K Citelis vs. Solaris: Povodne cisla Citelisu boli asi zle, na stranke Karosy je udanych cca. 144 (CNG verzia), co nic nemeni na fakte ze o 3 metre kratsi Solaris ma o 145 miest, to znamena ze 18-metrovy asi bude mat o dost viac.
1) Re #87270 Amoral: Keby si sa na to pozrel blizsie tak zistis ze L91 a 191 sice naozaj maju intervaly 24 minut ALE v useku Novy Most - ZST Rusovce maju prekladovy interval 12 minut.
2) Re #87277 Andy: VYNIKAJUCO napisane, 100%ny suhlas alebo vlastne
3) Re #87278 zakaznik: Navyse to vyzera na celkom peknu trat Co je samozrejme len vedlajsie, ale predsa..
4) Re #87284 Igorko: Mozes laskavo specifikovat na co KOKRETNE reagujes. A ak ti ide len o provokaciu tak laskavo pouzi e-mail.
5) Re #87285 crima: S metrom? Ak sa nemylim plany metra uz cca. 5 rokov nie su. A medzi nami - metro by bolo uplne zbytocne.
6) Re #87286 Amos: Ja tomu celkom verim. Za tych 700 milionov by to vyslo zrovna na takych 70 busov. Problemom je ze je potrebne aby ta obnova potom dalej pokracovala. A to nie je iste.
7) Re #87288 Amos: Ja som len porovnal kapacitu Citelisu 18 a Solarisu 15. A tam vychadzaju presne tieto cisla.
Nech ho. Prilis vela cita Pottera a potom si mysli ze 15m solaris je vnutri vacsi ako jeho vonkajsie parametre udavaju. Urcite tam je nejaky priestorovy zlom v dverach a bus je vacsi. Vo francuzsku nato este nedosli takze Citelisy touto novinkou nedisponuju.
Prave som si tak uvedomil, ze tie nase tohtorocne Soratka budu nahradzat Karosy B732 ktore vsak nemaju 12 metrov ale len 11. Takze rozdiel nebude 2,5 metra ale 1,5 ☺
?
No ak pride 70 SORov NB 18 (co pochybujem) tak spolu z tohto rocnou 18-tkou sa dostaneme na 88 vozov vo volebnom obdobi.
To by bolo spolu so Solarismi 110 NP vozov v priebehu troch rokov a to uz sa zaciname priblizovat k potrebnej rocnej obnove vozidiel pri zivotnosti 12 rokov.
Počúvaj, Zlošuk, ak chceš, aby som na teba nereagoval, tak nedrístaj hovädziny! Ty tiež chceš osúložiť fyziku aj matematiku a tvrdiť, že 18 x 2,5 je menej ako 15 x 2,55???
Waw. Tá trať by sa mohla napojiť na ten plánovaný tunel Petržka - Filiálka. Určite by to bolo zaujímavé spojenie a mohli by chodiť odtiaľ vlaky do Viedne. Dočasne by to mohli napojiť na trasu Petržka - ÚNS.
BRATISLAVA - WOLFSTHAL
Bráni niečo (nejaká stavba) obnove trate medzi Bratislavou a Wolfsthalom? Lebo niečo také som niekde čítal.
Prednedávnom som si to celé prešiel a nezdalo sa mi že by bol nejaký problém. Vo Wolfsthale sú zvyšky trate stále viditeľné. Ide to síce poza záhrady, ale tak to bolo asi aj v čase, keď ešte trať fungovala... Most nad diaľnicou by tiež nemal byť problém.
Tak 100 ich podľa mňa za toto volebné obdobie bude dosť ťažko. Môj tip je, že v roku 2008 príde takých 70 SORov NB18, popri tom sa vyradí 60 kusov niečoho iného (na obnovu dopravy do stavu aspoň v roku 2006 aj tak vodiči nebudú, to by im tie platy museli zdvihnúť aspoň o 50%), ďalšie roky sa nebude kupovať nič, a v nasledujúcom volebnom období sa začne premýšľať o obnove električiek (prídu sem zodve odprezentovať), pričom okolo roku 2015 kúpia takých desať električiek. Kto ešte verí že bude nejaká petržalská električka, je podľa mňa blázon, veď už to aj tak má v rukách ŽSR s tou železnicou s dotáciami EÚ a pokiaľ ma zdroje neklamú, tak parametre, ktoré tá trať musí spĺňať, priamo odporujú tomu, že by od Farského na juh mala jazdiť nejaká električka.
Ja len prosím mesto, keď úplne kašle na MHD, nech aspoň rozširuje tie cesty, nech sa v tomto meste vôbec dá bývať.
Nebol by som si taký istý, že sa ešte niekedy všetky prestriedajú. Pred pár rokmi by nikto nebol uveril, koľko vozidiel zostane v roku 2007. Ak to tak pôjde ďalej, tak bez väčších problémov (ak požiare a prípadné smrťeľné nehody berieme ako drobnosti ) ešte zopár rokov budú premávať tie vozidlá, ktoré máme aj dnes, ich potreba sa bude plynule znižovať, až sa to ustáli na nejakom "sociálne nevyhnutnom" množstve, dajmetomu tretina z toho, čo jazdí dnes a na obnovou toho sa už nejaké peniaze raz za 15 rokov nájdu..
Själavrak