docela chytre
Idem kukat ti linky co si popisal.
Mozno sa niekedy stretnete a mozete pokecat.
Ale som velmi prekvapeny co som sa docital o tej trati, to je velmi zaujimavy sposob stavby. Kolajnice zvarit, popretkavat s rozchodnicami, dvihnut iba na take tycky a vsetko zaliat betonom. Prazec alebo velkoplosny panel VUIS nepoznaju? Teda na priamej trati, v oblukoch (ako pisu) je klasicka trat ako ju poznami aj u nas. Inac, ked to zaleju, tak ako potom opravuju trat (priame useky)??? Vsetko vykopat a prekne znovu? Vsak to je priserna robota rozbijat betonovy odliatok. Ak nevies co myslim, tak hore som uviedol link.
Apropo, ten prejazd oblukmi bude sposobeny tym, ze vacsina oblukov nema spravnu geometriu a vozy si ju musia "vyjazdit". Sprievodnym javom byva kvilenie a pistanie pri jazde. Druha vec je ta, ze ked si tu "geometru" vozy vyjazdia, tak vacsinou stoji za hovno. Co sa tyka profilu kol a okolkov, tak neveim uplne presne, ale prva seria T6A5 ma este kola ako T3 - az druha a tretia seria ma vacsie okolky. Neviem to uplne presne, ale tak dajako to je. Proti osahavaniu kol nemam nic, je to najlepsi sposob ako zistit co to vlastne je.
U nas je taky bordel, ze sa ani neda presne urcit aky profil kola to vlastne mame. V jednej knihe som cital ze valcovy, v druhej zase ze kuzelovy. Podla mna mame kuzelovy, ale pri nasej udrzbe kludne najdes vozy s valcovymi kolami. He, dokonca som videl aj oblukove kola so zapornym radiusom. Ked si vodic tak vies ako sa sprava podvozok v obluku. Kola na prednej naprave sa opotrebovavaju po celej ploche, lebo ked vojdes do obluku, tak musi podvozok "natocit" do spravnej polohy. Druha naprava iba ide za prvou (aspon pri jazde smerom vpred). Na niektoprych nasich vozoch som si vsimol, ze druhe napravy na podvozkoch maju kola tvarom, ktory zodpoveda inverznemu tvaru klasickej hlavovej kolajnice S49. Ale uz dosli na to, ze tie podvozky sa daju otocit o 180 stupnov a tak ich asi otracaju (teda ak ich neprebrusuju). Potom sa ti to opotrebuje rovnomerne. Inac, velmi dobre by bolo, keby si si sadol za jeden stol s Bigmacom, urcite by si si s nim rozumel a mohol pokecat ako vodic s vodicom (a este k tomu znalcom)
. Ja niesom vodic eliny, iba do toho az moc vidim.
Kolajnice najdes vseliake, aj ploche. To si vsimnes na usekoch, kde premavaju KRABUSTI s Kachanmi K2. Totiz tieto vozy maju ponekud slabsi brzdy a Krabusti klatmi vyklepavaju kolajnice - je to velmi dobre vidno pred v zastavkacgh napriklad na trati do Race. Naproti tomu na trati na Zlate piesky, kam vozy K2 a Krabusti vseobecne nejazdia vyklepane kolajnice nenajdes. A je aj pravda, ze mame vela trati, kde su kolaje natolko zjazdene ze sa ani neda presne urcit aky tvar hlavy vlastne maju.
KTeda Krasnansky bu... s tyrystorom (TV1, TV3, TV8, TV12, TV13), resp. tranzistorom (TV14 a vyssie).
Okrem toho mame aj slovicka VRBUST - vrcharsky .... a menibust - meniarensky ****.
) Prestup na 91 v Cunove bol uplne ok, prisla 199, ludia z nej vystupili a presli na opacnu zastavku, pockali asi minutu a sadli na 91.
Turbo
Priklady z Latinsekj Ameriky veru niesu to prave orechove, to mas pravdu. Ale porovnavat to s Mongolskom, kde ani nevedia co to tramvaj je je moc.
Ked budes studovat literaturu zaoberajucu sa rozchodmi tak tam najdes ze 1000 ka ma svoje vyhody a nevyhody, nevyhody sposobuju to a to atd. Vsak si to pozri, odporucam
A vysvetlenie k slovu TRABUST:
TRA - tratovacky
BU - [nadavka zacinajuca na bu]
S - s
T - toleranciou
cize tratovacky bu****** s toleranciou. (lebo na tolerancie rozchodu sa velmi radi vyhovaraju, ked dakde nie je najlepsi obluk, "ved to je v tolerancii"...)
Pokial si bol v Blawe a mal moznost povozit sa, tak si si pri jazde dolu karlovkou musel vsimnut tie "krasne obluky". Napr. pri vjazde do zastavky Jurigovo nam. Okolky robia ts-ts-ts-ts v rychlom tempe, lebo trabusti mali problem rozsirit v obluku rozchod o 3 mm a su tam vyjazdene "mesiaciky" (vsak ked budes citat literaturu, tam najdes napisane, ze v obluku sa ma rozchod zvacsovat v zavislosti od polomeru a prevysenia kolaji). Ale pozor! Nasi TRABUSTI maju na mnohych usekoch problem trafit sa do polomeru, nie to este aby robili spravnu geometriu!!! Vsak vozy si to vyjazdia. Hej, vyjazdia. Tak to aj vyzera... Este k tomu ked tam idu krabusti s tyrystormi a drzia tam jazdu na 40 Amperov. To tiez likviduje obluky. Najma tie T6A5ky s ich okolkami. Neviem naco nemozu mat profil kola ako T3. Zbytocne to frezuje kolajnice... Ale to uz odbacam od temy.