Zdravím z Varšavy. V centre mesta je naťahaná reťazovka. Asi im súdruhovia Haluza a Vodnák, prápadne ďalší z DPB zabudli povedať, aká je reťazovka neprespektávna, náročná na údržbu a nepotrebná. Staré Konstaly čo akoby z oka vypadli vozom ČKD T2 tu jazdia s novšími vozmi rovnakého výrobcu a zahliadol som aj čiastočne nízkopodlažné tramvaje rovnakej koncepcie ako ČKD RT6N1. Staré Konstaly majú dosť hlučné prevodovky, viac ako som čakal. Ich zvuk mi pripomína zvuk Budapeštianskych UVčiek. Autobusy sú tu tvorené Ikarusmi 260, 280 (dokonca aj s automatickou prevodovkou), potom zopár MANov, nejaké vysokopodlažné ktoré nepoznám a samozrejme Solarisy. Všetky vozidlá majú jednotný mestský náter, nie ako v Bratislave, kde máme farebný vozový park. Výnimku tvoria vozy s celoplošnou reklamou. Fotoaparát nemám so sebou, tak nečakajte žiadne fotky, aj tak tu nemám čas, to som iba využil chvíľku voľného času na prechádzku okolo hotela. Aj tak je tu odproné sychravé počasie.
Ámos
Tie cierne sedadla/lavicky boli viac tmavozelene a vymienane boli zrejme tiez z dovodu vandalizmu. Ono do tych tmavozelenych - plastovych sa dalo lahko rezat...
Keby sa im to neoplatilo tak to nerobia... Aj ked JCDecaux nie je klasicka firma. Ak v meste vyprodukuju vacsi zisk tak ho do mesta vratia investiciou do mobiliaru zdarma. Takto napriklad sa v Bratislave pred par rokmi /este za moravcika) objavili smerovniky pre turistov. Potom bolo z toho halo, ze len v slovencine tak sa tam doplnala anglictina.
Dnes existuju dva sposoby spinania svetla. Tie so solarnym clankom sa rozsvecuju na snimac. Nevyhodu je , ze nevydrzia svieti celu noc. (hlavne v zime) Tie druhe su napojene na verejne osvetlenie a spinaju sa spolu snim.
Co sa tyka poskrabania skla, v pravidelnych intervaloch ich JCDecaux vymiena. Nie je to az tak casto zase. V Prahe maju upgrade, to sklo nie je hladke, ale drsne a zle sa na neho skrabe. Pristresok vsak podla mna vyzera hnusne...
Za posledne dva roky pribudlo 150 pristreskov a dalsich 5 rokov pribudne po 20 rocne