speedpilot: a ak by ti turbova odpoved nestacila, vezmi si tak tri-styri hodinky volno a precitaj si prispevky z minulosti. tato tema tu uz bola preberana snad milionkrat (naposledy asi pred tyzdnom...) a ja osobne si myslim, ze k nej uz nie je co noveho dodat. howgh!
Rozchod 1435 mm vobec nie je vsade v Europe. Napr. v Zeneve, Baseli, Erfurte, Freibudrgu, Palerme a inde je metrovy rozchod. Mozem uviest aj fotku z Bazileja - ide o modernu, nizkopodlaznu clankovu elektricku Siemens Combino. Rozchod 1435 mm je cesky standard. Problemom pri rozchode 1000 mm bola neochota CKD ako jedineho byvaleho vyrobcu vyvyjat elektricky na metrovy rozchod. Ku stabilite: V tomto claknu najdes presne odovodnenie, preco je rozchod 1000 mm bezpecnejsi proti vykolajeniu. Okrem toho tam uvidis aj dalsie fotky. Zmena rozchodu v Bratislave bola uz dva krat zamietnuta - opodstatnene. V dnesnej dobe, ked CKD skrachovalo (niet divu preco) mozeme kupovat nove elektricky jedine zo zahranicia. Tam sa bezne vyvyjaju aj uzkorozchodne elektricky, dokonca aj na rozchod 900 mm - pre rakuske mesto Linz. V Linzi maju Cityrunner - plne nizkopodlaznu elektricku od spolocnosti ADtranz. Bohuzial nemam k dispozicii fotku. Okrem elektriciek mame aj zelznice na rozchode 1000 mm: na Slovensku je to TEZ - Tatranska elektricka zeleznica, vo Svajciarsku je to Belinea Express. Podobne prevadzky su po celom svete. Totiz rozchod 1000 mm jenu vyhodu - lepsi prejazd oblukmi, cim je vyhodnejsi na trate s castymi a ostrymi oblukmi (mestske zeleznice a horske drahy). Mozem ponuknut fotku z TEZ. Tu sa mozno natiska otazka, preco je v mestach Praha, Brno, Kosice a inych elektrickova siet na rozchode 1435 mm. Nuz, v Prahe, Brne Kosiciach, Viedni a inde neboli elektricky ihned od pociatku. Pred elektrickami tam vsade boli konske mestske drahy. V case kedy sa stavali tieto konske drahy, Rakuso-uhorske schvalovacie organy trvali na rozchode 1435 mm. Iba z brusu nove elektrickove prevadzky mohli byt (a aj boli) uzkorozchodne. V Bratislave elektricky jazdia od roku 1895. Pred nimi sme nemali ziadnu honsku (alebo parnu - aj take boli - napr. v Budapesti) mestsku zeleznicu. Co sa stalo s uzkorozchodnymi prevadzkami? Po druhej svetovej vojne boli postihnute vsetky prevadzky. Najma tie male - uzkorozchodne (boli samozrejme aj mladise) prevadzky boli nahradene v mnohych mestach trolejbusmi, s vyuzitim tehcnickej zaklade elektriciek - meniarne a vozovne. Takymto systemom "zanikli" uzkorozchodne prevadzky na uzemi byvaleho Ceskoslovenska vo viacerych mestach, napr. v Tepliciach alebo Moste - Litvinove. Bratislava ako jedine mesto mala vacsiu prevadzku, tak sa rozhodlo ze sa opravi. V Moste - Litvinove zase po par rokoch postavali novu elektricku (trolejbusy zrusili) na zeleznicnom rozchode 1435 mm.
