Reply on: enumaelish #100158:
Jedna aj druha strana uvazuju ako dobehnut toho druheho...O tom cely cas rozpravam - elektricka do Petrzalky je samoucelny projekt sity horucou ihlou.
Re #100159 enumaelish: Lebo o tom je prioritizacia dopravy a nadradena dopravna infrastruktura. Tak je dana hierarchia koridorov ci ciest.
Nie je to len o pustani rychlikov osobakmi na stanici, to si mylis s inym.
Re #100160 enumaelish: Kapacita sa riesi prave diverzifikaciou v case a priestore. Proste ludia sa radsej rozdelia do roznych spojov, ako by sa silou mocou tlacili do jedneho vozna. To preto, ze tie rozne spoje lepsie saturuju ich dopravnu potrebu (blizsie nastupia aj vystupia, rychlejsie a priamociarejsie).
Elektricka je rychlejsia len na radiale a len za predpokladu preferencie. V centre zlyhava tak ci tak. Rychlejsi je trolejbus. Preferencia trolejbusu sa riesi bus pruhom. Pripadna lokalna prekazka sa da obist.
No a co ked sa elektricka nezrealizuje? Ja v tom problem nevidim ziaden. Dopravne to navrhujem riesit kombinaciou NS MHD a trolejbusmi.
Re #100166 enumaelish: Je naivna predstava, ze ked budu trolejbusy, tak ze automaticky bude treba ich dvojnasobne ako v pripade elektricky.
Trolejove vedenie je pomerne drahe, ale urcite radovo lacnejsie ako elektrickova trat. Elektrickove a trolejbusove trolejove vedenie je prevadzkovo cca na rovnakej urovni, trolejbusove tusim o cosi drahsie investicne. Porovnavat vsak treba cenu a efektivitu celeho riesenia. Tu je jazycek vahy na strane trolejbusu.
Re #100167 enumaelish: To je ten problem. Ja nemam k elektricke ziaden citovy vztah, aby som v nej videl kamarata ci nepriatela. Ja mam dane uzemie, mam dane dopravne naroky a to aj vo vyhlade 2015, 2020, 2025 a 2030 a hladam optimalne riesenie. Tym je NS MHD v kombinacii s trolejbusmi.
Naopak, elektricka vychaadza ako maximalne neefekticne a nevhodne riesenie. Preto na to tak tlacia, kym si to ludia uvedomia.
Re #100169 VLK: Vyrazny. Elina je vlastne len 95. "Vlak" ide tunelom na Nivy a dalej na Filialku a dalej do Trnavy.
Riesi ine dopravne prudy a ine vztahy.
Marcelllooo
1. UP mesta uz nepozaduje stavbu NS MHD a teda stavebna uzavera je bezpredmetna.
2. Stavba NS MHD sa ide realizovat a teda ucel stavebnej uzavery je naplneny
V ekonomickej teorii je praca zdroj, ktory si kazdy podnik musi kupit (preto clovek dostava plat, je to cena, za ktoru si ho firma kupila). Ponuka prace je preto na strane zamestnancov. Prevaha ponuky prace nad dopytom znaci, ze je viacej ludi, co sa ponukaju do zamestnania a mensi dopyt po tejto praci.
Ad projekcny tim: skusme teda miernejsiu poziadavku - vyslovili ste domnienku, ze projekcny tim bude pozostavat z celej plejady odbornikov. Vysvetlite, na zaklade coho ste tuto domnienku vyslovili a co ju opravnuje byt co i len teoreticky moznou.
NS MHD - mne to tak pripada, ze na tomto fore kazdy presadzuje elektricku ako jediny a exkluzivny dopravny subsystem. Nevidim pre to dovod. Ak pripustime, ze elektricka je rovnocenny subsystem ako ine (samozrejme majuc svoje specificky klady i zapory), konstrukcia dopravneho riesenia sa nerobi tak, ze chcem elinu do Petrzky a tak vsetko tomu prisposobim, ale hladam taku organizaciu dopravy, ktora je optimalna ako z hladiska ekonomie, tak i s hladiska saturacie dopravnych narokov.
Bavenie sa na vysokej akademickej urovni predpoklada predovsetkym znalost oblasti ku ktorym sa vyjadrujem. Schvalne som Vas nechal sa potrapit napriklad s trhom prace, na ktorom ste pohoreli ako benzinova fakla.
Spravne - mame pravo hajit svoje zaujmy. Presne to aj robime. Ale trosku inak a nie formou peticie, ktora je pravne irelevantna.