hm... vtom zas nesuhlasim. DPB ma dostatocny pocet riaditelov, manazerov,... aby dokazal sustredit sa na priority (vozidlovy park a plny stav vodicov) a zaroven rozvoj firmy.
Dakujem. Tu sa človek viac dozvie jako z dennej tlače. Aj ja musím v práci dávať sto percent a verím, že to robím. Len som toho názoru a nechcem poctivých uraziť, že štátne inšitká pracujú pomaly a zastaralo. Neviem, ale myslím že je to tak. Ale diky za info.
Áno, tak je to. Musí to byť transparentné. A neviem, že či to nie je aj dôvod prečo stále nie je tá linka. Ale priviedol si ma na zaujímavú myšlienku. Prevádzkovať mhd v okolitých dedinkách a mestečkách. Samozrejme s vyriešeným financovaním a kompetenciami. Ale myslím si že DPB má terz iné priority. Nech sa venuje radšej im.
Vsetko sa da robit bud spravne alebo nespravne. Ak sa veci robia spravne, tak to ma aj spravne a dobre vysledky. Ak sa nerobia spravne, vysledky su len zriedka a len nahodou dobre... Ja nerobim nic ine, len sa snazim veci robit dobre a spravne, co by malo byt samozrejmostou pre kazdeho a pri kazdej cinnosti...
A ano, na Slovensku by sma mali aj dost dobrych riaditelov a veducich, ako aj vykonnych pracovnikov. Casto krat sa vsak este stale uplatnuju lempli... A vysledky su, bohuzial, neradostne.
Co sa tyka procesu: Posudzovanie EIA prebehlo asi pred dvomi rokmi s takym salamunskym odporucanim. Mimochodom, v zavaznej casti rozhodnutie je aj veta, ze sa ma prihliadat na opravnene zaujmy vlastnikvo bytov... Ale tam sa neposudzoval ten posledny uvazovany variant... Je to aj z tohoto hladiska na takej vode postavene.
Teraz sa ide spracuvat projektova dokumentacia na usek Safko-Bosakova, ktora ma sluzit ako podklad pre uzemne konaie o umiestneni stavby. Teraz boli vybrane len spolocnosti, ktore projekt budu obstaravat.
To je tak asi vsetko, co sa da k stavu veci povedat...
presne tak. Keby dana linka bola vypravovana dcerou tak jej ziskovost je lahko zistitelna.
Ak bude vypravovana z Krasnan, tak sa to nejak strati.
Kludne by do dcery mohli byt presunute aj Karosy LC pouzivane na zajazdy. Ci by sa mohli dalej rozsirovat a v BID robit MHD v PEzinku, Svatom Juri,... moznosti je neurekom, ale nech je to transparentne.
Tu dcersku spoločnosť DPB ma. Je to odťahovanie áut alebo autoškola. A myslim, že by nebol problem zriadiť medzinárodnú prepravu. Ak by sa samozrejme tomu nebránil rakúsky Postbus. A nezabúdaj. Cena lístka bude nastavená tak, že linka by mala byť zisková. Ide už len o opodstatnenosť a z toho vyplívajúce obsadenie linky. Autobusy si môžu aj požičať, leasnuť alebo podobne. Ale myslím si že naj problém bude tá obsadenosť. Preto pochybujem o jej ziskovosti.
Vrah vyhlasil, ze este chcu kupovat dalsie midi busy (cca 3) lebo este potrebuju. Takze aj dve SOR-ky by chybali.
Skutocne neviem, preco by vozidla zakupene z dani Bratislavcanov pre MHD v Bratislave mali jazdit do Hainburgu.
Ak DPB chce nieco take robit, nech spravi projekt, poziada o uver a nech zaraba. Vytvori sa sekcia na podnikatelske aktivity a kludne do toho moze ist. Ale nech ta sekcia ma oddelene uctovnictvo - cize nech ide o dceru DPB.
Re #97492 enumaelish: daj den a cas, kedy to bolo ta prihoda tvojho kamarata. Overime na dispeceri a rubrike "ako sme sa tlacili"
Viem, znie to nelogicky. Ale čítal som, že to bude segregované. Chápem, že chýbaju vodiči a autobusy. Ale na tieto linky by boli asi zamestaní nový vodiči a autobusov by potrebovali asi len dva. Tie nové krátke Sor-ká. Dá sa to. MHD v Blaveto nepoloží na kolená. Ale prosímťa, ber to z rezervou. Neviem, či je tá linka vôbec potrebná. Som ohľadne toho narozpakoch. Hm.
Vidím, si fakt odborník. Ja viem, že to je náročne či časovo, finančne alebo zo stránky ľudských zdrojov. A verím, že sme rovnako dobrí projektanti a manažéri ako inde vo svete. Neviem v akom štádiu to je, či to je už na min. životného alebo na magistráte na zmenu územného plánu ale je okolo toho ticho. Myslím verejne ticho. K odborným kuloárom nemám prístup a asi by som tomu ani nechápal.
Ten nápad, neni zlý. Chceli niečo také ako tá bývalá električka Wien Blava. Len otázna je jej obsadenosť. A DPB vždy vyhlasoval, že na túto linku nebude doplácať mhd v Blave. No jo... verím - neverím
Potrebujeme strategicke riadenie (tu je jeden strateg), ktory vytyci strategicke ciele a plany, ale zase nie len tak sam od seba, spatna vazba z okolia a z rieseneho uzemia. Potom sa zacne zostavovat strategicky plan a tu je zase nutna spatna vazba okolia a zucastnenych. Vo faze planovania je strateg v roli koordinatora zberu dat, informacii a podnetov.
Nasledne sa strategicky rozhoduje - tu sa uz vybera konkretne jeden smer riesenia. A zase je toto rozhodnutie pripomienkovane. Nasledne, ked sa prijme strategicky plan a strategicke rozhodnutie - nastupuje faza projektoveho riadenia.
Projektove riadenie sa robi tak, ze na zaklade strategickeho planovania a rozhodovania sa urobi projektovy plan (to je takticka uroven) vyuzitia zdrojov ludskych, financnych, casovych, milniky, synchronizacia participantov atd. Projektove riadenie urcuje taktiku a operativu naplnenia strategickych cielov.
Nasleduje realizacna cast. Vykonavaju sa jednotlive fazy a stupne a casti podla projektoveho planu. Koordinovane projektovym manazerom, lebo len on ma uceleny pohlad.
Hej, na to máme hlavičky makovičky. Keby sme mali každý priložiť ruku k dielu tak sa nikdy nedohodneme. Jeden koordinátor, jeden financujúci, jeden nápad. Odhodlanie a boj za úspech.
Marcelllooo