Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos Keynes #52001:
Jistě, ale ani Buda ani Pešť nejsou noclehárny, takže obyvatelé jednoho břehu nemusí se vším (za prací, za nákupy, atd.) jezdit na druhý břeh. Navíc něco jiného je organický vývoj měst na dvou březích veletoku a něco jiného je plánování zcela nových měst na zelené louce.
Reply on: Red-Hawko #52007:
Nechcem ta kritizovat, ale iba opravit ti nazor. O vsetku zelen v BA sa nestara mesto. Nikomu v Rusovciach do zahrady nepride zamestnanec, ktoreho si objedna mesto a nepride ti pokosit travu. O zelen sa stara ten, na koho pozemku je. V Petrzalke je to dobre vidiet pri koseni travy.
Ak je usporiadanie pri komunikacii po ktorej jazdi MHD : cesta - travnik - chodnik travu kosi magistrat.
Ak je usporiadanie : cesta - chodnik - travnik travu kosi MC.
Ak je zelen na pozemku sukromnej osoby ci firmy tak sa o nu stara dana osoba ci firma. Napriklad o zelen pri obchodnych centrach sa stara OC.

Re#52004 AAA: No aj mne by sa to najviac lubilo ako travnik na golfovom ihrisku. Polievat by to vsak nemal byt problem. V noci s jednou pracovnou - prerobenou T3 na polievacie vozidlo 😛 este by to aj cesty mohlo polievat. Napríklad tu, co cez zimu jazdi s pluhom.
V kazdom prípade su vypestovane odrody travy, ktore su menej narocne na vodu a vydrzia dlhsie zelene. Ved nedavno bola niekde na Slovensku konferencia o trave, len neviem ci hovorili o trave v pravom slova zmysle alebo o tej slengovej trave ?
Reply on: S499.1023 #52005:
celý DPB sa mi zdá niekedy ako obraz debility v niektorých veciach... ?
Reply on: Peon #52008:

LINKA č. X82

Hehe, v poslednom odstavci mám samozrejme na mysli Cintorín Petržalka. Nie Cintorín Ružinov ?

Takže číslené označenie pre linku MHD ( č. 82) sa nám na krátky čas akože vráti v podobe mimoriadnej linky č. X82 ?

Zaujalo ma ešte, že tentokrát bude premávať mimoriadna 221-ka, ale 222-ka zrejme nie... A tá 221-ka pôjde len 1. 11. 2005?

Rád by som tiež vedel v akom intervale bude tá X82 premávať...
Reply on: Peon #52008:
Cintorín Ružinov ??? To by bola dost velká obkluka ? ? ? ?
Reply on: Tomáš #51999:
Hm, už sa mi dlho nestalo, aby som sa o novinkách v MHD ako z prvého zdroja dozvedel zo zastávky a nie z iMHD... Dnes cca 18:00 h som sa o tom dočítal na električkovej zastávke "Račianske mýto" smer centrum mesta...

Ak som správne pochopil podľa www.dpb.sk , tak linka č. X82 bude premávať IBA v utorok 1. 11. 2005?! Dožvie, či aj tentokrát pripravia mapu jej trasy a teda aj jej CP na zastávky vylepia...

Myslím, že jej minuloročná trasa z Holíčskej cez Cintorín Petržalka k Matadoru bola hlavne pre Petržalčanov lepšia.

Takto vlastne bude robiť okruh ŽST Petržalka - Cintorín Petržalka - Matador - ŽST Petržalka alebo to bude obojsmerná trasa?

