nooo...za psa sa plati zlavneny cestovny listok...elektricenka plati len pre teba...pokial by si ju nemal, tak myslim existuju aj kombinovane cestovne listky clovek+pes...a na otazku kolko stoji listok...uz asi poznas odpoved, kedze sa jedna o tie zlavnene listky...:)takto je to myslim v prepravnom poriadku:)
To tiez nie je zly napad... ale aj napojenie Trnavskej a Roznavskej by som spravil aj tak.
Taky velmi sci-fi navrh stavby trati do roku 2030:
1. Safarikovo namestie - Janikov Dvor (nutne zapojenie Petrzalky, 2009)
2. Kapucinska - Zochova - Hodzovo namestie - SAV - Hlavna Stanica (prva etapa trate na patronku, 2011)
3. Namestie SNP - Hodzovo namestie (spojka nech sa nemusi tocit cez Kapucinsku, 2011)
4. SAV - Prazska - Patronka - Vojenska nemocnica (druha etapa trate na Patronku, 2013)
4. Letisko - Avion - Pribinova - Safarikovo namestie (expres z letiska do Petrzalky, 2016) + manipulacna trat Juravjov Dvor - Trnavka - Galvaniho
5. Trnavske Myto - Trnavska - Roznavska - Galvaniho - Avion (s napojenim na trat na letisko, vytvorenie dalsej vetvy z letiska, pre spoje na Hl.St. a podobne, 2017)
6. ZST Nove Mesto - Trnavska (spojka medzi Vajnorskou radialou a druhou letiskovou radialou, 2018)
7. POLUS City Center - Riazanska (spojka medzi Vajnorskou a Racianskou radialou, 2018)
8. Roznavska - Zlate Piesky (nie az tak, mohla by sa preskocit, 2018)
9. Safarikovo namestie - Dostojevskeho rad - ASMN - Krizna - Racianske Myto (podpovrchova trat, 2022)
10. Stary most - Ovsiste (obsluha vychodnej petrzalky, 2024)
11. Pri krizi - Volkswagen (obsluha DNV elektrickami, 2027)
12. Zlate Piesky - Vajnory (zavedenie obsluhy Vajnor, 2029)
13. Stary most - ZST Petrzalka (dalsia vetva trate v Petrzalke, 2030)
Keby sa toto podarilo tak by sme mali celko slusnu elektrickovu siet...
ahojte mam otazocku:obcas chodievam so psom v autobuse a chcem vediet ze ci zanho musim platit?ked mam elektricenku tak sa to nevztahuje aj na psa?ak nie tak kolko stoji listok len za psa kedze ja mam elektricenku dakujem ?
to s tou Patronkou nie je zle..., po otvoreni sitin, by sa mohli dva jazdne pruhy obetovat a tam v strede by mohla byt zastavka... ale neviem ako by tie eliny vysplhali Prazsku...
Si myslím, že najskôr treba postaviť trať do Petržalky, rád by som videl aj trať HS - Pražská - Patrónka - Dúbravka, do zóny Pribinova a až potom sa zaoberať traťou na letisko, či k ŽST Vajnory.
SDX> skor by som na potencionalnu novu radialu vyuzil priestor pod dialnicou, kde by teoreticky mohli byt useky na rychlost 80 kmh... mohlo by to ist poza pribinovu a napojilo by sa to na safku... V meste zastavky uz mozu byt, a na tom novom by boli len tri - letisko, avion, zona pribinova... a pekne 80kmh. pokial by nesla mimourovnova krizovatka, tak pekne priecestie...
otazne je kto by to vybudoval a hlavne za co...
KLF> netvrdim ze sidlisko je neatraktivne, ale ked sem niekto ide, urcite nie je zvedavy na sidlisko a uz vobec nie na exkurziu po nom
No, vsak o tom som pisal uz niekolko riadkov nizsie, ze cez Ruzinov to bude pomale.. treba postavit uplne novu radialu..
inak, teraz ma napadla dalsia z vyhod Galvaniho - Roznavskej - Trnavskej: je to lahko napojitelne na Vozovnu Jurajov Dvor, cize by nebol problem velmi rychlo vyslat na letisko zalozak. Stacilo by postavit manipulacku bud po Bojnickej, alebo cez Vozovnu Trnavka...
No inak to je pravda. Ze expresnu linku z letiska tahat cez sidlisko Ruzinov asi nie je vyhra. ;/ Nieze by to bolo nejake skarede sidlisko, to nie, ale dost by to zdrzalo. Proste tu "expresnost" dosiahneme asi iba na useku letisko - Astronomicka, ako som pisal v uplne prvom prispevku.
Uznavam, ten plan som si pozrel az potom. Chcel som iba naznacit, ze vacsina by asi volila inu dopravu z letiska ako elektricku. Povodne som sa chcel pytaat hlavne na tu druhu cast ohladom trolejbusov.
oprava: OK, mozno niekto povie, ze teraz z letiska 61 chodi poloprazdna, ale to nie je problem nedostatku ludi, to je problem toho ze clovek co sem pride si nemoze kupit listok a dalsich X veci.
Ano uzivili.. nizsie som pisal, ze v pripade stavby Astronimicka - Letisko, by mohla spravit vetva do Avionu.. myslim ze aj Avion by mozno rad financne podporil tu trat
Re #72546 KLF: No, lenze ak to pojde cez Ruzinov tak sa zrychli len tazko... preto by bola lepsia stavba novej radialy..
Re #72548 S499.1023: V polhodinovych intervaloch? Letisko by malo v blizkej dobe odbavovat 4 lietadla za hodinu, v lete teoreticky aj 5. Ako to chces prepravovat? Polovica co pride v dobrom case nech ide busom a zvysok nech ide taxikom? Ak chceme aby ludia chodili MHD-ckou tak im musime dat spoje.. OK, mozno niekto povie, ze teraz z letiska 61 chodi poloprazdna, ale to nie je problem nedostatku ludi, to je problem toho ze clovek co sem pride si nemoze kupit listok a dalsich X ludi. Navyse bus nikdy nebude tak rychly a pohodlny ako moze byt elektricka (specialne v situacii ked 61-kou chodia aj babky do AVIONu a X ludi napr. do prace a pod.). Chcelo by to postavit trat, ktora bude fungovat s plnou preferenciou a bude stavana tak aby neboli v jej dosahu hypermarkety a pod., resp. aby sa pri nich nezastavovalo. Som presvedceny, a nikto mi to nevyhovori, ze investicia do elektricky na letisko sa OPLATI.
Taktiez by sa mala zaviest premavka 61-ky aj v noci, aspon v lete, kedy bezne od 2.00 priletaju a odlietaju charterove lety. Pravidelne sa mi po prilete z dovolenky stava to ze vsetci sa z batozinami vyhrnu z haly, zapnu mobily a volaju taxiky, lebo ziadna MHD im proste nejde (pokial neratame JEDEN ochod nocneho autobusu). Toto sa musi zabezpecit. V noci prichody kazdych 30 minut a odchody navazovat na prilety (najlepsie postavit autobus s otvorenymi dverami pred priletovu halu, nech ludia vedia ze im ide bus)
KLF