Reply on: Ike #106035:
Stupavu a spol. radsej ani nepominaj, lebo sa vzdy akurat rozculim, ked to vidim alebo pocujem. Aj vdaka takymto absolutne neuvazenym diletantskym rozhodnutiam nekompetentnych ludi to potom vyzera ako to vyzera. Zrusenim lokalok pochovali regionalnu dopravu a zeleznice si tym same uskodili - mozno si to niekedy aspon uvedomia, ked uz nic ine.Ja, ako sci-fi snilek som si osud zst.Stupava predstavoval uplne inak - a to ako modernu dvojkolajnu podzemnu stanicu (nieco ako Wien Fr.J.Bhf., Salzburg Hbf.-lokalka ci ista varsavska Wilenska tusim - aj ked samozrejme iba v malom) - jedno ostrovne nastupiste ako v stanici metra, za stanicou odstavne kolaje pre nocovanie elektrickych primestskych jednotiek, pristup na stanicu schodmi a vythami z vestibulu, nad stanicou moderne polyfunkcne centrum v style polusu, obcianska vybavenost, terminal SAD s mozsnostou priameho prestupu BUS-Vlak a samozrejme (podzemne) parkovisko P+R. A nadtym bars aj nejake nie velmi vysoke administrativne priestory. Cudujem sa, ze nikto z podnikatelov si neuvedomuje premarnenu sancu. Lebo z vystavby par obytnych domov na mieste byvalej zel. trate asi nedostane tolke peniaze, ake by mohol ziskat z prevadzky nakupneho centra v strategickej lokalite v centre obce nedaleko BA, navyse so stalym prisunom cestujucich z vlaku a autobusu priamo do obchodov.
Vobec by mi nevadila vystavba takehoto polyf. centra, keby zaroven ostala zachovana stanica vlaku a autobusov. Vidim to ako idealne (cize sci-fi) riesenie danej lokality, ktora by vyrazne zatraktivnila ako mesto, tak celu oblast a v neposlednom rade by aj zachranila tuto lokalku a dala by jej zmysel. Samozrejme za predpokladu rychleho, kapacitneho a pohodlneho spojenia Stupavy s centrom BA, s dobrymi intervalmi. Ale o tom asi mozem len ? ...
Ike
z toho hladiska ze ak existuje trat, na ktoru nie su ziadne naklady, je megahlupost ju z akehokolvek dovodu rusit.
Prikladom su sice nie elektrickove, ale zeleznicne trate v okoli Bratislavy - Samorin a Stupava. Akonahle mesto predalo pozemky pod tratou a rozobrali ju... uz nikdy nebude do Samorina ani Stupavy viest taka dobra trat ako viedla - a ak nejaka vobec bude, jej vystavba bude ovela nakladnejsia (a tym padom aj neekonomicka a neekologicka) ako keby len upravili povodny zvrsok...
A ze tam trat v buducnosti bude viest, tym som si isty... raz ludia pridu na to, co znamena regionalna zeleznicna doprava