Turbo: No ved takto to vidim aj ja, taky vodic ako si pisal o tom elektrickarovi, ked nema moralku na to aby dodrziaval urcite dôlezite veci a neriadil sa podla grafikonu tak nema co robit v DPB. A stym ze ked sa jedno vozidlo pokazi tak ten druhy co jazdi za nim si to odnesie lebo asi 90% Bratislavcanov a urcite aj v inych mestach nechape ze ten vodic nema meskanie ale ze ten pred nim bus sa pokazil kym ten sofer nieco povie tak na kazdej zastavke nan niekto hadze take oci ako keby ho chceli zabit a niekedy este dojde ku kabinke a zacne mu tam trepat ze kde bol v p.č. a podobne.
O Zajazdoch Bratislava si myslim svoje a ani to sem radsej nebudem pisat, lebo nechcem byt vulgarny... Od 2.5. (a mozno aj skor) budu na iMHD cestovne poriadky Aupark liniek a Avionu. Budu to cestovne poriadky robene nie podla skutocnych CP, ale podla zdraveho rozumu na zaklade podkladov OC. Dovod? Jednoducho Zajazdy Bratislava maju napr. na Zochovej odchod o 11.64, posledny odchod z Hlavnej stanice do Auparku uz nie je vyveseny na ziadnej inej zastavke a to uz nehovorim o tom, ze jazdna doba busov sa podla ich cestovnych poriadkov meni v mnohych pripadoch nahodne podla nalady. Priklad: Posledne odchody z Hypernovy - standardne je ku IKEA 1 minuta, ale 2 vecerne odchody maju 2 min., dalsi 1 min. a v nedelu aj 0 min. Potom nasleduje zastavka Trnavska, kam je to vo vsetkych odchodoch 9 min., iba v odchode o 15.01 je to 12 min... A tak teda to, co bude na iMHD berte tak, ze su to casy, ktore su najpravdepodobnejsie (ak nebudu rozne zapchy a podobne). Inak, z dobre informovanych kruhov pod ocami z isteho OC som sa dozvedel, ze su so Zajazdami velmi nespokojni, lebo udajne uz niekolkokrat porusili zmluvu a hned ako to bude mozne, daju tu zakazku niekomu inemu. Uvidime...
a to nehovorim o karosach starko - ten ich divny pruh za prednym blatnikom - chaos - chaos a chaos. A to si myslim, ze to vobec nie je problem financii - (aj ked uznavam, ze cena farieb je rozna).
Ale napr. tiez nechapem, preco rekonstruovane ikarusy nemohli mat oranzove dver - viac by sa to podobalo na i4xx.
Chapem, ze tie pasiky nemozu byt uplne rovnake - lebo kazdy typ busu ma inu percentulanu cast plochy na nater, takze sa to musi opticky prisposobovat, ale kua - jednotne. Takto to vyzera hrozitansky amatersky (teda ono to asi aj je).
Ale vobec mi napr. nevadi, ze eliny maju svoju farbu a troflace svoju - su podobne - ale malo by to byt jednotne v ramci elin, tbusov, abusov.
Ved len ked si spocitate kolko farebnych kombianacii busov mame, tak vam vyjde dvojciferne cislo
karosy - zelene, cervene, rozne strechy, pasiky cez dvere, oznamovac nastupenia je niekde cerveny, inde biely, starko pasy, jeden pokus s ciernym okolo okien...
ikarusy2x - stare nove, nove+orazove dvere (no iba jeden kus) + nove ikarus 4x
tambusy - no tam je toho neurekom - to ani nespomeniem si uz
hee - a to nespominam kvalitu - napr ta "rucne" natierana karosa kratka -heee - no grrrc
d3ko: hihi, tak teda neviem, ja sa na autobusy zhora pozeram len zriedka
a co sa tyka zdravenia, neviem si to celkom predstavit v takej petrzalke, hehe. ale ak sa to da, tak aj ja pozdravim. najma ak bol vodic rychly alebo na mna pockal alebo bola v buse pohoda (alebo je sympatak, hihi ). napriklad na silvestra zdravim soferov v poslednom dennom buse skoro vzdy...
