Nevypočítal niekto náhodou, keď sa vytvárala štúdia "Alternatívne riešenie k metru-električka" http://www.imhd.sk/ba/?www=clanky/altmetro, koľko by približne stálo doplnenie súčastného elektičkového rozchodu 1000mm o tretiu koľajnicu (nemuselo by to byť na všetkých tratiach) na 1435mm a tým pádom by mali do mesta prístup aj prímestské "vlaky"? Nemyslím vlaky toho klasického typu aký poznáme na tratiach ŽSR, ale napr. vysokokapacitné električky ktorých dĺžka by bola povedzme 30-40m. Viem od kamoša ktorý pár rokov pracoval vo VW, že VW v Devínskej uvažoval o predĺžení trate z Dúbravky až do fabriky. Keby sa priemyselný park na Záhorí rozbehol možno až tam. Tam by ale súčastné električky svojou kapacitou nepostačovali. Uvidíme ako dopadne dopravný prieskum, ktorý robil Dopravoprojekt a ako sa zmenila kapacitná skladba presunu ľudí z okolia do Blavy a vrámci Blavy. Keby mali individuálni motoristi (teda niektorí, určite nie všetci) k dispozícii vyhovujúce spojenie do Blavy za rozumnú cenu, tak by si aj centrum mesta určite vydýchlo od áut.
Martyk
Pár faktických poznámek.
Porovnejte, kolik procent z ročního rozpočtu vydává Praha na MHD a kolik Bratislava. Dále porovnejte kolik z toho je na investice a kolik jsou provozní náklady.
Pražský rozpočet najdete tady http://www.praha-mesto.cz/urdeska/urdeska.asp?idt=1&ido=23
Je dobré taktéž poukázat na šíleně vysoké jak provozní, tak investiční náklady na těžkou městskou dráhu.
K získání dalších informací doporučuji http://www.google.com Mě se osvědčil nejlépe.