Juro:
Historicka T2 c. 215 asi jazdit nebude, lebo z UDJD dosla bez piesocnikov, stieraco a dalsich veci. Pojazdna sice je, ale nie je kompletna. Vodicov by bolo, to je najmensi problem, ide o tom, ze ten voz este nie je hotovy. Vcera som sa na to pytal a vyzera to tak ze nebude. Je to skoda, ja som tiez difal ze ho konecne vytiahnu. Co uz.
Historicka T2 c. 215 asi jazdit nebude, lebo z UDJD dosla bez piesocnikov, stieraco a dalsich veci. Pojazdna sice je, ale nie je kompletna. Vodicov by bolo, to je najmensi problem, ide o tom, ze ten voz este nie je hotovy. Vcera som sa na to pytal a vyzera to tak ze nebude. Je to skoda, ja som tiez difal ze ho konecne vytiahnu. Co uz.
Spectre
Nemusíš po Slovensky. Vždyť my Slováci mluvíme taky česky
Ozaj, ako elektrotechnik si neviem dosť predstaviť tvoje nápady zo striedavou sústavou. A hlavne s rekuperáciou. Striedavé napätie sa na železnici používa preto, lebo sa lepšie prenáša a sú tam menšie straty (pri vyššom napätí). Neviem, ako by si chcel rekuperovať do striedavej siete. To, čo ti vyrába prúd v elektrárni sa volá synchrónny generátor. SYNCHRÓNNY!!! A keby si aj prúd prehnal cez menič, vznikol by ti pekný obdĺžniček, čo by ten krásny sínusík v sieti dosť do***alo (prepáč za výraz). Rekuperácia v striedavej sieti už možno bola vymyslená, ale ja si myslím, že je to dosť blbosť. Neviem si predstaviť, ako by taký brzdiaci kočkopes dodával prúd do Mašiny, ktorá práve opačným smerom dáva plný knedlík
A čo sa týka tej zmeny napätia, z jednosmerného napätia si môžes urobiť hociaké nižšie bez toho, aby "si si z neho musel urobiť nejaké Hz". Tak funguje statický menič. Existujú aj zapojenie tzv. nábojovej pumpy, ktoré sa však pokiaľ viem v silnoprúde nepoužívajú. Dôvodom bude asi účinnosť.