Reply on: Majo #105886:
Tatra T400 forever 
A k náterom: V prvom rade treba skoncovať s reklamým cirkusom (či skôr bordelom), a až potom sa môžeme pozerať na rôzne nátery rôznych typov vozov a unifikovať ich.
Recar je dcéra DPB, ktorá otcovi akosi prerástla cez hlavu... je predsa choré, aby z 29 súprav T6A5 malo 20-21 súprav reklamu (a to máme momentálne mimoriadne priaznivý stav v prospech štandardného náteru, lebo v posledných mesiacoch sa viacero súprav vrátilo z ÚD bez reklamy). U iných typov je síce situácia lepšia, no tiež zďaleka nie utešená. Akurát ostatné trakcie nie sú tak zareklamované.
Takisto je choré, keď z vozov po odlepení reklamy odlepia aj kusy laku a nechajú voz takto jazdiť...práve dnes sa jeden taký musel v Krasňanoch prelakovávať, ďalšie sú v poradovníku na lakovňu...
A čo majú povedať úbohí cestujúci, keď im ešte aj celé okná prelepia tými dierkovanými fóliami, cez ktoré je za akéhokoľvek počasia okrem jasného slnka vidieť veľké ...nič? A ešte lepšie na tých fóliách je, že po ich odlepení je cez pozostalé sklá vidieť rovnaké nič, pretože ten bordel, čo sa usadil na skle v miestach, kde boli na fóliách dierky, tam zostáva aj po odlepení, a dokonale znemožňuje výhľad cez sklo ako celok. A samozrejme, nikto to nie je schopný očistiť, lebo veď načo - peniažky za reklamú sú vo vrecku, reklama je po skončení platnosti s minimálnymi nákladmi (akože) odstránená, a cestujúci to predsa pretrpia, veď sú už zvyknutí...a vôbec, čo nás po nich, naše reklamy sú predsa dôležitejšie... toť prístup Recaru.
Mala by sa určiť kvóta, koľko percent vozidiel ktorej trakcie smie niesť (celovozovú) reklamu. A rozhodne by nemala byť vyššia než 10%. Všetky ostatné vozidlá by sa mali lakovať do náteru buď univerzálneho, alebo nanajvýš špecifického pre danú trakciu, a možno mierne prispôsobeného dizajnovým líniám daného typu vozidla.
Problémom zostáva akurát to, že k určeniu (a dodržaniu) takejto kvóty sa určite nenájde politická vôľa...takže nám tu bude naďalej jazdiť reklamný cirkus, a ak by aj všetky ostatné vozy boli v jednotnom nátere, pomôže to len dosť slabo, keďže u najpodstatnejšej trakcie budú stále v menšine, čo je, mierne povedané, smutné. A dojem u návštevníkov by bol len nepatrne, priam zanedbateľne lepší.
Možno ma teraz niektorí označia za socialistu a spiatočníka, ktorý nerozumie princípom kapitalizmu, ale ja tvrdím, že práve tento princíp vlády peňazí je choromyseľný. Stavať peniaze nad človeka a ľudskosť je prinajmenšom antihumánne. A mne, rovnako ako státisícom ďalších cestujúcich (nielen v BA), jednoducho prekáža byť nútený voziť sa vo vozoch, cez ktorých sklá nie je nič vidieť, a ktoré sú zvonka natreté stovkami najrôznejších náterov a popísané nezmyslami s jediným cieľom mozgovej masáže pozorovateľa, a pri ktorých sa z diaľky ani len nedá rozlíšiť, čo je to vlastne zač, či do toho mám vôbec nastúpiť, a čo môžem od toho očakávať.
A ospravedlňujem sa za dĺžku príspevku, ale keď bol spomenutý dojem, aký nátery nášho vozového parku zanechávajú v návštevníkoch, dovolil som si to okomentovať trochu komplexnejšie

Majo