Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ale ja som pocul aj o nejakej co sa prevratila pred zastavkou na konecnej v Karlovej Vsi pred nejakymi vyse 10 rokmi..co je na tom pravdy ??
6617 bola navagónovaná na žst.Rača. Ešte ku tej prevrátenej eline. Hovoril mi o tom aj jeden starý šofér. Údajne sa to stalo na linke 6, na konečnej žst.Nové Mesto. Vodič telefónoval na dispečing, že prevrátil vozidlo. Po príchode nehodového žeriavu a dispečera sa všetci čudovali, že električka je na koľajach. Keď podišli bližšie zbadali rozbité smerovky a zahlinený bok vozidla. Vysvetlenie nehody bolo nejasné a asi v zmysle, že vozidlo neprimeranou rýchlosťou vošlo do obratiska a prevrátilo sa. Lenže nízko položené ťažisko ho pri veľkom naklonený vrátilo spať. Šokovaný vodič potom kontaktoval dopravný dispečing.
to cookies: najvyššia rýchlost, ktorú policajti namerali bola 110km-h, ale dolu kopcom a s T6A5. Ale podaril sa aj rekord na obnovenej trati na nábreží, niekedy okolo roku 1977. Dosiahla ho dnešná Autoškola 8133, čiže posledná dodaná K2. Rýchlost sa podla vyjadrenia VB tesne blížila ku 110. A na rovine! Dnes sa testy rýchlostí električiek vykonávajú na trati od žst.Nové Mesto po Vozovňu Jurajov Dvor, ktorá svojimi parametrami pri výstavbe vyhovovala rýchlosti 120kmh. KLF- 15Tr a 15TrM by mali byť podla DP nasadzované na linky 202, 212 celodenne,na 207 počas špičky a na linke201 by mala byt zavedená prekladaná výprava-15Tr z Hrobonovej a 14Tr z Trnávky. Rovnako sa niektoré poradia liniek vypravovaných v sólo vozoch z Hrobonovej aj z Trnávky odovzdajú výlučne vozovni Trnávka. Myslím, že ide o linku 206.Tr3mp, ku tej vozovni na Pribinovej- jej hala bola zbúraná v roku 1974, po oživení vozovne Krasňany. V jej priestoroch ostalo stredisko údržby a obnovy tratí, ktoré využívalo aj vyradené dvojnápravové električky. Neviem presne, kedy sa oddelila vozovňa Pribinova od koľajovej siete, ale posledné výjazdy pracovných električiek sú datované do roku 1979. Medzi inými to boli Schorling a posledná zosrotovaná, povodne uvažovaná ako muzeálna, električka 21, z radu dvojstovákov. Bola tu aj 44, slúžiaca s odmetačom snehu. Rovnako aj 23-ex.203, známa z Technického múzea Brno. Odtiaľto pochádzajú podvozky vlečných vozňov SGP 135, 141, z ktorých jeden sa uvádza v Ústredných dieľňach do prevádzkového stavu. Zaznievali aj názory na obnovenie vozovne ako depa pre historické vozidlá, ale pre túto časť mesta bol vypracovaný iný územný plán. Dnes tam garážujú snehové odmetače, mechanizmy na opravy tratí a niektoré autobusy Zimnej pohotovosti. Všetkým fanúšikom opravených električiek: tešme sa na vozidlá 7062, 7069, 7755-56, 7813-14, 7915-16, 7919-20, 7837-38, ktoré onedlho opustia brány ÚD v nových a slušivých náteroch. Čo sa týka T3S 7301-02, tie jazdia iba v dňoch, kedy teplota neklesá pod 5stupňov, nakoľko nefunguje kalorifer. Priatelia K2 7053, všimli ste si, že v piatok 23.2.2001 jazdila na 9/1 po celý deň? Ide o zriedkavosť, nakoľko na linke 9 jazdia výlučne súpravy. Navyše 7053 je pravidelne nasadená na 14/1 a 14/2.
doubleM: Ze Marecek je expert na havarie, to viem, ale uz sa aj PREKOTIL ???? ;))))) To kedy a kde ??? :)))
to spectre:hlavne, keď išiel Mareček šarkan
spectre: ale prevratenie sa uz vyskytlo 🙂
Úzkorozchodné trate sú kupodivu bezpečnejšie proti vykoľajeniu. V oblúkoch sa nemôže stať, žeby koleso jednoducho "vybehlo". Aj keď to na našich tratiach hrká, kmása, ale ide to rozturbovať v pohode. Je to len v tom skúsiť ten adrenalín. (Išiel už niekto cez výhybku pri Štrkovci 30km/h?). Prevrátenie takisto nehrozí, pretože ťažisko je v podvozku. To kymácanie zo strany na stranu je zapríčinené tým, že trate niesú postavené až tak geometricky presne (škoda).
to:KEPO/Nie je pravda, pretože v Bratislave namerali policajti električku pri PKO v rýchlosti 110km/h a to T6A5
Viperman> Top speed novych Ikarusov je elektronicky limitovana - nove su pomalsie, lebo musia vyhoviet vsetkym Euro-normam o rychlosti, akceleracii, znecisteni a pod. Stare Ikarusy 280 niesu nadarmo najlepsie busy v Blave.

