Reply on: hoppusmark01 #108477:
Já žádné jiné řešení nenavrhuju, protože ho neznám. Eliminovat korupci se snaží všude na světě a skoro nikde to nejde. A to neplatí jen o "východu". Jižní Korea-Hyundai, Německo-Siemens a další. Na to léka fakt asi neexistuje. Přesto si nemyslím, že se rozdělením může eliminovat korupce. Já to vidím naopak - uplácet mohou dva namísto jednoho.
ÚOHS prošetřuje zakázku, protože se Iveco opravdu odvolalo. Na druhou stranu, ukaž mi zakázku na autobusy v ČR, kde vyhrál někdo jiný než Karosa a Iveco se neodvolalo.
"Možno by bolo lepšie to rozdeliť na 2 tendre, každý na 310 autobusov"
V žádném případě. Ucelenost vozového parku je to nejlepší, co může město mít. Zaplaťpánbůh, že Praha se neliší.
hoppusmark01
Napríklad aktuále aj pražský tender na 620 autobusov prešetruje nejaký úrad kvôli tomu, že Iveco sa odvolalo... Pri takýchto veľkých zakázkách sú tie odvolávačky a predlžovanie celého procesu časté..
Možno by bolo lepšie to rozdeliť na 2 tendre, každý na 310 autobusov..
Nakoniec aj nejaké mesto v jednej z pobaltských krajín (možno Riga? neviem presne) objednala polovicu vozov od jedného, a druhú polovicu od iného výrobcu..
Samozrejme, všetko má svoje pre a proti, a na druhej strane presne ako si napísal, potom vznikajú problémy pri dodávkach ND atď.. A samozrejme množstevné zľavy nie sú tak veľké, keby bol len jeden dodávateľ, dodáva sa oveľa väčšie množstvo ND naraz a teda aj cena je oveľa nižšia..