Podbijacky: DPB vlastni dve. Jednu starsiu vyhybkovu a jednu novsiu, tratovu. Preco sa nepouzivaju? Nie su peniaze. Navyse Moderne podbijacky maju variabliny rozchod - napr. vo Viedni taku maju. Takze argumenty typu "co vsetko by sme si mohli poziciat" su na velmi slabom zaklade. Navyse vsetci vieme ako to s poziciavanim je. Namiesto toho, aby sa vyhodili peniaze na zmenu rozchodu - trate, vyhabky, aj vo vozovniach - tam ich ja najviac by som radsej videl rekonstrukciu trati sucasnych a vystavbu trati novych. Dalsia vec su podvozky, ktore sa uz nevyrabaju a neviem odkial by sme zohnali podvozky na rozchod 1435 mm na vozidla K2, T3 alebo T6A5. CKD skrachovalo, takze pochybujem ze by tie podvozky vyrobili. Navyse su konstrukcne zastarale - PCC patent z rokov 1930-tych. Zmena rozchodu je absolutna neludskost a v ceskom meste Liberec uz dosli na to. Zacali tam prestavat siet z rozchodu 1000 mm na 1435 mm. Okrem toho, ze im tam jazdia vozy z kadejakych miest (Praha, Ostrava, etc...), su jediny, ktori este prevadzkuju elektricky typu T2 (v BA dojazdlili v roku 1987). Vyhodili peniaze na zmenu rozchodu, nemali samozrejme na to vozidla, tak pokupovali stare rachodiny s celej republiky a okrem toho este stale maju useky s rozchodom 1000 mm. Je to paradoxne, Liberec - najmensia prevadzka v Cechach - ma dva rozchody. Neviem kedy to chcu ukoncit, ale na tej prestavbe sa raidne popalili. V dnesnej dobe, ked sa daju zohnat moderne elektricky na prakticky akykolvek rozchod od 900 mm do 1524 mm (napr. v Talinne su elektricky na rozchode 1067 mm) je prestavba siete, vymena podvozkov a s tym spojene naklady absolutny nezmysel.
pre autorov stranky: kedy konecne v Ba prejde elektrickova trat na bezne pouzivany rozchod 1435mm, tak ako je to vsade inde v Europe? Sice je jasne, ze by bolo treba prekopat mnoho kilometrov sucasnych trati, ale zvysila by sa tym podstatne bezpecnost a stabilita kolajoveho zvrsku. Pomerne sikovnou vecou by potom bola moznost vyuzitia aj niektorej specialnej techniky zeleznic (obsluzne dreziny, podbijacky,...)
Včera večer o cca 22:15 som skoro odpadol, keď som uvidel na konečnej na Červenom kríži plynovú X7 tuším 3604, ale nie som si istý. Kedže výdatne pršalo o chladenie bolo dostatočne postarané :-))) a cestou po tankodrome (Mudronka) sa tým pádom nezavarila. Takže už aj do našich končín dorazil pokrok, ak sa dá podľa rečí znalcov považovať za pokrok prestavbu naftových Karos na CNG .
Keď ste tu spomínali problémy s chladením Karos na CNG, napadlo mi, že to nikto nespočítal či bude stačiť pôvodná chladiaca sústava po prestavbe na plyn? Však je všeobecne známe že naftové motory majú vyššiu účinnosť a tým pádom menej odpadového tepla ako benzínové-plynové. Pretože motor spalujúci plyn je princípe vlastne benzínový a tam problémy s chladením bývajú častejšie. Chladiaca sústava ostala pôvodná bez zmien, alebo sa upravovala? Myslím väčší chladič, silnejšie čerpadlo, úprava chladiacich kanálov v bloku a hlave valcov atd.
Peter: no v podstate som to myslel (dôsledky) tak ako Andrej (Anndy008), ale nechcel som to tak dramatizovať, aby si nemal najbližšie týždne pokazené a nečakal každú chvílu policajtov a exekútorov pred dverami.
Nič podobné sa mi zatiaľ chvalabohu nestalo a dúfam, že ani nestane, ale viem sa vžiť do Tvojej kože, že to nie je nič príjemné, preto som tu nechcel malovať dramatické scenáre, aby ťa to psychicky nepoložilo .
Takže ešte raz, ak ukradnú doklady tak to nemať na saláme a kašlať frajersky na to, ale pekne sa vybrať k najbližším policajtom, tam si vypočuť školenie a poučenie o opatrnosti (bol som toho svedkom, ale nebolo to nič hrozné, skôr myslené v dobrom) a spísať zápis o odcudzení dokladov.
PETO: nenahlasenie straty OP, ci podobneho dokladu je priam pochabost, ak nie nieco ine. Mas stastie, ze to je len "ucet" za MHD. Mam znameho, ktory to sice nahlasil, aj tak sa mu za nejaku dobu potom stalo, ze ho zbalili fizli (neboli moc prijemni) a obvinili ho z pasovania a kradnutia bicyklov a ineho tovaru cez hranice. Nastastie sa po jednom dni vsetko vysvetlilo, mal potvrdenie, ze mu ukradli doklady, ale bol stastny ako blcha. Tak len dufaj, ze toho na teba nepride viac.
