Reply on: AAA #100068:
Kazde vyjadrenie o buducom stave je odhad. Viac alebo menej presny. Tento je z udajov DUS.Financovanie trplejbusov bolo uz vysvetlene - presmerovania financii z elektricky a este aj usetrime.
Trolejbusova siet je vyrazne hustejsia a ma ma redundantnejsiu topologiu. Pri spravnej organizacii je lepsie rozlozenie v case a mieste, co je to ocakavane lepsie riesenie dopravy. Pomocky analyzy: sietova optimalizacia.
Re #100069 Martin Fundárek: To uz je z hladiska rozptylu ludi lepsie. Z hladiska riesenia dopravnych potrieb asi aj zlejsie - Na Kamenne nie je taka potreba chodit a je dalej od buduceho administrativno-obchodneho centra.
Re #100072 Sommelier: Rychlost musis riesit z jednoducheho dovodu a tym je casova dostupnost z jednej zastavky na druhu. Ak je rychlost ako dnes - doprava sa stane neatraktivnou a ludia zacnu hladat alternativu, predovsetkym v IAD. Bude stupat nespokojnost nielen s dopravou, ale aj dalsimi aspektami bezneho zivota.
Stanica Petrzalka - sever sa planuje v jednom z alternativnych variantov v oblasti pravobrezneho centra mesta.
Riesenie pravobrezneho centra a Niv elektrickou je zase len nerealnym snivanim, navyse so vsetkymi negativami, ktore uz boli spominane. Len pripomeniem, dopravne riesenie sa prisposibuje situacii a nie naopak (ako navrhujes - postavime elktricku a potom dobudujem evsetko okolo).
P.S. Zburanie pristavby k Hlavnej stanici je uplne v poriadku. Znovu sa odhali povodna historicka budova.
Marcelllooo
Priklad: Bolo tu vela razy "vysvetlovane", ze elektricka a vlak nemozu byt na rovnakej kolaji, vraj su nekompatibilne. Vraj to nie je mozne. Iny clovek mi dal typ (a tiez to bol privrzenec elektricky), ze toto by sa zrealizovat dalo pomocou kolajnice s profilom oznacovanym ako S49. Pri naslednej diskusii s jednym technikom som sa dozvedel, ze to mozne je, ak sa pouziju zeleznicne kolajnice.