Eripmav, prave som nasiel, jeden tvoj zaujimavy vyrok "Pretoze IAD vyuziva zadarmo dopravne stavby..." chces mi povedat, ze DPB plati za ich vyuzivanie? Nie. MHD ich tiez uziva zadarmo.
To sú naozaj strašné drísty, ja tu nebudem písať niekoľkostranové štúdie. Preto len niekoľko otázok:
1) Ako si prišiel na to, že IAD užíva niečo zadarmo?
2) Ako si prišiel na sumu 15,- SKK?
3) Vieš, aké NEGATÍVNE následky má spoplatnenie vjazdu do centra Londýna (pričom u nás by sa to isté prejavilo omnoho markantnejšie)?
Ale to je hlúposť. Auto je totiž štátom považované za vec, ktorá nie je zväčša nevyhnutná, preto nie je zväčša dotovaná, štát ti totiž ponúka cestu iným spôsobom, ktorú dotuje verejný sektor, teda VHD.
Re #68002 samuliak: Lebo SRo robí zo zákona verejnú službu (čiastočná analógia s výkonmi vo verejnom záujme) na rozdiel od Expresu. Lenže porovnávať Apollo a električku je niečo také, ako keby si porovnával koľko dotácí dostane Rádio Patria a koľko Rádio FM.
na dialnici zapchy nebudu ? ? ?
ja som si tiez nevedel predstavit zapchu tiahnucu sa 10 mil na 12 prudovej dialnici, kym so v nej krokom nesiel 2 hodiny z letiska v Los Angeles. A to je bezny ukaz, ano dialnice mozu mat aj 12 prudov a zapchy budu, ak bude vela aut. Co bude, ak budu stale dotovane a uprednostnovane. Ako vacsi nezmysel, ako ze "bude sucast dialnice - zapchy nebudu" som nepocul...
aha, takze jednu hlupost (dotovanie SRo) pouzijeme na obhajobu dalsej hluposti, nespravodlivosti a deformacii trhu v doprave (ktora ma ale na rozdiel objemu niekolkych milionov v pripade SRo, rozsah niekolko desiatok miliard!)
samozrejme ked stat=danovi poplatnici zaplatia, tak zapchy nebudu. Ked budu zapchy o desat rokov aj v tom tunely, lebo zeleznica ako znevyhodnovana (oproti kamionom, ktorym sa stavaju tunely a dialnice ze desiatky miliard) uplne zanikne, tak zase sa najde ujo stat, ktory zaplati dalsi tunel...
Pozri, porovnajme si dotacie na MHD s koncesiami na SRo... Za rozhlas plati 90% ludi. SRo 1 (najpocuvanejsi okruh) pocuva 20,2% ludi, Radio Expres 21,3%. Preco teda tie peniaze nedaju radsej Expresu, ked Expres pocuva viac ludi?
vsetci urcite nenariekali, lebo ja nie. A preco sa miesto mosta Apollo postavila planovana elektrickova trat??? Elektricka podla mna prevezie urcite viac ludi ako v 20000 autach/den po moste Apollo (v oboch smeroch, to je 10000 aut v jednom - a silno predpokladam, ze pocet osob na auto bude niekde okolo 1,1-1,2). Myslim ze elektricka do Petrzalky si smelo moze trufnut na nejakych 12 tisic prepravenych za den v jednom smere. Len v spicke od 6-9 predpokladam, ze prevezie aj 5000ludi za hodinu, ak nie viacej...
Inak k Eripmavovmu oblubenemu prikladu - Sitine.. Ok, vezmime si ze 60% Bratislavcanov chodi MHD. Ale ten tunel vyuziju aj ludia z inych miest SR, ktory budu chodit prevazne autami, urcite tade budu chodit dialkove autobusy a mozno tade raz pojde aj bus MHD...
co je zle na tom, ze zoberiem fakty:
- naklady na most
- frekvenciu dopravy
- navratnost (20 rokov je pri urokovej miere NBS 4,5% p.a. az prilis vela zvolene)
a z toho jednoduchym pocitanim dostanem naklady na jeden prejazd - ktory mimochodom, ak by sa to spoplatnilo, silno predpokladam, ze by sa frekvencia dopravy znizila - a tak cena zvysili - a bludny kruh by skoncil pri tom - ze ten most sa vobec nemal stavat...
a na tom, ze zoberem pocet prepravenych cestujucich a vydelim tym dotaciu na mhd...
V sucastnosti je dotovana jedna jazda MHD mestom a statom sumou 5 korun (vypocitane podla udajov z tejto stranky)! Ked pripocitame, ze za cesty by museli platit aj autobusy - mozno aj 3x viac ako auta (ale elektricky nie), tak stale mi nevychadza cena listka 50 korun, 19 korun (pri uplnom nedotovani, 14+5Sk dotacia - aj ked tych 5 korun na jazdu je na priemenrnu jazdu, na 10 minutovu to moze byt menej...) no a ked bude poplatok za prejazd pre auto 20 korun, tak nech je pre autobus 60 korun, ale ide v nom 50 ludi - tak to je 1,20 na jedneho ?
Ike