Stav vozidiel, zastávok. Vzdialenosť zastávok v električkovej doprave, nemala by byť menej ako 400m, u nás veselo aj menej ako 100 dakde. Nosným systémom u nás majú byť električky, ktorých vozový park žije z T3 a najnovších T6A5, ktoré majú vykonané nejaké tie GO. Tie miniprístrešky od JCD sú o ničom, konkrétne na Zochovej v smere z Petržky sú až dva a to je Zochova prestupný uzol, takže nejaký komfort pre cestujúcich keď čakajú za dažďa alebo silného vetra neexistuje. A pochybujem,že komukľovek je fajn stáť v daždi alebo fujavici. Čo sa týka nadväznosti prestupov, tak nemá zmysel sa nad tým rozplývať ako to "sedí" a najmä v sedle... ? ešte k DPB na Slovensku. Videl si niekde v ČR také zaostalé mesto aby zrušilo trolejbusovú dopravu v novom storočí? Alebo aby sa o ňu museli báť tak ako v Košiciach kde sa hovorilo a zastavení premávky trolejbusov? Mimo to, žiadne nové eliny ani trolejbusy nehrozia v KE asi, že? Takisto ako ani tu... Jediné mesto, ktoré môže sa porovnať s MHD v ČR je Prešov. Keby Žilina odstránila ten systém cestovania do a od 5 zastávok tak by mohla tiež. Zvyšok v koši s BA sa môže veselo snažiť.
Sedadlá vymieňame tam, kde sú v najhoršom stave, plán je vymeniť poťahy, vo všetkych vozoch. Nejde to naraz. 1 sada sedadiel + čosi na výmenu, na dlhý Ika je vždy na prečalúnení.
mal som šťastie, bývalo to skoro ráno a asi to bol iba test alebo tam sedel nejaký logicky uvažujúci vodič - ale bola nádhera vidieť tých ľudí na zastávke, keď pozerali, prečo sa neotvárajú dvere ?
Re #95322 810zssk:
som ho zažil dakedy vlani (+/- september?)
Re #95325 810zssk:
navrhujem LBC - tam sa bude červené logo pekne vynímať ?
Re #95333 Solider:
podľa BN sú nezameniteľné ? "Dopravný podnik zaregistroval ochrannou známkou jedno logo ešte v decembri 2007. Išlo o logo, ktoré vyhralo v občianskej ankete. Cieľom tohto procesu bolo podľa dopravcu potvrdiť originalitu a nezameniteľnosť navrhnutého loga a možnosť jeho registrácie na Úrade priemyselného vlastníctva SR."
asi tak ako keď si dali hokejisti Slovana logo podobné Pittsburghu, len namiestu tučniaka tam dali papagája...
Ako niekoľkoročný používateľ MHD v Žiline, ti môžem kľudne všetko z tohto vyvrátiť.
Re #95343 irizar: Vo väčšine slovenských (okrem KE) miest fungujú linky odvšadiaľ všade kvôli ich veľkosti a urbanistickému rozloženiu. Nemožno porovnávať, čo do linkového vedenia, 430tisícovú Bratislavu s 85tisícovou Žilinou.
Vie mi niekto povedat kery ***** ma na svedomi ze ta nalepka ktoru lepia na vozy nema priesvitne pozadie? Este aspon trochu dobre to mohlo vyzerat na tych vozoch, ale totalne to dokaslali #kill#
S výnimkou Bratislavy majú mestské dopravné podniky vozový park viac-menej porovnateľný s ich českými ekvivalentmi (ak opomenieme ešte košické Ikarusy) a ďalšia modernizácia prebieha. Ale stále nechápem, aké podmienky pre prestupný systém si mal na mysli, že môžu fungovať na západe a iba na Slovensku nie.
Urbanistická odlišnosť? No tak neverím moc tomu, že tam stavajú tak bezhlavo a rozpredávajú si pozemky len tak. Keď už aj by dačo také bolo, tak si porovnaj stav vozových parkov DP v ČR a u nás, taktiež zastávkové prístrešky. Česi sú oproti nám popred v mnoho veciach a v MHD to neni inak na 100%.
