Každá armatúra navyše predstavuje jednak peniaze a jednak potenciálny zdroj porúch, obzvlášť pri parno-vodnej údržbe.
Napr. obchádzka 205 cez Jelačičovu je úplne v pohode.
A prečo by mali ísť linky zo Šancovej do vozovne okolo hradu, keď môžu ísť cez Klamáre, mi tiež nie je jasné.
Je potrebné vybudovať niektoré prepojenia ale rozhodne nie bezhlavo drôtovať všetky zmyselné aj nezmyselné smery.
Inak, štvorramenná trolejbusová križovatka s možnosťou odbočenia zo všetkých smerov do všetkých smerov podľa mojich vedomostí (čo nevylučuje, že sa môžem mýliť, poučenie rád privítam) ani vo svete nie je. Najrozsiahlejšia mne známa je križovatka v Ostravepri Novej radnici, kde z ôsmich možných stôp chýba jedna.
Presne tak, ako som to raz videl riešiť jedného záložáka, ktorý potreboval od Steina (v smere na Nivy) odbočiť doprava na Záhradnícku Rozbehol to na cca 10km/h, zatočil, nechal zberače s veľkým rachotom vytrolejiť, za odbočením zastavil, nahodil zberače na trolej správnym smerom, a šiel ďalej
nudze hej, ale neviem ci na bezpecny odklon linky... je totiz rozdiel ci sofer zhodi palice v odpocovacom pruhu, prehodi ich a ide bezpecne dalej, alebo ked vbehne na zotrvacnost do krizovatky, celu ju zablokuje a bude tam saskovat.. nedajboze to nebude stacit a ostane tam visiet a v BA mame hned kolaps
jeden trofel mozno ano, ale na operativny odklon to nestaci
Re #99111 810zssk: ja si myslim ze az taka nepravda to nie je... manipulacnych trati v pripade mimoriadnych situacii je tu fakt zalostne malo a myslim ze take odbocky (nemusia byt priamo napojene) by mali byt standardom...
"U nás majú trolejbusové siete vôbec špecialitku, že ten smer na križovatke kde nepremáva trolejbusová linka neni ani zatrolejovaný" - ABSOLUTNA nepravda.
U nás majú trolejbusové siete vôbec špecialitku, že ten smer na križovatke kde nepremáva trolejbusová linka neni ani zatrolejovaný, tak potom keď sa stane kolízna situácia tak trolejbusová trať neposkytuje tak pestré alternatívne trasy liniek. Okrem toho by niektoré trolejbusové linky mohli na dojazde z a do vozovne ísť zo Šancovej cez Štefánikovu okolo hradu do vozovne. Spomínam si raz ako 205 pri výluke na Záhradníckej medzi Miletičkou a Karadžičovou musela ísť cez Jelačičovu - dobrý trapas. Čiže vybudovať trolejbusové križovatky tak, aby umožňovali odbočenie na všetky smery.
K tvojej L31/39 by som sa chcel spýtať že či ich plánuješ viesť cez Mudroňovu a Palisády? Momentálne ulica v Slávičie údolie v úseku Mlynská dolina po Búdkovu je neprejazdná či nie? Treba najprv preskúmať či sa cesta dá upraviť do daného stavu tak aby tadiaľ mohol ísť trolejbus alebo nie.
810zssk