jej, este ma napadla taka haluz: preco si preboha vsetky obchodne centra prenajimaju busy od zajazdov bratislava? fsaq sa vsetci uz milionkrat museli presvedcit, ze ich vodici jazdia... ja vlastne neviem, podla coho jazdia, ale cestovny poriadok to urcite nie je. dnes som rano som sa v tom potvrdil, ked som bol v avione, na bajkalskej mi zdrhla 61 a o dve minuty malo doficat kyvadlo. hadajte cim som isiel? spravne, dalsou 61 o stvrt hodiny. a to iste sa dialo i v pripade auparku a danubie v petrzke. uplne chapem aupark, ze ich vymenili za zajazdove busy dpb - asi potrebuju, aby im to kyvadielko jazdilo pravidelne
Pavel: Samozrejme, niektorym textom rozumeju len Bratislavcania... Nechceme mat typicke popisy ludi bez fantazie ako napr. "Ikarus 280.08/A ev. c. 1906, Bajkalska ul., 29.4.2002". Ak sa to vsak nebude pacit aj nasincom, tak mozme robit sucharske popisy.
hroch: Su miesta v Bratislave, kde cestujuci poznaju vodica a aj on ich - napr. spoj 56ky na Potocnu je takyto pripad. Vtedy sa vsetci navzajom pozdravia a je pohoda. Na druhej strane je zas linka 28, kde vodic vsetkym deckam nadava (asi preto, ze ich pozna )...
hroch: To s tymi farbami by som aj ja rad vedel. A hlavne by som chcel vediet, preco musime natierat elektricky kotasfarbami...
Andrej: Tie zelene farby su fakt desne. Ale vydrz do pozajtra, v sci-fi uvidis, ako by to vyzeralo, keby to bolo v cervenom Inak, este pred nejakymi 15-20 rokmi bola hadam najrozsirenejsia farebna kombinacia cerveno-kremova. Preto je taka aj na tomto webe.
andrej: aspon pri novych a novorekonstruovanych vozidlach by sa ta schema mohla dodrziavat. mne sa napriklad ten autobusacky dvojity lomeny pruh zda ako identifikacny znak dost dobry (ked uz musi byt na plynakoch v zelenom, nech...). ale mas pravdu, fsaq ani ten blby dvojpruh nie su schopni lakovaci (alebo kto to vlastne robi) dodrzat jednotny.
ja len ako clovek z marketingu snivam o tom, ze raz dosiahneme opticku uroven mhd v ziline - tam aj cudzinec na prvy pohlad spozna, ci ide mhd alebo nejaky iny bus. je to taky moj maly snicek, ze raz budu vozidla dpb rozoznatelne na prvy pohlad, ze dpb zacne aj so svojimi obmedzenymi moznostami robit to, comu sa hovori budovanie corporate identity (a ze pri tej prilezitosti zahodia aj to priserne logo a daju prednost niecomu modernejsiemu a jednoduchsiemu... ). lebo dnes to tu vyzera, akoby dopravu zabezpecovali viacere rozne spolocnosti... ale to by som asi chcel vela...
to hroch: hee - no neviem, ale pokial som si vsimol, tak ani autobusy nedokazu byt identicky namalaovane - takze - o elinach, ci t-busoch ani nesnivam. A dost sa mi nepaci, ze nove plynaky su cele zelene - ved to je uplne idiotske - to potom za chvilu bude vyzerat ako v KE. Proste BA ma raz cervenu (cerveno - bielu) kombinaciu, tak preco to nedrzia? To ze je to ekologicky bus sa dalo aj inak naznacit -ten debilny panak by tam stacil aj na cervenom - preco plynove dispecerske feldy nie su namalovane na zeleno - ale klasicky na modro + panak-plynak? hmm?
to zase nejako vyzera
Ale u nas je aj pokrok, ze tie busy su aspon nejako namalovane :(((
hihi, a este ma napadla jedna diletantska otazka :): vie mi niekto logicky vysvetlit, preco ma kazdy druh mhd v bratislave (teda autobusy, elektricky a trolejbusy) vozidla nalakovane inou farebnou schemou? trosku mi to kole oci a akosi mi to nedava zmysel... nemali by snad vsetky vozidla dpb byt nafarbene rovnako? mam pocit, ze este nikdy nepoculi o corporate identity...
tak si tu citam tie prispevky a zacinam mat pocit, ze som riadne mimo. som asi kruty laik, ale vysvetlil by mi niekto vyraz "zapisat vodica"? zda sa mi, ze sa to tu pouziva ako isty sposob potrestania dlhodobo nezodpovedneho vodica... a to by sa teda aj mne obcas zislo. aj ked na druhu stranu by si niektori vodici zasluzili kvetinku a cokoladu a co ja viem co este, lebo niektori dokazu cloveka velmi prijemne prekvapit.