Vo väčšine slovenských miest fungujú linky odvšadiaľ všade len kvôli blbosti a/alebo pohodlnosti dopravcu a/alebo objednávateľa. Ale inak skutočne nevidím jediný dôvod, prečo by v BA alebo hocikde inde na Slovensku neboli pomienky na prestupný systém. Napríklad hneď vedľa v Čechách máš podobných systémov docela dosť a nezdá sa mi, že by české a slovenské mestá boli až tak urbanisticky odlišné.
A teba aj S499.1023 prosím, prosím, PROSÍM neťahajte sem politiku. Už tu fakt nechýba nič iné než vojna medzi ficovcami a dzurindovcami...
enumaelish: pripustam, ze v mnohych veciach mas pravdu, ale ziadam ta aby si prestal pisat dookola tieto prispevky pretoze sa cyklis a v podstate uz pises to iste dookola, mnohych z nas z toho uz bolia oci ?
aha takze 5 ludom 52 tyzdnov po 5 pracovnych dnoch s pracovnou dobou 8 hodin staci aby sa rocne vymenili potahy na vozoch 416 klbovych vozoch.
No to by slo. Keby dielensky v DPB aj nieco robili a nehrali karty ci nepozerali TV.
Predstav si ze dpb ma vlastne calunictvo aj sa menia ale to nezalezi na vodicovi ale na majstrovi v dielni lebo take srandy sa robia na P2. A pokial nieje voz z 1.DPA tak sa vsetky nevimenia iba tie najviac zaspinene a vymena vsetkych sedaciek v ik435 trva cca 5 hodin 4-5 ludom mam to oskusane us viackrat
Tie logá sú hnus už len z toho princípu, že zvyšok autorov ostatných návrhov sa musel trápiť so zakomponovaním symbolu mesta a prepojením na staré logo DP aby mohli postúpiť a hentí hajzlíci si to obišli a vyšli z toho najlepšie. Dovolím si s istotou tvrdiť, že tí traja dostali od DPB info, že nemusia to dodržať a majú to vo vrecku. Určité dáki známi niekoho z DPB alebo pod. Je to svinstvo prvej triedy. Nové logo ozaj naznačilo smerovanie DP a to nie cestou obnovy vozového parku a skvalitňovania služieb ale KLAMSTVA a PODVODU, ktoré hento logo v sebe nesie, ničomu inému to logo symbolom nieje!!! ? ? ?
Kukni sa kde je MHD v Žiline a kde je naša. Na dopravu hlavného mesta je to čo tu máme hanba. Keď sme si tu my manuálne cvakali lístky v tých označovačoch čo boli na rozlúčke Ik 280 tak oni tam veselo cvikali lístky v tom čo my teraz a aspoň sa mi tam nikdy nestalo, že by tam označovač nefungoval. Všetko dokážeš kritizovať, ale môžeš, vieš, máš argumenty, žiješ dlhšie, proste máš tromfy v ruke všetky. Ale čo je na našej MHD dobré? Stojí totálne za nič! Jediné čím sa ako prvý a posledným znakom kvality vie DPB a jeho fan club oháňať je MODERNÝ PRESTUPNÝ SYSTÉM KTORÝ FUNGUJE VŠADE V MESTÁCH VYSPELÝCH KRAJÍN. Len zaujímavé na tom všetko je, že len Blava má tento systém, inak linky odvšadiaľ všade fungujú vo zvyšku miest na Slovensku, lebo podmienky tam skrátka na takú MHD založenú na prestupoch niesú a niesú ani v BA, len tu sa to ignoruje. V článku k rozlúčke s Ik 280 bola aj kritika na expresné linky, ktoré Ikarusy hradili a poskytovala sa týmito linkami náhrada za chýbajúci nosný systém. Tieto linky zmizli, ostalo tu po nich torzo zo 117 a 112, totálne smiešne intervaly pre zosmiešnenie tejto filozofie expresných liniek. Expresné linky zmizli a nosný systém sa neobjavil. Čo nahradilo všetky tie expresné linky spĺňajúce aj kritérium pre názov odvšadiaľ všade?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
enumaelish