Dee> Ak si myslel konkurenciou istu stranku www.mestska./.../.sk, tak my dovol, aby som sa zasmial. Hahahaha! Kazdy clovek, co je len trochu sudny a pri vedomi pri porovnani stranok musi vyjadrit jednoznacne stanovisko. Design, uprava, prehladnost, kvalita fotiek, gramaticke chyby, originalita, aktualnost .... to hovori samo za seba a ak to nevidis, tak by som ti odporucil prestudovat si obidve stranky este raz.
Velmi ma zaujima nasledujuca vec. Preco niektore starsie autobusy (hlavne ikarusy 280) maju omnoho lepsi motor a celkovo aj vykon ako nove ikarusy 415 ci 430? A nejako sa mi nezda ze by mali nove ikarusy top speed iba 73 km/h. Niekedy to fahcia aj rychlejsie :-)))
Milý Dee,
vďaka za "podporu". Chcel som si pozrieť tvoju web stránku www.dee.miesto.sk, ale akosi tam nič nebolo... Ak si myslíš, že na stránky kašleme, tak sa dosť mýliš. Je mi ľúto, že za updaty u našej konkurencie považuješ zmenu designu (mojich 🙂 ) diskusných fôr, pridanie cestovných poriadkov priamo z www.dpb.sk a podobné srandičky. Náš update bude ešte dnes, pridaných bude niekoľko fotiek a iných zaujímavostí a zmenených bude aj veľa vecí, ktoré však užívateľ bežným okom nepostrehne.
U nás bola údajne nameraná najvyššia rýchlosť vyše 110 km/h pri PKO. Myslím si, že je to celkom reálne, lebo sám som bol svedkom, že T6A5 bez problémov vytiahne 75 km/h a T3 80 km/h. Keby sme mali lepšie trate, dalo by sa turbovať aj omnoho viac...
No stale ste lepsi a lepsi !!! Dalsi update bude este tento rok, alebo planujete na tuto stranku kaslat ? Ved Vasa konkurencia, ktoru tu menovat nebudem, updatuje denne a vy nic !!! Takto sa nechate natriet ?
KEPO:Áno v Ke sa vykolajila elina pri anfiteátri,kôli tomu,že mu išli zle brzdy a os vtedy sa na tom kopco poviine zastavuje,takisto je to aj na Alejovej smerom na sídl.Krásna.

V Ke naši poslanci neschválili zvýšenie cestovného Aj tak budeme pykať mi,lebo DPMK obmedzí spoje a to tak:električka:počas celého dňa /aj špičky /iba jeden vozeň.A pri busoch je to predlžovanie intervalov.
Riaditeľ DPMK sa poďakoval MČ šaca za poskytnutie daru 40 mil.SKK a odvďačil sa im tak,že už tam nebude 2.tar.p.,ale 1.tar-pásmo.
Eliny? Určite najrýchlejšie jazdia v Košiciach.Tuším v roku 1978 sa jedno dvojča vykolajilo pri jazde dole Terasou pri rýchlosti cez 100 km.
Kam by ho sli vagonovat? Do Pezinka?
...alebo už išiel do šrotu?... :)))
tr3mp: no pravdepodobne sa isiel navagonovat a poslat na opravu 🙂
dnes rano, asi okolo 7:50 som videl 6617 v raci 😉 samozrejme bol tahany tatrovkou. isiel smerom von z mesta, neviete niekto kam a preco?
KLF: taky system riadenia semaforov ze si elektricka sama prepne na zelenu je na konci vajnorskej pred zlatymi pieskami kde trat krizuje cestu, a tam to je spravene tak ze elektricka musi len trocha spomalit a ked dojde k semaforu tak uz ma zelenu a nemusi zastavit...
Len neviem ci sa to da tak nejak spravit aj pri tuneli (v smere von z tunela by to asi islo), lebo v smere do mesta je mozno problem v tom ze ten spinac nevie ci ta elektricka odbocuje do tunela alebo ide rovno... 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.