Jeden priklad: Predstavme si ze DPB s tym trolejbusom ide niekde do Spisskeho Podhradia a niekde tam bude radar fungujuci v ramci objektivnej zodpovednosti. Mas dokazovu fotografiu vozidla zo zadnej strany, ale ziadne ECV, len interne evidencne cislo DPB. Nie je tam ani ziadne oznacenie dopravcu. Ako sa tamojsi policajti dopatraju k tomu ze ten trolejbus tam doputoval z Bratislavy, aby bolo mozne ulozit pokutu?
Ja viem ze je to v zmysle zakona trolejbus a prave to povazujem za dieru v zakone Vozidlo ktore sa vie pohybovat aj mimo drahy by podla mna malo byt v pripade takej prevadzky povazovane za "bezne" motorove vozidlo a splnat vsetky nalezitosti. Lebo vo chvili ked je mimo drahy, tak prakticky ho nic neodlisuje od autobusu. To ze za urcitych okolnosti vie jazdit po drahe prakticky nic neznamena.
Konkretne pokial ide o ECV (SPZ uz par rokov v SR neexistuju :)), tak ich ucelom je jednoznacna identifikacia vozidla. Pri drahovych vozidlach je mozne ich nahradit internym cislom vozidla pretoze jazdia po drahe a teda ak jej prevadzkovatel zabezpeci unikatne oznacenie v ramci drahy, tak tym na akej drahe su, sa da lahko vozidlo jednoznacne identifikovat.
Vo chvili ked vozidlo jazdi mimo drahy tak toto odpada, kedze s tym vies ist kamkolvek. To potom mozme ECV zrusit aj autobusom.
Apropo, bolo by zaujimave keby niekto chcel s tymi trolejbusmi ist napr. do Rakuska, alebo Madarska
Prečo diera? Je to v zmysle zákona trolejbus a platia preň pravidlá pre trolejbusy - nemusí mať ŠPZ, ale musí mať na určených miestach evidenčné číslo, ktoré mu dopravca pridelil, ale ktoré ak sa nemýlim je aj v technickom preukaze. Čiže, toto číslo v zásade spĺňa to isté, čo aj ŠPZ. To, že sa môže pohybovať aj mimo dráhy by som už za problém nepohyboval... z pohľadu cestnej premávky v prípade trolejbusu tá dráha nie je až tak podstatná.
Koniec koncov, to by aj bežný trolejbus prepravovaný v prípade poruchy na tyči musel mať ŠPZ ako prívesné vozidlo. Alebo špeciálne povolenie na prepravu. A predpokladám, že v praxi nemal ani jedno.
Neviem či sa to tu už riešilo ale jedna vec mi vrta hlavou. Ako je možné, že trolejbusy s dieselagregátom či už 25Tr alebo 30TrDG nemusia mať ŠPZ, keď môžu v podstate jazdiť voľne po cestách.
skelli a aj ostatní to tu už spomenuli - obchádzal rozbitú krajnicu v pravom jazdnom pruhu...Takých úsekov je žiaľ v meste neskutočne veľa...Myslím,že celé to video nie je o napriekoch,ale o tuposti a arogancii vodiča osobného auta,ktorý sa ponáhľa nevedno kam!Celé jazdenie po Bratislave je o trpezlivosti,rešpektovaní,ale to všeobecne o slovenských vodičoch neplatí.
Ja už končím s touto témou,lebo nikam to nevedie...Mám na to svoj názor a takisto aj iní,ktorí tiež reagovali ?
Ako si napísal.To neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie.A obchádzať môže čokoľvek.Vodič busu obchádzal rozbitú vozovku z jednoduchého dôvodu.Nechcel poškodiť vozidlo.
Dobre, tak ešte raz skúsim zopakovať myšlienku S499.1023:
vodič auta je úbohý idiot, schopný ohroziť len tak "z nudy" celý autobus s cestujúcimi. To, a argumenty to podporujúce snáď nikto nespochybňuje. Ale vodič busu jednoducho musí počítať s tým, že sa na cestách (a špeciálne v BA) stretne s takýmito idiotmi, a musí tomu prispôsobiť jazdu. NESMIE sa chovať tak, že ty si mi spravil napriek, tak aj ja tebe spravím, a natlačím do tvojho pruhu autobus ľudí, ktorých mám na zodpovednosti. Niekto tu spomenul, že skrat vodiča MHD je "menšie zlo" - to, že im x-krát za deň niekto, ako autor videa dvihne adrenalín nie je argument k tomu, aby oplácali. Inak je odsudzujúci názov videa "Mentalita vodičov MHD" bohužiaľ výstižný.
Hlupáci sú proste obaja, i keď ten autor videa o kus väčší (a vopred pripravený si začal)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.