je pravda, ze malokto vodica autobusu pozdravi a vacsinou si uziju iba nadavok. obavam sa ale, ze to je zalozene na zvyku ludi v bratislave. na vidieku neexistuje, ze by clovek vodica nepozdravil... asi preto, lebo sa tam nastupuje prednymi dverami a v kontakte musite byt ci chcete alebo nie.
ja si uz pomaly zvykam na to, ze nadavam na dpb ako celok a nie na vodicov ako jednotlivcov. nech sa ma nikto nesnazi presviedcat o tom, ze cestovne poriadky su nejakym sposobom zladene. ked, tak iba takym sposobom, aby sa na 30minutovy listok nedal prekonat dlhsi usek cesty - minule som cestoval z ovsista na trnavske myto tristvrte hodiny (!!!) a to nebola ani zapcha a cestoval som este skoro v rannej spicke. zuril som ako pes...
by the way, trochu off topic, vyskusal som si moju novu elektromagneticku elektricenku (o ktorej sa ma teta na predajnom mieste snazila presvedcit, ze ked ju nebudem nosit v plastovom puzdre, ze ju znicim... ) a nechal som si ju v autobuse sad nabit peniazkami na cestovne. a cuduj sa svete, ono to fungovalo! dokonca aj zlavu som dostal... teraz uz na cestach po okoli bratislavy uz nemusim nosit vobec ziadnu hotovost a tak sa mi to paci
Heh... mne sa na tiristoroch jazdi tak, ze je to pre mna relax. Doslova. Teraz uz mavam skoro len T6, takze viem co vravim... len tak dalej, nech prerabaju (kupuju) tiristory.
Bart #7012: Myslel som to tak, ze preco sa rekonstruuje na tyristory, ked je to "take zle". Navyse to bola ironicka otazka.
hmmm #7033: Ja by som radsej vyradil K2, lebo (podla mojho nazoru) su to serble. Chcelo by to nejaky slusny klbovy voz.
Turbo #7034: Nebol by som to napisal lepsie. Mimochodom, chlapik pisal aj, ze pri nahradeni elektriciek trolejbusmi, autobusmi a (!) autami sa zvysi priepustnost krizovatiek bla bla... mozno aj na tento argument by sa oplatilo zareagovat, i ked sa zda na prvy pohlad tak absurdny, ze... (Najma s tymi autami.)
Turbo #7066: Neda sa nesuhlasit. Fakt ale je, ze ludia su asi zo stalych meskani, predbiehani, "pripojov" a podobne dost nastvati a maju tendenciu vyvrsit sa na prvom pracovnikovi DP, co je k dispozicii - teda zvycajne na vodicovi. Mne sa to tiez obcas stava. K tomu len tolko: Myslim si, ze vodic by mal mat dost nervov na to, aby ked ho niekto oznaci za debila alebo nanho vyplazi jazyk (ako ja, ked nejaky hnup ide 3 minuty skor a preto mi ujde) (hoci aj kazdych 10 minut), to rozchodil. Ked nema, roboty je v BA dost aj mimo DPB.
Na druhej strane sa vsak nedivim, ked vodica dojme, ze mu nadavaju za meskanie sposobene zapchou (dopravnou), za to, ze nepockal na zastavke 3 hodiny, kym sa mu dokrivka nejaky dochodca do vozu (nic proti nim, ale ak nevie uvazit svoju rychlost a vcas odist z domu, je to jeho chyba); pripadne za ma voz plny cestujucich, ktorych by som osobne najradsej odtial vykazal s pomocou baseballovej palky a podobne. Nuz, zjavne mame aj takych vodicov, akych si niektori tiezcestujuci zasluzia. :-(((
Ad slusnost: Asi nie som typicky, ale ja si naprikald listok na BID vzdy "prosim", ked na mna pocka a nastupim prednymi, zvycajne podakujem etc. Huba mi z toho zatial neodpadla.
sorry za dlzku prispevku, ale nezdalo sa mi toho az tak vela...
Ine tema:
Tu anketu mam pochopit ako? Ktori okres ma naljepsiu MHD? Ziany! Skor mozem povedat, ktori okres ma MHD najhorsiú: Petrzalka. Nech sa na mna petrzalcania nehnevaju, ale spojenie petrzalky so zvyskom mesta povazujem za ubohe!