Myslím, že najlepšie by bolo, keby určené spoje linky č. 80 mimoriadne z Matadoru pokračovali cez Cintorín Ružinov, Terno až na Holíčsku. Čo si vy o tom myslíte?
Reply on: AAA #52000:
Dalo by sa o tom debatovat ale ja si zastavam nazor ze o vsetku zelen v Ba sa stara mesto (to je moj nazor, takze prosim nekritizovat)
Reply on: untrop #51986:
ide o to že DPB potrebuje šetriť busy a vozo km a rušiť linky sa nedaju do nekonečna a toto je alternatíva k tomu
Reply on: ufo #51997:
Hej, visí na tých istých stĺpoch. Rozpätie nie je zrazu dobré, stĺpy aj napriek názoru pánov inžinierov Paru a Haluzu visí ako šnúry na bielizeň. Predpokladaný vývoj je taký, že to čoskoro niekto strhne a následne dajú súdruhovi inžinieri zahustiť stĺpy. Taký obraz debility, ako je likvidácía reťazovky v KV, som už dávno nevidel. Mimochodom, by ma zaujímalo, či na trať do Petržalky s Vkonštr.=80 km/h budú tiež súkať delta závesy, podľa možnosti bez kompenzácie a okorenené sekciami na pevných svorkách? Momoti!
Reply on: Ámos Keynes #52001:
To vieš, prejavil sa môj vzťah k poriadku a snaha mať všetko čo najkrajšie. A práve preto, že som tiež videl aké je to v Prahe (napr. pri Hrade), nie som veľkým zástancom takejto úpravy. Ono totiž nezasvätený, a tých je väčšina, si povie načo tú trávu sadia, keď to takto vyzerá.
Reply on: fobust #51994:
no jasne.. určite to súviselo s pokračovaním demontáže reťazovky ☠
Reply on: galiyosha #51991:
A pekari nebudu mat co zrat...
Reply on: SZKV #51971:
Čo ťa na tom zaráža? Aj iné mestá su na dvoch brehoch veľtoku? Ako príklad uvediem kedysi dve mestá, ktoré s spojili v jedno - Budapešť. Veď hádam ľudsto je natoľko inteligentné aby dokázalo postaviť most. Bratislava bola umelo rozširovaná a Petržalka ponúkala obrovský priestor na zastavanie. Bol to v tom období logický krok.

Re #51978 Papyr: Možno to bude tym, ze rozhodnutie o vystvbe Petrzalky prislo v inej dobe (teda rokoch) ako bolo vystahovana Sumava... Okrem ineho v Petrazlke existovala zastavba aj pred vystavbou sídliska a bola to tusim najvascia dedina v republike. Takisto v Jarovciach, Rusovcich a Cunove sa byvalo.

Re #51987 AAA: Ked som bol v Prahe v lete tak tam tráva na trati bola rovnako suchá ako by bola u nas. Vo Viedni nemaju ani koberce v trati. Mozno kedysi boli, dnes je vsak trat okrem travy plna pupav, dateliny,... Ved nerobime zatravnením z trate botanickú záhradu a nemusí byť všsade golfový trávnik. Treba sa postarať aby sa to raz za cas pokosilo, ked je treba, a inak ide hlavne o hlukopohlcujuce ucinky ako esteticno.
Reply on: galiyosha #51991:
Presne tú.
Re #51996 Red-Hawko: Ale vzhľadom k tomu, že zeleň by bola súčasť koľajovej trate, logicky mi vychádza, že by sa oňu mal starať DPB.
ORGANIZÁCIA MHD V DŇOCH 28. OKTÓBRA 2005 AŽ 1. NOVEMBRA 2005

Počas jesenných školských prázdnin a z dôvodu zvýšenej návštevnosti cintorínov v súvislosti so Sviatkom všetkých svätých budú v dňoch 28. októbra 2005 až 1. novembra 2005 nasledovné zmeny v organizácii MHD:

28. októbra (piatok):

· Nebudú premávať linky č. 7, 17, 55.

· Linka č. 59 bude premávať podľa cestovného poriadku platného pre školské prázdniny.

· Ostatné linky budú premávať bez zmeny.

29. októbra (sobota):

· Nebudú premávať linky č. 31 a 38.

· Namiesto linky č. 38 bude premávať linka X 38 z Hlavnej stanice cez Pražskú ul. a Patrónku do Krematória, premávať bude v čase približne od 7:45 do 18:30 h s 15 min. intervalom.

· Linka č. 39 bude posilnená..

30. októbra (nedeľa):

· Nebudú premávať linky č. 31, 38, 131, 141 a mimoriadny spoj linky č. 74 od rýchlika Goral.

· Linka X 38 bude premávať v čase približne 7:45 - 18:30 h s intervalom 15 min.

· Linka č. 39 bude posilnená..

31. októbra (pondelok):

· Nebudú premávať linky č. 7, 17, 31, 55.

· Linka č. 38 bude premávať.

