Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Turbo: no my mam doma mapy este v z 17. a 18. storocia.......
Inak suhlasim s Tebou s tymi reklamnymi tabulami na 7053 ! ;((( Nechapem, ktory blbec to prikazal, ale jeho meno by som chcel poznat ! Tie diery sa zagituju, ale aj tak... je to chujovina.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

turbo: no mozno preto, aby si na seba, ako historicak zarobila :DDD
He, ja mam doma mapu Bratislavy z roku 1894. TEda rok pred tym, nez zacala fungovat MHD - elektricka. Dost sranda, mesto koncilo na Trnavskom, resp. Racianskom myte. Fakt dobra mapa. 🙂

Inac sokovalo ma, ze 7053 dostala reklamne panely. Tie bovcn, vonkajsie. To je strasna hlupost, na buduci historicky voz pchat reklamne tabule. A co potom? tie diery co tam budu tam ostanu? To nemohli dat tie blbe reklamy na 7069 alebo inu kachnu?? Preco prave 7053? 😞
tr3mp: Nemozem sa teraz dostat k mailu, takze to na web hodim az neskor...
riko: kam si chodil na zakladnu skolu ?
all: ta nostalgia je super ;)) ja ma doma tiez nejake starsie mapy BA (aj 60 roky) a je to sranda pozerat si tie veci... Moj otec ma kopec fotografii starej Bratislavy (zaujima sa o to a zbiera to), cize aj mapy.
Frenky: mas pravdu, na 22 som po prazdninach zabudol.
Aj nazov zastavky Hradistna som doplnil, naozaj chybal hned od prvej mapy.
Mapu som poslal d3k0vi, takze je to teraz na nom, kedy sa objavi na webe 🙂
Vladimir: Skoda, ze som tu megadlhu 101 zazil uz iba na mape...
Inak s tymi udajmi o MHD v starych mapach je to naozaj tak, ze to co je v mape, nemuselo ani nikdy platit v skutocnosti ...
Napr. mam nejaku starsiu mapu, na ktorej je nakreslena 11ka alebo 12ka na Kramaroch az po Vlarsku (ako sucasna 209). Pokial ja viem, ta trat bola postavena az v roku 1998, aj ked stlpy na vedenie tam boli osadene, co si pamatam.

Podobne aj pred par rokmi boli na mape vydanej DPB v predstihu linky 70 a 71 (hoci este nejaku dobu veselo jazdili 30 a 115). Menej vsak vysla predpoved s linkou 165, co mala byt podobnost s linkou 65, veduca po trase vtedajsej 25ky. Nakoniec to vsak dopadlo tak, ze nepremava 65 a 165 ale 67 a ciastocne 65 😉
Martin Fundárek: Trosku nerozumiem trese 13ky, ktoru si tu popisal: "... v trase Koliba - Búdková - Mlynská dolina - Stromová - Vlárska a iba v zozname liniek na rube sa dočítate, že "13 Brečtanová - Vlárska (prechodne iba po Búdkovú) ...". Nech to spajam ako chcem, je to nejake domotane. Chapal by som to ako nejaky (takmer) okruh z Koliby cez mesto na Budkovu, dalej cez Mlynsku dolinu na Kramare (Vlarsku) - lenze to mi tam nesedi ta Stromova ulica, ktora vedie z Kramarov do mesta a nie do Mlynskej doliny - to je dnes Limbova. Hoci, ulice sa tiez menia, ale neviem ci az takto. Pochopil som to spravne? Ale "13 Brečtanová - Vlárska (prechodne iba po Búdkovú)", to uz nechapem vobec, ved Brečtanová - Vlárska je spojnica Koliby a Kramarov cez existujuci most a neexistujucu cestu za nim. A Budkova je pri Slavine ...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#9844> ... 46 bola nahradená linkou 37 a tá jazdila až do Dúbravky...
Pardón.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#9842> Okrem toho, čo napísal Hroch, sú pod linkou 13 vedené záložné vozidlá - vidno to napríklad na zálohe v Rači, ktorú zvyčajne robí K2S.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#9824> #9826> #9838> a iné:
Linka 37 pôvodne vznikla ako náhrada za linku 2 a jazdila z Hlavnej stanice po Malinovského (=Šancová) a Vajnorskej na Jurajov dvor. Bolo to jednak kvôli výstavbe podchodu na Centrálnom trhovisku (=Trnavské mýto), jednak vraj v tom čase bol nedostatok električiek, pretože sa otvorila linka 8 na Pošeň a nové vozidlá neboli...
Linka 46 skutočne vznikla ako náhrada linky 11 (jazdila v úseku Národné divadlo - Mostová - Fučíkova [=Medená] - Čerevnej armády [= Grösslingová] - Karadžičova - Legionárska - Malinovského - Jiskrova - Legionárska - Karadžičova - Črevenej armády - Fučíkova - Kúpeľná - Palackého - Národné divadlo). Nejaký čas myslím jazdila do Dúbravky, nejaký čas odbočovala z Harmincovej do Karlovej Vsi.
Neskôr bola linka 46 nahradená linkou 37 a chodila až do Dúbravky, najprv cez Brniansku, neskôr cez Kramáre (to už samozrejme nechodilo cez Jiskrovu).
42 chodila z Pošne po Šmidkeho (= Ružinovská) a ďalej v trase dnešnej 212 k Vojenskej nemocnici. Takto z voleja som si nie istý, ale mám dojem, že smerom na Kramáre chodila po Obchodnej a Poštovej, smerom späť cez Kollárovo nám.
101 mala jazdnú dobu 77 minút, ak sa dobre pamätám.
111 jazdila od Slovnaftu na obe strany: jednak do Výhrevne, Spaľovne a Obaľovne, jednak do Ketelca, Lieskovca a k Štátnym lesom. Na rozdiel od dnešných liniek 77 a 79 nejazdila v sobotu a v nedeľu - vtedy k Spaľovni jazdili tri či štyrikrát denne vozidlá z linky 22 ako neverejné spoje.

