlivo a podľa rovnakého kľúča. Napr.:
- doplácať rozdiel medzi zľavneným (výšku zľavy možno tiež zjednotiť) a obyčajným cestovným pre žiakov počas povinnej školskej dochádzky (z dôvodu, že je povinná),
- doplácať rozdiel medzi evidenčným a obyčajným cestovným pre vybrané, vopred určené, skupiny cestujúcich (dôchodcovia nad 70 rokov, ZŤP...),
- doplácať rozdiel medzi nákladmi a výnosmi pri zachovaní minimálnej dopravnej obslužnosti (treba stanoviť) oblasti (obce resp. časti mesta).
Ostatné zľavy (študenti SŠ, VŠ, dôchodcovia do 70 rokov, darcovia krvi...) a ich krytie by som ponechal na voľbe jednotlivých miest a krajov. Tak isto aj vykrývanie straty zo spojov nad rámec minimalnej obslužnosti.
K tomuto by som ešte pridal štátnu podporu na nákup nových vozidiel buď návratom DPH z ich ceny, alebo priamou dotáciou podľa nejakého vopred stanoveného kľúča.
Jo, a jedna vec, ktorá by šla spraviť zo dňa na deň je zaradenie mestskej a prímestskej dopravy do 0% (alebo aspoň 10%) DPH.