· Linka X38 bude premávať približne od 13. do 18. hodiny v 30 min intervale.

· Linka č. 39 bude posilnená.

· Linka č. 59 bude premávať podľa cestovného poriadku platného pre školské prázdniny.

· Z dôvodu obmedzenia výroby vo Volkswagene Slovakia, a. s. nepôjdu spoje linky č. 92 s odchodom z Dolnozemskej ulice o 20:45 a 20:55 h a z Volkswagenu o 22:20 a 22:30 h.

· Ostatné linky budú premávať bez zmeny.

1. novembra (pondelok):

· Linky č. 31 a 38 nebudú premávať.

· Linka X 38 bude premávať v čase cca 7:45 - 18:30 h v intervale 15 min.

· Linka č. 39 bude posilnená.

· Spojenie k cintorínu v Petržalke zabezpečí mimoriadna linka X 82, ktorá bude premávať po trase ŽST Petržalka - Kopčianska - Bratská - Kaukazská - Údernícka - ŽST Petržalka. Autobusy tejto linky budú premávať približne od 9. do 18. hodiny, zastavovať budú na zastávkach:
- ŽST Petržalka - na Kopčianskej ul., nástupište a výstupište
- Závod Matador - na Kopčianskej ul., na znamenie,
- Cintorín Petržalka - na Kaukazskej ul.,
- Kúpalisko Matador - na Úderníckej ul
- Na zastávkach ŽST Petržalka bude zabezpečený prestup medzi touto linkou a linkou č. 99 v obidvoch smeroch.

· Posilovú dopravu k Cintorínu Ružinov bude zabezpečovať mimoriadna trolejbusová linka č. 221, ktorá bude premávať z Hlavnej stanice cez Šancovú, Račianske mýto, Trnavské mýto, Miletičovu, Prievozskú a Mierovú ulicu približne od 9. do 18. hodiny

· Linky č. 131, 141 a mimoriadny spoj linky č. 74 od rýchlika Goral budú premávať

Zdroj:www.dpb.sk
ZMENY V MHD OD 26. OKTÓBRA 2005

· Na základe podnetov cestujúcich budú autobusy linky č. 88 v smere od AS Mlynské nivy k Novému mostu budú zastavovať aj na zastávke Aupark na Panónskej ceste, čím budú zabezpečené ďalšie možnosti spojení.

· Taktiež na základe pripomienok cestujúcich a rokovaní s podnikmi a učilišťami v oblasti Na pantoch bude upravený cestovný poriadok linky č. 59. Naďalej však platí, že najdôležitejšie spojenie medzi Petržalkou a Račou a opačne predstavuje linka č. 94 s prestupom na električky v uzle Vazovova, resp. linka č. 98 s prestupom na električky v prestupovom bode OD Slimák - Riazanská.

· Spoj linky č. 94 s odchodom zo zastávky Holíčska o 7:32 h bude pokračovať z Vazovovej ulice po trase linky č. 59 cez Račianske mýto, Račiansku a Púchovskú ulicu na ulicu Na pantoch. Tento spoj bude v cestovnom poriadku vyznačený značkou.
A ako to teraz v Karlovke vyzerá, tam kde zrušili reťazovku? Vedenie teraz visí na tých istých stĺpoch, ako predtým reťazovka? A rozpätie je zrazu dobré aj na obyčajnú trolej?
Reply on: Red-Hawko #51977:
Takze ten clanok je z Bratislavskej pravdy z titulkom MHD: Na ďalšie zmeny niet peňazí, hladal som na stranke v archive ale nic...
Reply on: AAA #51956:
Praveze o zelen sa stara skor mesto...
Dnes som isiel o cca 00:40 cez Karldorf a videl som medzi zastavkami Jurigovo namestie a Nad Luckami vrcharske hybridne vozidla (tie cestne) na kolajach, jedno v kazdom smere. Vrchari tam cosi stvarali s vedenim, vedla zastavky tramvaje Segnerova smer mesto stala Elzacka vrcharska Karosa. Neviem ci sa chystali zvesit aj tento usek retiazkoveho vedenia. Ale co ine by tam asi robili? Kazdopadne ten, kto toto navrhol, presadil a schvalil si zasluzi aby visel na vylozniku za ... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.