Podľa mňa znamená vyvlastnenie za trhovú cenu toto: Štát, resp. súdny znalec zistí priemernú cenu za akú sa napr. v danej dedine, lokalite predávajú domy podobné tomu, ktorý sa ide vyvlastniť, a túto cenu potom štát zaplatí vyvlastnenému.
to mas pravdu, to si nepovedal... ale vysvetli mi co to znamena "vyvlastnit za trhovu cenu"
vyvlastnenie = stat ti nieco ukradne
vyvlastnenie (dnes) = stat ti nieco ukradne ale tvari sa ze ti za to zaplatil
trhova cena = cena, na ktorej sa dohodne predavajuci / kupujuci...
... ako je mozne vyvlastnenie za trhovu cenu??
"Nech štát vyvlastní, ale za TRHOVÚ cenu." a kto prosím Ta urci tu trhovu cenu?? Trhova cena je vysledok dohody medzi kupujucim a predavajucim. To je trhova cena, nie to co je niekde v tabulkach! Cize inak - ked je nieco moje, preco by mi to mal niekto vyvlastnovat a povedat "toto za to este mozes xiet a toto uz nie"?
Slovenské diaľnice sú široko ďaleko suverénne najdrahšie. Okrem toho že sa predražujú na konzervovaných stavbách (po Mečiarovi sa konzervovalo hodne) a ešte sa rieši tá kartelová dohoda tuším, to spôsobujú rôzne takéto investície.....
btw. vobec by som sa necudoval aj keby to boli kvoli vlastenectvu, totiz v tej oblasti zila a zije slusna srbska komunita a chorvati su kvoli tomu schopny robit vselijake divne veci... (napr Dialnicu do dubrovniku radsej budu tahat premostenim cez poloostrov Peljesac, namiesto toho aby sa dohodli s bosnianskymi chorvatmi a srbmi a potiahli to cez BiH koridor)
To bolo trosku odveci nie? ved toto je uz take porovnavanie ako keby som machroval ze to ze ku mne chodi autobus s nizsim cislom linky znamena ze som nieco viac ...
To s tym nema nic spolocne, proste su vlastenci a ma to aj pozitivne aj negativne nasledky...
"Chorvati su vacsi vlastenci ako my, vedia si viacej vazit svoju krajinu a vedia racionalne investovat..."
Aha, tak preto sa na trati c. 70 chorvatskych zeleznic, (Zagreb -) Ogulin - Knin - Split sa na trati medzi Ogulinom a Kninom zastavuje iba v stanici Lovinac a Gracac. Od velkeho vlastenectva v ostatnych staniciach na trati c. 70 uz nie je pre koho zastavovat.
#73146 klf - Chorváti to stávajú zo súkromnými zdrojmi asi a im to tiež ďaleko viac horelo než nám. Moderný autoturista nie je ochotný sa plaziť v kolóne desiatky kilometrov medzi súvislou prímorskou zástavbou.
? kde nájdem dačo na tejto stránke o hre SimTr (skúšal som to v googly a dalo mi to "www.simtr.imhd.sk" a presunulo ma to na hlavnú stránku www.imhd.sk)
zas treba rozlisovat... Chorvati su vacsi vlastenci ako my, vedia si viacej vazit svoju krajinu a vedia racionalne investovat... Mozno to ma na svedomi aj historia a sice ze bud boli bud pod Rakuskom, alebo v Juhoslavii (co bolo svajciarsko vo vychodnej Europe) - teda su dost samostatny... a tym padom ze vedia dobre investovat, maju tazke bubaky z cestovneho ruchy, a ak k tazkym bubakom daju nejaku pozicku, tak maju uplne tazke prachy, za ktore postavia super dialnicu, maju stastie ze tam nemaju ziadnych tunelarov - teda nic sa nepredrazi...
ale POZOR, ta dialnica je dost draha a preto nie je urcena pre domacich...
Dalo by sa to analogicky previest na nas priklad... Postavili by sme hyper-mega-super lyziarske stredisko, ale pre slovakov by bolo velmi drahe, no pre zahranicnych ludi velmi atraktivne a teda by nam to stredisko splatili...
U nas vladne este velmi socialisticke zmyslanie a neschopnost vhodne investovat, respektive neschopnost odolat slobodnym peniazom a nedat si ich do vlastneho vrecka. To je rozdiel od Chorvatska, tam skutocny socik nepoznali, jedine titoizmus, co je velmi slaby odvar...
OToff
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA