Reply on: enumaelish #98431:
Podľa mňa sa jedná o úplne bežný prenájom známy aj pod pojmom operatívny leasing. V takomto prípade celú údržbu zabezpešuje prenajímateľ, samozrejme je určite zahrnutá v cene nájmu, aj keď nie vo veľmi vysokej miere pretože po skončení zmluvy ostane vozidlo prenajímateľov a ten ho môže potom predať. Funguje to tak vo veľa nemeckých mestách, kde si dopravný podnik prenjame autobusy ale dokonca aj električky a tie po skončení nájmu výrobca predá (zopáro rokov dozadu takto predávali autobusy do Bulharska a Rumunska). A keď si niekto prepočíta cenu, tak 170 mil. za 20 autobusov je 8,5 mil / bus. Čo si myslím že zas až tak moc nie je. A ono to ešte zďaleka ani toľko nemusí byť.Ako len tak mimochodom, čítal niekto ten tender vo vestníku? Teda myslímj z tých, žo tu do toho tak úspešne typicky rýpu.
Inak zmluva v takomto prípade by sa nerobila na Slovensku, keďže sa do toho ťažko prihlási nejaký slovenský výrobca autobusov. V takomto prípade zmluvu vždy robí prenajímateľ.
Andy
"A je vždy lepšie mať svoje vlastné veci ako dačo prenajímané mať."
Keby bolo vždy výhodnejšie vlastniť, než prenajímať, tak by sa nič neprenajímalo, lebo by si to každý radšej kúpil, aby to mohol vlastniť.
"Keď vec vlastní tak si ustráži všetky výdavky a údržbu s tým spojenú."
To je síce pravda, ale niekedy to jednoducho robiť nevie, a radšej za to zaplatí niekomu inému. V prípade DPB mám lepší pocit, keď údržbu nechajú na niekoho druhého, ako keby to mali robiť sami.
"Takto sa môže stať, že nás dobre prenajímateľ osere, ako poznáme veľmi dobre všetky zmluvy robené na Slovensku."
A keby si tie autobusy kúpili, tak by bola zaručená lepšia zmluva? Viď zmluva so Solarisom... A mimochodom, Slovensko je nejaká čierna diera, kde sa robia zmluvy horšie než v zahraničí?