Reply on: 810zssk #106033:
aby som konkretizoval... ked zastavis premavku na trati, tak fakticky nemas ziadne naklady na tu trat... nemas ani ziadne priame zisky, no jeden nepriamy zisk mas to, ze je tu plocha, ktora ma dopravne vyuzitie... Aj keby bol zvrsok akokolvek hrdzavy, akokolvek hnusny a nezjazdny... vzdy je jednoduchsie ho opravit, vymenit, ako stavat novu trat so vsetkym co to obnasa - majetkovo-pravne vysporiadanie, podlozie, geologicke analyzy a pod (toto vsetko pri existujucej trati jestvuje)...z toho hladiska ze ak existuje trat, na ktoru nie su ziadne naklady, je megahlupost ju z akehokolvek dovodu rusit.
Prikladom su sice nie elektrickove, ale zeleznicne trate v okoli Bratislavy - Samorin a Stupava. Akonahle mesto predalo pozemky pod tratou a rozobrali ju... uz nikdy nebude do Samorina ani Stupavy viest taka dobra trat ako viedla - a ak nejaka vobec bude, jej vystavba bude ovela nakladnejsia (a tym padom aj neekonomicka a neekologicka) ako keby len upravili povodny zvrsok...
A ze tam trat v buducnosti bude viest, tym som si isty... raz ludia pridu na to, co znamena regionalna zeleznicna doprava
Ike