dostal si ma ale zas naco mat 2 linky pritom ked jedna z nich ide po rovnakej trase ale konci skor? napr ide tym istym smerom za 1 hod v spicke 10 busov 5 z nich konci na skorsej zastavke (interval 12 min) ak sa spoja do kopy a bude ich jazdit 6 na rovnakej linke a 2 budu zachadzat tak to je 10 min interval a 6 vodicov a 4 vyuziju inde (za tu 1 hod)
heh, no tam je SOR 9,5BN za 4,5melona ceskych pricom nasich 18 vozov vyslo mesto 84 melonov slovenskych.
To je asi vyhoda vysutazit, par rokov pockat a potom kupovat ?
A musí niečo nutne jazdiť až k tomu hradu? Ja keď som v dávnych časoch chodieval s rodičmi/zo školy na hrad, tak sme tam zvládli prísť buď z námestia alebo po nábreží pešo. Veď keď sa chce niekto škrabať do toho kopca, tak musí zvládnuť aj prechádzku po Devíne.
Na L28 okrem šk. výletov ku koncu šk. roka v sedle a neskôr večer stačí 30 min. interval so sorom. Akurát špičku by to chcelo dať na 15 min. a ráno v najkritickejšom čase 12 min. interval; zrušiť L29 a potom by na takej L28 boli iba 9.5m SORy.
cestjuci ktory sa idu prejst na hrad by urcite nadavali ze miesto 12 - 15 minut musia cakat 20, ale nemusia prejst asi 10 minut cez malebne ulicky Devinu.
No to je jasne, ale zaroven 15 min. interval moze pritiahnut dalsich cestujich cize dalsie financie, a bude ziadat zase lepsi interval... vies co myslim... (nemyslim si ze nove sory su taka velka tragedia)
Inak co stoji 12 BNko, nevies? Lebo ked tusim Trencin kupuje 12m Citelis za takmer 9 mel. a BA 1 SOR BN 9,5 nieco cez 4,5, tak mozem im srat cely dizajn...
Ja by som to pochopil ak by šlo o to, že 12 m vozy by mali interval 30 minút v špičke, ale pri súčasnej situácii na inke 28 by som určite nemenil 12 metrové za 9,5 metorvé so zahusťovaním intevalu. V špičke sa môže zahustiť aj súčasný 20 minútový na 15 minútový (dnes to jazdí narvaté) pri zachovaní 12 m vozov a v sedle nechať 30 minút. Nepovedal by som nič ak by to na sedlo vychádzalo 45 minút a pod. To potom naozaj radšej menšie a častejšie. Ale toto nie je náš prípad.
Bavili sme sa ale o niečom inom - o operatívnom upravovaní intervalu podľa dopytu. Tvoje riešenie má len jeden drobný nedostatok - o tretinu zvýšené náklady na vodičov, spotreba štyroch 9,5 m bude tiež vyššia ako troch 12 m a cena taktiež.
Ja mám tiež taký pocit, ale presvedčený nie som. Ani keby to Záhradkár už teraz vytrúbil do všetkých novín, že next year tu bude 30 nových SORov NB18. Uverím až vtedy, keď sa tie vozy naozaj vyrobia.
Na L28 okrem šk. výletov ku koncu šk. roka v sedle a neskôr večer stačí 30 min. interval so sorom. Akurát špičku by to chcelo dať na 15 min. a ráno v najkritickejšom čase 12 min. interval; zrušiť L29 a potom by na takej L28 boli iba 9.5m SORy.
Valec
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=1857