Peter: viem, že je to veľmi nepríjemná záležitosť a keď píšeš, že si nemal čas nahlásiť stratu asi to tak bude, to už nezmeníš. Pre nás ostatných plynie poučenie, že ak sa stane niečo podobné, treba to nahlásiť na polícii ihneď!!!, pretože s takým občianskym sa dajú robiť iné divy a potom sa človek čuduje čo sa deje. Keď stratu nahlásiš tak si aspoň nejakým spôsobom krytý.
Mňa len prekvapuje iná skutočnosť, že by sa ten zlodej tak podobal na Teba, keď sa preukazoval občankou revízorovi? Alebo revízorovi to bolo jedno, hlavne že si opísal údaje, bez ohľadu na podobu. Na občianskom môžeš mať aj o 10 rokov viac, prípadne rapídne schudneš (napr I.L. 1999 150kg, 2002 75kg ), ale základné črty tváre sa nemenia.
Po tých 4 rokoch Ti mohol kľudne zaklopať na dvere exekútor a vymáhať od teba napr 3 melóny za odobratý tovar (na tvoj občiansky+živnostenský si každý podvodník zaobstará, veď je to len kus papiera) a to by si sa asi čudoval viac.
Veď v dnešnej dobe sa dá čakať už všetko, preto opatrnosti nie je nikdy nazvyš.
No, ja svedka mam na ten den, isiel som totiz autom na skusku. Lenze nechcem ho tam tahat na ten sud a mat s tym opletacky. Kua, keby som zaplatil tych 707Sk, alebo nahlasil tu stratu, tak by to bolo v pohode. Lenze pravnik mi povedal, ze kedze som nenahlasil tu stratu ihned, tak je to pravne tak, ze vyhrat asi nemozem....
Peter: Tak to mas fakt pruser (mne sa tato situacia stala tiez pred styrmi rokmi, akurat mna rodicia prinutili nahlasit stratu a tak som bol v pohode). Ale k veci, ja si myslim ze ak sa obratis na advokatsku kancelariu, tak mimosudne vyrovnanie je mozne stale, ale to uz budu vacsie prachy ako 1000 Sk co dostanes v buse ked ta capne revizor.
Nemam ziadne info o tom, co sa planuje. A okrem toho je aj tak jedna vec, co sa planuje, a druha, ze na to nakoniec aj tak nebudu peniaze. Neverim, ze po volbach (jednych aj druhych) sa to nejako velmi zmeni k lepsiemu...
Niekto mi ukradol pred 4 rokmi obciansky, potom ho asi chytili revizori. Kedze som nemal cas nic hlasit o strate na policiu a na treti den som nasiel obcanak v schranke, bol som rad. To som ale nevedel o tom co sa stalo. Dosiel mi domov sek. Odmietol som zaplatit a teraz po 4roch rokoch ma caka sud? Co mam sakra robit? Da sa to urovnat tym, ze to zaplatim? Ide mi hlavne o to, ze tam nechcem zatiahnut svedka,lebo ma stale vela prace a pride o viac penazi ako ja vysudim. Kde sa to zaplatit? Vie niekto nieco poradit? Diky
Ako bolo pisane v nejakom clanku, buduci rok sa bude rekonstruovat Mierova v Prievoze (iba cesta, nie trolejbusova trat) a trolejbusy tam docasne chodit nebudu.
Inak by ma tiez zaujimalo co nove sa buduci rok planuje (napr. elektrickova trat do Petrzalky )
Nova tema - nevie niekto (nema nejake neoficialne aspon info) o tom, co sa ma nove doviezt v roku 2003 pre Bratislavu ? A druha otazka: ake trate sa maju rekonstruovat v roku 2003, pripadne nove stavat (elektricky, trolejbusy). Diiik.
Dnes rano sa mi v dialke mihol klbovy plynak-zrejme na 74-ke..inak, hovorila som so znamymi vodicmi na temu plynove busy a boli jednoznacne skepticki vo vyjadreniach na tuto temu...zdielaju moj nazor, ze je to nevydareny pokus a tym padom iba pokazeny bus (rozpravali sme sa o klbovych plynakoch)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tulenique