Martin:
Ten trolejbus s pomocnym dieslovym agregatom je docela zaujimavy napad. Ale mna by zaujimalo aku to ma ucinnost v rezime jezdy na gegnerator. Uz dlhsie ma trapi vseobecna otazka, ci by nebolo lepsie pouzit na prenos vykonu namiesto mechanickej prevodovky prenos elektricky. Ten 21Ab to mal ako? Aj ked uz viem ze to nedopadlo dobre. Ale vie mi niekto povedat ci mal klasicky motor s prevodovku? Lebo ak by Trolejbus 21 Tr mal na streche plnohodnotny motorgenerator, tak to si viem predstavit pod nazvom autobus s elektrickym prenosom vykonu. Sice by musel mat uplne inu vyzbroj, to je jasne, ale technicky by to slo. Ved u lokomotiv to uz davno funguje, tak preco by to nemohlo fungovat na niecom mensom ako cestne vozdlo?
Darro:
Kolko vodicov, tolko povah. Nepoznam zrovna polovicu vodicov z Krasnan alebo Juraku, ale co clovek, to uplne odlisny pristup k veci. Je jasne ze povolanie vodica nie je najlahsie, ale vsetko je vec postoja vodica. Ak si mysli ze to robi iba pre peniaze a pre nic ine, tak potom mozeme ocakavat kadeco. Su ale aj taki, ktori to robia preto, lebo ich to zaujima, maju k urcitim veciam vztah (povedzme ze sa stataju o voz).
Ja som uz tiez napisal jedneho Krabusta, ale to nebolo prvykrat co robil zle cestujucim. Najpr som si ho vsimol preto, lebo mal ubohu techniku jazdy, ale za to ho nenapisem. Potom siel o 5 minut skor a vobec ho to netrapilo. Ani potom som ho nenapisal. Ale ked v plnej tratovej rychlosti pri navesti "stoj" preletel cez krizovatku a zabrzdil na piesku a zaspinil vsetkych cestujucich stojacich na zastavke (vratane mna) - to som si povedal ze mu idem dohovorit. Zapraseny som nastupil a vsimol si ako sa s dalsimi dvoma postavami pri kabinke na nas pekne bavi a rehoce. Vtedy som si povedal: Tak staci! Podisiel som k nemu ku kabinke (ti dvaja typci co sa s nim dovtedy rehotali si isli "nenapadne" sadnut). Spytal som sa ho co to malo byt a on sa vyhovaral ze to nebrzdi, ze to ukazuje sklz, ukazal mi knihu vozidla so zapismi ze to nebrzdi (ale take zapisy su v kazdej knihe vozidla - najdeme ich tam dostatocne), ze to ma ist do UD a podobne. Ja ale niesom sprosty a nech sa na mna nehneva - napisal som ho. Zvsok cesty na mna zazeral v zrkadle a uz sa ani nebavil - zavrel sa v kabinke. Mal som este to "stastie" cestovat s nim aj neskor. Mal naskok 5 minut a ked ma zbadal v zkadle, tak sa zacal tak suchtat, ze pesi by som bol rychlesi. (usek Racianske myto - Vazovova za tri a pol minuty!) Za par tyzdnov som s nim cestoval o5 a ked som vystupoval na Racku tak sa ma spytal: Aj dnes ma napises? V ramci toho ze to bolo rano o piatej a ja som bol v stave takmer spanku som mu povedal ze neveim o com vravi, ale ked som si neskor spomenul, tak by som mu poedal: Nie, ved teraz si nec nespravil.... Ponaucenie: preventivne sthnutie premii moze by nahodou docela ucinne. Potom som ho dlhsie nevidel, udajne bol na PN-ke, ale dopocul som sa aj druhy nazor, a to ze nespravil testy. V poslednej dobe som ho uz opat videl a jazdi uz inak. Vodic si musi byt vedomi ze nesie urcitu zodpovednost aj za cestujucich a ak to nie je schopny pochopit, tak potom nech jazdi inde (napr. v Brne na autobusoch).
Prave pre takych vodicov su nutne skolenia, ktore vacsine ludi pripadaju blbe. Uci sa tam okrem ineho, ze oslovenie zeny je "pani" bez privlasktu a podobne vtakoviny. To je naozaj pre blbca.
