Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #180491:
a na nové trate (vojenská, trenčianska, ovsište, letisko) pôjde čo?
Reply on: Petto #180491:
Musíš počítať, že 5 vozidiel zo starej série zostane ešte aj 7-10 rokov. To sú tie čo mali GO za posledné 3 roky a jeden ako historičák. Je tu ale posledná séria 15TrM, ktorá ak sa nepodrobí GO môže ísť na vyradenie.
Reply on: MatejBA #180487:
Ani nas tu tym radsej nenasieraj. Velmi pekny navrh, no len navrh. ?
Reply on: Mike #180486:
35 klbov potrebnych ??? Ak predpokladame vyradenie starych 15Tr , to je 15 kusov, + do vypravy 208 na trnavske poradia to je tusim 5 vozov, stacilo by bohate 25 kusov klbovych Skoda 27 Tr Solaris. Alebo ked uz tak urobit ramcovku na dakych 50 klb. vozidiel na aspon 6-8 rokov,cim by sa neskor nahradzali aj 15trMky,ale to zase az tak nesuri.
Reply on: S499.1023 #180477:
No tie VarCB3 som myslel, že by sa doplnilo 20kusuv k 5tim jestvujúcim. Aby vzniklo 25súprav VarioLF+VarCB3. Aby boli A aj B vozne rovnako staré, neviem do akej miery je dobré spájať novostavbu s 20-25 ročným vozom. Samozrejme, ďaleko lepšie riešenie, by bola súprava 2x VarioLF ale myslím, že na to v Bratislave nie sú finančné možnosti.
"Mnoho obyvateľov Bukurešti považuje električkovú dopravu za neefektívnu, pretože je často blokovaná vodičmi áut, ktorí jazdia alebo parkujú na električkových koľajniciach."

http://tvnoviny.sk/sekcia/spravy/zahranicne/tragicka-nehoda-elektriciek-v-bukuresti.html
Reply on: S499.1023 #180485:
Žiaľ aktuálne "horia" tbusy, ktorých bude onedlho treba už naozaj tých 35 sólo a 35 kĺb..takže do toho neviem ako sa zmestí ešte aj tých 5 el., čo by inak nebol problém...
Resp. agentúra JPP hovorí že sa uvažuje s nákupom 10 vozov? secondhand z Prahy? (Snáď som nevyzradil štátne tajomstvo ?)
Reply on: 810zssk #180483:
Bratislava nemá na to, aby prezbrojila jednorazovo na komplet nové vozidlá.
Dovolím si domnievAť sa, že by bolo potrebné nerobiť už žiadne generálky s VarCB3, pokiaľ nejakej T3 zhnije skriňa do neopraviteľného stavu, urobiť z nej Vario, Vario radiť do dvojíc s T3P, K2S a T6A5 nechať dožiť tak ako sú a stav umretých dopĺňať kompletne novými, modernými vozidlami. Nadpočetné vozy pre Petržalku samozrejme nové, moderné. Tempo 5 vozidiel ročne pri obnove by zvládol rozpočet mesta a malo by to kolaterálny prínos v trom ,že by o 40 rokov neskôr nevznikla opäť potreba komplexnej jednorazovej obnovy celého vozidlového parku.
Reply on: 810zssk #180483:
Ja ti karle nevím, ale kým nebúde fungujúca preferencia, tak naozaj neviem, či sú nové nízkopodlažné električky všeholiek. Je potrebné zobrať reset električkovej trakcie v BA komplexne. Ale tak samozrejme, pokiaľ neprší, aspoň kvapká
Vario bolo dobre prechodne riesenie, ale Bratislava dnes potrebuje nove elektricky, ktore budu nie len nizkopodlazne ale aj modernej koncepcie. Najma ak ratame, ze raz budu NDS pre Petrzalku (aj ked i to prestava (opat raz) byt realne). Treba mysliet do buducnosti, Vario je uz dnes fakt len provizorium
Reply on: Mike #180470:
Ja mám pocit, že vláda/y ani nevedia, čo to operačný program je ?
Reply on: Mike #180480:
Samozrejme, že je to ten španielsky CAF. Mám dojem, že sa jedná o niečo blízko príbuzné s Citadisom od Alstomu, ale na rozdiel od Citadisu sa toto vyrába aj na 1000 mm. Citradis je totiž takzvaná poltretinová električka - vyrába sa výhradne na 1.435 mm rozchod ? .
Reply on: N/A #180479:
Áno, to je ten španielsky CAF.
Reply on: Valec #180478:
A CAF nie je západniarsky výrobok? Či to nie je ten španielsky CAF?
Reply on: MiroBA #180464:
Tak ale v tom štáte zničenom vojnou sa aj niečo robí, zatiaľ čo u nás sa len kecá....
BTW, nemám pocit že by tie CAFy boli nižšej kvality... nevšimol som si nič také výrazné, čo by im chýbalo oproti iným západniarskym vozom. Ba naopak, mali niekoľko celkom dobrých vychytávok. Aktuálne ich tam je 16 z 30tich objednaných.
Reply on: MiroBA #180472:
VarCB3 myslíš klasickú vysokopodlažnú skriňu T3? A to by už malo aký význam?
Reply on: Petto #180475:
Ťažko posúdiť dopredu ale nemyslím, že ten tunel by bol úplne nevyužitý. Ale využitie by som videl skôr v rámci mesta ako mestkú dráhu. Ono dosť ľudí dochádza z Peržalky do východnej časti BA. Kľudne by to nahradilo preťaženú L68, čiastočne i L93, 95 a 98. Rozhodne by som ale prostred Petržalkou dialkové vlaky neťahal. Isto každý pozná, že mestké dráhy podobného charakteru sú hojne rozšírené v Nemecku a v Rakúsku tzv. S-Bahn. Ja mám s tým skúsenosti napr. z Viedne a nemožem si na to sťažovať. dokonca v niektorých úsekoch frekvencia spojov vyššia ako metro. Veľa závisí aká by bola v tom samotnom tuneli prevádzka.
Reply on: MiroBA #180474:
Je to dosť pravdepodobné, že sa to podarí.
Hádam si len neobhajoval megafail tunel pod Dunajom, ktorý by nám Bačkarom priniesol veľké NIČ v rámci MHD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.