Inak mapám niekedy nemožno úplne dôverovať, pretože sa niekedy robili nie podľa existujúceho stavu, ale podľa výhľadu k dátumu vydania. Keďže medzičasom uplynulo pár mesiacov, výhľady sa menili... Tak možno napríklad nájsť v mape linku 13 v trase Koliba - Búdková - Mlynská dolina - Stromová - Vlárska a iba v zozname liniek na rube sa dočítate, že "13 Brečtanová - Vlárska (prechodne iba po Búdkovú)".
andrej (anndy008): 13 je... ako by som to nazval... doplnkova linka. jazdi to vtedy, ked z nejakeho dovodu nejazdi 1 az na stanicu, pripadne nejazdi vobec. jazdi to po povodnej trase trinastky z 80tych rokov (ad historia 🙂 ). sranda je, ze to zasadne nikde nema vyvesene cp a ludia sa tej veci fakt boja, xixi 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Zdravim v novom tyzdni.

Postreh - isiel som dnes vynovennou 7812+78xx (tic-tac) a celkom sa to dalo. Sice bolo este vo vnutri citit farbu 😃 a miestami to vyzeralo na stetec 😃, ale zatial cista a O.K. Prijemna a pekna vodicka, isla s tym super, elina sla tichucko a pekne. A navyse kurila, co celkom bodlo.

Postreh II - otazka. Neviete, co je to za linka elinova c. 13? Dnes rano prisla na safko - 13-ZST vinohrady. Ludia cumeli (ja tiez trochu), ale odvazit sa nastupit urobil iba malokto 😃. Aka je to teda linka? - diky
KLF: mám tiež 30, takže si ešte pamätám takéto pikošky. Najväčšia sranda je, keď niečo takéto spomeniem mimobratislavským kolegom a potom vidíš ako mlčky rozmýšlajú a skúšajú si to skonštruovať v hlave ako to asi mohlo vyzerať. Dumkajú, pochybujú, nejde im to do hlavy, že kade to vlastne išlo, však tam je teraz to a hento.... však tade to ísť nemohlo atd. Kolegovcov potom odkážem na stránky (ešte že sú) s historickými fotkami Blavy.
To sa ale BA zmenila za posledných pár rokov.
Martin z Prahy

Martin z Prahy

Kdo má zájem, tak 21.9 tj. v sobotu se koná den otevřených dveří v Karose. Představeny budou všechny typy autobusů, prohlídka montážních linek, nové lakovny a muzea.
28-29.Sept.2002 bude DP mesta Drážďan (Dresden)oslavovať 130 rokov električiek!
rtin Fundárek: Kazdopadne, v jednej z map je zakreslena nova linka c. 49 z Kramarov cez Sancovu na Jelacicovu. No uz o rok je na trase Voj. nemocnica - NOU, kde je vlastne dodnes.

Ked som zacal zbierat mapy Blavy z jednotlivych rokov (tusim som mal 10 rokov), velmi ma zaujala historia linky c. 49. V priebehu 80. a 90. rokov je z roka na rok streidavo ukoncena pri Vojenskej nemocnici alebo na Dumbierskej. Ako keby sa po cele tie roky nevedeli rozhodnut.. 🙂 Nakoniec to skoncila pri Voj. nemocnici so zachadzkami na Dumbiersku, takze kompromis.

d3k0: Netreba zabudat, ze skor ako jazdila linka c. 116, v Cunove sa vystriedali linky "C" a 101. Najma ta 101-ka musela byt sialenstvo - za zlatej ery: Cunovo - Rusovce - Jarovce - Petrzalka (pre istotu dookola cez Makarenkovu) - Krasovskeho - Most CA - Sturova - Nam. SNP - tunel - Nabr. L. Svobodu - Karlova Ves - Dubravka - Devinska Nova Ves !!! Neviete niekto, aku mala jazdnu dobu.

Inac zaujimave je tiez to, ze v historii MHD v Blave su aj cisla liniek, ktorym by som dal privlastok "prekliate" - nikdy sa nevedeli udrzat dlhsi cas. Napr. linka c. 46 mala len v Petrzalke minimalne 3 rozne trasy, este pred tym intenzivne menila trasu v Dubravke a ak sa nemylim, vznikla ako nahrada prvej trolejbusovej linky od SND na Rac. myto. Naposledy sa zablysla v oblasti Race.

Alebo taka Drotarska cesta vystriedala linky c. 31 (v normalnej aj okruhovej verzii), 33, 58 a 41 (ex 58).
No ono to do lieskovca chodilo istotne,to som videl, asi tak 3 krat za den kazdi
ufo:

tak ja si to nepamatam, ale pokial viem tak do Lieskovca chodila 111 ktorej urcene spoje zachadzali do Spalovne a Obalovne.

A este si pamatam z rozpravania starej matere 🙂 ,ked linky 115 a 30 chodili do Dubravky.
A ked ich zrusili,(toto si uz pamatam aj ja) tak viem o jednom spoji 30 co mal zachadzku do Dubravky!!! Bol pre zamestnancov Slovnaftu a do Dubravky mal prichod ak si dobre pamatam okolo 19:05

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.