Ale berem to, ak vodicovi vybuchnu nervy. Meska a pritom za to nemoze, ma srot voz a tiez by chcel jazdit na niecom novsom, premava to uboho, co mu zbytocne zvysuje stres, lebo ma preplnene vozidlo, etc... Ked mu stary dedo povie ze je darebak iba preto, lebo je neschopny vcas nastupit, tak to je moc. Dedulo nastupoval a ked stal na schodoch tak vodic zavrel dvere. Dedulo za nim dosiel a povedal mu ze mu privrel nohu (ako sa tam potom dostal, ked ma nohu prevretu v dverach???). Vodic sa najprv ospravedlnil, ale dedulo pokracoval a povedal mu ze je darebak. Vodic to zabalil - zastavil na Sancovej, vypol motor, otvoril prve dvere a povedal nech ten dedulo vystupi, ze inak nepojde dalej. On uz od rana pocuva slova: *****, debil, curak, chumaj a podobne.... Uz ste zazili ze by dakto povedal vodicovi dobry den, alebo ho aspon pozdravil. To som este nevidel, ale videl som takych ktori mu vraveli: imbecil, hovado, darebak, blby beusak, s*****ny autobusak a podobne. Mne by sa to asi tiez nepacilo. Dedulo nakoniec na naliehanie niktorych cestujucich neochotne vystupil, vodic nastartoval motor a isle sme dalej. Toho vodica za to co spravil urcite nenapisem. Samozrejme, ak sa to bude opakovat, tak by mal pomyslat na ine povolanie, ked to nervovo neunesie. Ja viem, vozit niektroych "kulturnych" cestujucich nieje sranda.
Ale su aj uplne iny vodici. Jasne ze vodic nemoze za to, ze sa pred nim pokazil autobus. Ze aj jemu voz vybuchol, za to tiez nemoze. Ze to premava raz za 20 minut, za to tiez nemoze. Stalo sa na Patronke na linke 21 o cca 18:00 v pracovny den, ked je to vdaka 20 minutovemu intervalu riadne napchte. Este ak jeden voz vybuchne, tak dvojnasobe. A ak vybuchne aj ten nasledujuci voz, tak si niektori cestujuci vybijaju zlost na vodicovi, lebo on je v ich ociach za to vsetko zodpovedny. Napriek tomu ze taka stara tlsta rakovina na vodica nadavala a hovorila oplzle slova zahcoval klud a isiel zavolat na dispecing z telefonnej budky, lebo vysielacka nefungovala. Ked dosiel tak ta stara rakovina este stale hubovala. Robila hnusny skandal a divim sa preco jej nikto nic nepovedal, vratane mna. Skor ma udivilo, ze sa k nej pripajali. Ale to je pod uroven vacsiny slusnych ludi, pustit sa do reci s takou sprostou senilnou rakovinou. Ja som s vodicom kecal o inych veciach. Ten si vsimol ze niesom blby a urcite viem co mam urobit ked chcem vodica napisat. Mozno aj preto bol taky kludny. Ale videl som na nom ze je nestastny a echt nasraty. Este aj dispeceri ho osrali, lebo mu povedali ze poslu zalozak a servisny laisch. Zalozak nikde a ani liasch. Ked im o pol hodinu o5 volal, tak mu povedali ze ked to vychladlo, tak nech s tym dojde do vozovne. Nevdel kde sa ma otocit, ale ja som mu poradil aby siel k Vojenskej nemocnici, ze sa tam da klbak s prehladom otocit. Najprv mi neveril, ale presvedcil som ho. Potom sa tam aj prekne otocil a odisiel na Trnavku. Toho vodica som este sem tav videl ale v poslednej dobe uz menej.
Dalsia znama vec su socialky. Odkedy zrusili travle sluzby tak sa pekne rozkradli. Neviem naco su niekomu madla na dvierka v hodnote 8 korun! Vsetko co nieje zamurovane alebo privarene je potencialne uz prec. Takze tolko k socialkam. A kto to kradne? Zeby vodici? Ano!
Zhrnutie:
Vodici su aj slusny, aj hovada, tomu sa nevyhneme. Idealny stav je vtedy, ak dispecing sluzi na riadenie dopravy v pripade nehod a vyluk a nie na skrvanie sa za krikmi za ucelom kontrolovy vodicov. Bohuzial, je to niekdy nutne, lebo by to mohlo zle skoncit. Ale vodici by si mali urobit aj poridky vo svojich radoch a takych ktroi robia DPB zle meno aj osobne napisat. Nie, nie su zradcovia, ale im na tomto podniku a jeho mene zalezi... Aj napriek vsetkemu co sa okolo nich deje.
-
Tolko moj nazor na temu vodici.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hroch